Uczniowie ze szkoły w Przewornie w trakcie zajęć  w Exploraparku  w Wałbrzychu
Uczniowie ze szkoły w Przewornie w trakcie zajęć w Exploraparku w Wałbrzychu
W listopadzie ub.r. w Zespole Szkolno – Przedszkolnym i Gimnazjum Publicznym w Przewornie ruszył projekt „Wiem, umiem, rozumiem”.  - Przedsięwzięcie to jest realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego - wyjaśnia Mariusz Michułka, dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Przewornie. - Potrwa do lutego 2018r.
Głównym założeniem projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych uczniów poprzez wzrost wiedzy i umiejętności oraz złagodzenie dysfunkcji utrudniających naukę.
Dzięki wdrożeniu projektu uczniowie klas I-III oraz IV-VI mają okazję uczestniczyć w zajęciach pozalekcyjnych: wyrównawczych z matematyki, rozwijających z przyrody, wyrównawczych z języka angielskiego, komputerowych, logopedycznych, terapeutycznych dla dzieci oraz ogólnorozwojowych warsztatach psychologicznych kształtujących postawy niezbędne na rynku pracy, kompetencje społeczno-emocjonalne i umiejętność uczenia się. Mariusz Michułka, dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Przewornie, z uczniami klasy I przy nowej
- Rodzicom zaoferowane zostało indywidualne poradnictwo psychologiczne oraz warsztaty grupowe - dodaje dyrektor Michułka. - Mają możliwość udziału w warsztatach z zakresu motywowania dziecka do nauki poprzez wykorzystanie alternatywnych metod uczenia się i innych narzędzi wspierających proces edukacji z zakresu profilaktyki zagrożeń, płynących z otoczenia, wynikających ze wzrostu dostępu do nowych technologii oraz rozwijających umiejętności wychowawcze.
Mało tego. Także nauczyciele mają możliwość podwyższenia swoich kwalifikacji. Między innymi w zakresie posługiwania się nowoczesnymi metodami pracy poprawiającymi jakość i efektywność nauczania oraz pozwalającymi na zindywidualizowane podejście do uczniów.
„Wiem, umiem, rozumiem” to również poprawa efektywności i jakości kształcenia poprzez doposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne, w tym narzędzia do nauczania eksperymentalnego i Informacyjnego Centrum Technicznego. - Oprócz tego otrzymaliśmy dwie tablice interaktywne, działające podobnie jak tablet i dwa laptopy - kontynuuje Mariusz Michułka.
W ramach projektu przewidziano organizację wyjazdowych warsztatów matematyczno-przyrodniczych w edukacyjnych placówkach na Dolnym Śląsku. Adresowane są one do uczniów objętych programem zajęć matematyczno-przyrodniczych w szkole podstawowej. Celem wyjazdów jest wzrost efektywności zajęć, aspiracji edukacyjnych i motywacji uczniów oraz stymulowanie ciekawości poznawczej.
- W lutym uczniowie klas I-III oraz klas IV-VI mieli okazję uczestniczyć w takich zajęciach w Exploraparku w Wałbrzychu - dodaje dyrektor. - Warsztaty cieszyły się dużym zainteresowaniem, nie było czasu na nudę.
Różnorodność pomocy, gier, eksperymentów dostarczyło wielu nowych doświadczeń i przyczyniło się do rozwoju zainteresowań matematyczno – przyrodniczych.








UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Przeczytaj także