Tuż przed wmurowaniem kapsuły czasu pod powstającą halę dłonie uścisnęli dyrektor generalny Włodzimierz Piasta (z prawej) i dyrektor przemysłowy na Europę Wschodnią Pavel Zikmund
Nowa hala produkcyjna o łącznej powierzchni 13 000 m2 powstanie na terenie strzelińskiej fabryki Antolin Silesia Sp. z o.o. Obecnie jej największym odbiorcą jest ford, ale za jakiś czas produkowane będą także części do volkswagena. W hali pojawią się nowe, ciężkie maszyny, a zatrudnionych zostanie prawie 200 osób.
Strzelińska fabryka Antolin Silesia Sp. z o.o. ma już czternaście lat. Powstają w niej plastikowe części do wyposażenia wnętrz samochodów osobowych. Fabryka w Czechach jest zatwierdzonym dostawcą do volkswagena, ale ze względu na jej zapełnienie, część nowych wyrobów będzie produkowana w Strzelinie. Mowa o wewnętrznych panelach drzwiowych.
W strzelińskiej fabryce odbyła się uroczystość związana z rozpoczęciem budowy nowej hali produkcyjnej. Uczestniczyli w niej pracownicy i dyrektor generalny Włodzimierz Piasta oraz dyrektor przemysłowy na Europę wschodnią Pavel Zikmund. Na placu budowy zebrali się pracownicy i dyrektorzy
- Rozbudowa jest ogromną szansą dla tej fabryki. Będzie ona trzy razy większa niż jest w tej chwili. Łącznie to 21 000 m2. Dla porównania, w tej chwili hala produkcyjna ma niecałe 8 000 m2. Dostajemy dużo nowych projektów, przychodzą nowe maszyny, a jest to też bardzo duża zasługa zespołu. Cieszę się, że tak się stało, zaczynamy pierwszy etap i chcemy, żeby był gotowy do września – mówił dyrektor Włodzimierz Piasta.
Przygotowano też kapsułę czasu, w której znalazły się m.in. aktualna lista pracowników, gazety Rzeczpospolita oraz Słowo Regionu Strzelińskiego. Warto podkreślić, że fabryka zatrudni prawie 200 nowych pracowników. Obecnie większość operatorów produkcji stanowią kobiety. Nowe części po finalnym montażu będą większe, a więc do pracy potrzebni będą też mężczyźni.
Obecnie największym klientem Antolin Silesia w Strzelinie jest ford. - W poprzednim modelu forda fiesty praktycznie wszystkie części plastikowe, które były wewnątrz, zostały zrobione w naszej fabryce – tłumaczył dyrektor. Ale w fabryce powstają też części do samochodów marki Volvo, Peugeot, Citroen, KIA, Hyundai, Audi, Toyota i innych marek.Rozbudowa to również zasługa całego zespołu
W nowej, wyższej hali o powierzchni 7 500 m2 znajdą się znacznie większe maszyny niż dotychczas. Będą miały siłę zwarcia płyt od 1 600 do nawet 2 300 ton. We wrześniu rozpoczną się prace instalacyjne maszyn, natomiast produkcja ruszy w 2019 r. Obecnie w zaawansowanej fazie projektowania jest też następna część hali o powierzchni 5 500 m2. Prace budowlane powinny zakończyć się do 31 grudnia tego roku.

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
NIKT
Rozbudowa ogromną szansą
Jak sie wykonuje w tak zwanej szarej strefie robote to macie co macie gdybyś robił na legalu to i zapłata by sie znalazła czas skończyć cwaniaczką różnej maści możliwość budowy swych posesji za fri bo firma legalna policzyła by se odpowiednie stawki i biedne Państwo też by miało w tym swój udział w postaci podatku a tak mają tacy okazje robić was w wała sad
0
Gravatar
płytkarz
RE: Rozbudowa ogromną szansą
Poznałem dyrektora tego przedsiębiorstw a, Przeklinam dzień, w którym go spotkałem.Układałem u niego w domu płytki, Nie zapłacił mi ani złotówki za usługę, chociaż pracowałem ciężko przez wiele dni, tak żeby był zadowolony. Nie oddał mi nawet za materiał, który kupiłem. Zabrał mi dowód zakupu i nie chciał oddać. Wstyd ! Niby był zadowolony i podobała mu się moja robota, ale jak przyszło do płacenia umówionej wcześniej kwoty to przestało mu się wszystko podobać, wręcz na siłę wyszukiwał uchybień i w efekcie nic mi nie zapłacił ! Wniosek mi się nasuwa taki, jaki szef- taki zakład pracy! Nie dziwię się więc, że są tak negatywne opinie o tym miejscu. Po co pisać o takiej firmie, szkoda czasu! Przykro wręcz, że się rozbudowują!
0
Gravatar
spajker
RE: Rozbudowa ogromną szansą
w latach 90-tych VW chciało zainwestować w FSO. polski rudy minister prywatyzacji chciał dostać to o czym niemcy nie chcieli słyszeć. 6 związków zawodowych FSO chciało gwarancji zatrudnienia do 3 pokoleń do przodu, biurowiec w sile 2 tys osób zażądał braku zwolnień.VW poszło do małych czech. skoda ma takie zamówienia że część produkcji jedzie do lakierowania do niemiec do osnabruck, skoda chce postawić nową fabrykę bo nie nadąża z produkcją.w strzelinie zrobi się zaledwie kilka plastików do skody a FSO zabudowuje się blokami.
0