Z początkiem lipca na terenie Strzelina obsługę pasażerów mają zapewnić dwie linie miejskie A i B
Już działa Strzelińska Komunikacja Publiczna. Zaplanowano dwie linie miejskie, jeżdżące w przeciwnych kierunkach oraz siedem linii podmiejskich. A jak będą wyglądały linie specjalnie? Gdzie znajdziemy przystanki i co z opłatami za przejazd?
Komunikacja działała w oparciu o zakupione pojazdy do przewozu osób, tzn. cztery elektryczne pojazdy wolnobieżne FRUGAL do obsługi linii miejskich oraz dziewięć busów IVECO, przewożących pasażerów na liniach podmiejskich.
Na terenie Strzelina obsługę pasażerów zapewniają dwie linie miejskie A i B, które przebiegają tą samą trasą, tylko w przeciwnych kierunkach, a przewozy realizowane są busami elektrycznymi FRUGAL. Średnio w godzinach szczytu busy odjeżdżają z przystanków co 15 minut, a poza szczytem co 30 minut.
Z kolei obsługa pasażerów na liniach podmiejskich realizowana jest busami IVECO na 7 liniach, z których trzy odbywają się w dwóch kierunkach. Zaplanowano również linie specjalne, np. w okresie wakacyjnym do Ośrodka Wypoczynkowego w Białym Kościele i w czasie Wszystkich Świętych na cmentarz w Krzepicach. Częstotliwość odjazdów w godzinach szczytu jest zróżnicowana i wynosi 15-60 minut, w zależności od linii komunikacyjnej.
Na ulicach pojawiły się słupki ze znakiem D-15 „Przystanek autobusowy”
Opłaty są zróżnicowane
W gminie Strzelin ma być zlokalizowanych ok.120 par przystanków autobusowych (po obu stronach drogi lub ulicy), z czego w samym Strzelinie 45 takich par. Oznacza to, że w całej gminie do dyspozycji SKP jest ok. 240 pojedynczych przystanków. - Część z nich to przystanki istniejące z wiatami i zatokami. Jednak wiele przystanków musiało zastać utworzonych na potrzeby SKP. Na tę chwilę będą to słupki ze znakiem D-15 „Przystanek autobusowy”, co nie oznacza, że w przyszłości nie będą one wyposażane w wiaty. Oczywiście, na każdym ze słupków przystankowych, oprócz znaku drogowego, będzie umieszczony rozkład jazdy, jego nazwa oraz numery przebiegających linii autobusowych – powiedziała burmistrz Miasta i Gminy Strzelin Dorota Pawnuk.
Opłaty za przejazdy są zróżnicowane i zależą od linii, ilości przejazdów, ulg i okresu ważności biletu. Przejazdy liniami oznaczonymi literami A i B, a więc miejskimi, są bezpłatne dla wszystkich. Na pozostałych liniach oznaczonych poszczególnymi cyframi ceny biletów wynoszą odpowiednio: jednorazowy 2 zł, 10-przejazdowy 18 zł, 30-dniowy 60 zł. Bilety ulgowe kosztują o połowę mniej.
Są również bilety zintegrowane. Osoby korzystające z usług przewozowych Kolejami Dolnośląskimi będą miały możliwość zakupu takiego biletu, a dzięki temu całkowity koszt podróży będzie niższy. Szczegółowe informacje dotyczące cen za przejazdy będą umieszczone na dworcu oraz stronach internetowych.

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
Dejv
RE: Ruszyła komunikacja. Co warto wiedzieć?
Kolorek busów w sam raz na cześć przyjeżdzającyc h do nas za pracą tryzubów :D
0
Gravatar
spajker
RE: Ruszyła komunikacja. Co warto wiedzieć?
kobiety mają to do siebie że są nadinteligentne w zakresie wszytskich sposobów zdobycia pieniędzy. nie cofną się przed niczym.pozyskanie jakiejś dotacji czyli odzyskanie np cześci polskiej składki płaconej do ue wywołuje u nich amok. kupią meleksy, kwiatki i cokolwiek aby tylko delektować się widokiem rozrzutności.wrocław zrobił inaczej. korki prywatnych samochodów sa nie do rozładowania nawet jakby wyburzyć pół wrocławia i na jezdnie przerobić.wrocław zrobił stacje rowerów, pierwsze 30 minut za darmo. bierzesz rower, jedziesz 30 minut i odstawiasz. wrocław zrobił im ścieżki rowerowe a samochody mają teraz wąsko. wrocław zrobił środkowy pas dla komunikacji publicznej , taki bez korków, komunikacją publiczną dojedziesz szybciej niż własnym samochodem, którego i tak już we wrocławiu zaparkować się nie da.ta komunikacja publiczna w strzelinie stoi w korku na wolności przed nowoczesnym rondem 30 minut tak jak każdy samochód. gdyby te meleksy mogły jechać środkiem i miały pierwszeństwo, wówczas ludzie porzuciliby samochody i wskoczyli w te meleksy. jaka jest różnica w staniu w korku w meleksie czy we własnym samochodzie?miasto nysa zrobiło darmową komunikację publiczną dla kierowców. pokażesz dowód rejestracyjny samochodu zostawionego w domu i jeżdzisz komunikacją publiczną w nysie za darmo.wziąć pieniądze potrafi każda blondynka. do pomyślenia przyda się jednak ktoś inny.
0
Gravatar
dd
RE: Ruszyła komunikacja. Co warto wiedzieć?
Co z tego że ustawiono słupki oznaczające przystanek jak w dalszym ciągu parkują pod nimi samochody uniemożliwiając prawidłowe zatrzymanie i wsiadanie pasażerów? Przykład ul. Staszica gdzie doszło do kolizji busa z zaparkowanymi autami. Straż miejska na rowery i objazd po mieście!
0
Gravatar
DST 00q
RE: Ruszyła komunikacja. Co warto wiedzieć?
Kursy busów należy dopasować do porannych pociągów Strzelin-Wrocław. Najwięcej osób dojeżdża do Wrocławia pierwszymi pociągami.
0
Gravatar
Hadacz
RE: Ruszyła komunikacja. Co warto wiedzieć?
Kolega_z_technikum powiedziała :
Kerszow powiedziała :
Osobiście znam bardzo wiele osób które liczyły że przesiądą się z samochodu na komunikację publiczną ale przy takiej częstotliwości, tak dobranych godzinach kursów i nie do końca przemyślanych trasach raczej nic się nie zmieni.
Kupiono po prostu cztery busiki i puszczono spontanicznie w miasto, na trasy zaprojektowane na kolanie. Na nic poważniejszego nie było pieniędzy.
Busiki kupiono za hajs i ściemę o ograniczaniu niskiej emisji. Trasy zrobiła firma za 200 kilo ziko. 200 tysięcy złotych, czaisz?Wygrała lokalna firma za 7 baniek na miesiąc ma z tego 113 kilo. Zapłać wszystkim ludziom, kup paliwo, części i obsługa. Ile mu zostanie?

0
Gravatar
Kolega_z_technikum
RE: Ruszyła komunikacja. Co warto wiedzieć?
Kerszow powiedziała :
Osobiście znam bardzo wiele osób które liczyły że przesiądą się z samochodu na komunikację publiczną ale przy takiej częstotliwości, tak dobranych godzinach kursów i nie do końca przemyślanych trasach raczej nic się nie zmieni.
Może po wakacjach intensywność przejazdów wzrośnie, a trasy przejazdów zostaną zweryfikowane w oparciu o maile od mieszkańców. Wydaje mi się, że w pierwszej kolejności należy wprowadzić dwa rozwiązania: Szczawin, Gęsiniec i Mikoszów uznać za część miasta i objąć komunikacją miejską, nie podmiejską, a także poprowadzić linię ku zakładom ze Specjalnej Strefy Ekonomicznej, z przystankami umieszczonymi bardzo blisko tych fabryk. Dodatkowo można by jeszcze poprowadzić linię przez sam środek centrum handlowego przy Dzierżoniowskie j i ulicami kluczowych osiedli, na przykład Osiedla na Skarpie. Zauważyłem, że dotychczasowy układ komunikacji zaplanowano na zasadzie "busy pojawią się w głównych punktach miasta, niech sobie ludzie dojdą na przystanki". To nie zadziała. Ludzie wolą wsiąść do auta, które stoi pod domem, niż - jak na Osiedlu na Skarpie - iść pięćset metrów z końca Słonecznej czy Zawadzkiego na dół, na Pułaskiego.Jeśli ta komunikacja ma Strzelinowi pomóc w rozwiązaniu problemu korków, to linie muszą sięgać głęboko do najgęstszych osiedli, przystanków musi być więcej i przejazdy częstsze. Być może takie rozwiązania wymagają po prostu większej liczby linii, trzech albo czterech, ale na to pewnie nie ma pieniędzy. Podsumowując: nie wierzę w to, że ta komunikacja udrożni ulice Strzelina, bo pewnie nikt o tym celu nawet nie myślał, nie planowano komunikacji nastawionej na ten cel. Kupiono po prostu cztery busiki i puszczono spontanicznie w miasto, na trasy zaprojektowane na kolanie. Na nic poważniejszego nie było pieniędzy. W ten sposób korzyści wynikające z tej komunikacje są dość przypadkowe. Paru osobom bez aut pomoże. I tyle.

0
Gravatar
Strzelinianka
RE: Ruszyła komunikacja. Co warto wiedzieć?
Zgadzam się przed uruchomieniem autobusów myślałam że mój samochód zostanie w garażu ale niestety godziny są dopasowane do pociągu a nie dla uczniów szkół średnich i zakładów pracy w Strzelinie a szkoda czy ktoś sprawdził ile osób ile osób będzie dojeżdżać na pociąg do Wrocławia a ile tylko do strzelina
0
Gravatar
Kerszow
RE: Ruszyła komunikacja. Co warto wiedzieć?
Kolega_z_technikum powiedziała :
Ta komunikacja rozwiązuje tylko jeden problem: pomaga ludziom bez samochodów. Sęk w tym, że takich ludzi w Strzelinie jest bardzo mało. Nierozwiązany pozostaje problem dużo pilniejszy: korkowania się ulic, które nie są przystosowane do tak dużej liczby aut. Ulice nie są z gumy, w zasadzie nie zmieniły swojej przepustowości w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat, a aut w mieście jest sto, jak nie tysiąc razy więcej niż dawniej. To sprawia, że w godzinach szczytu Strzelin wygląda jak złomowisko, sznur blaszanych puszek zatyka wszystkie ciągi komunikacyjne, utrudniając przemieszczanie się. W okolicach ronda traci się codziennie nawet pół godziny. W dodatku taka masa aut wygląda nieestetycznie, bo wszystko zasłania, cały miejski krajobraz to tylko auta i auta, i auta. Komunikacja publiczna tylko wtedy mogłaby temu przeciwdziałać, gdyby była rzeczywiście bardzo intensywna i połączona z zakazem używania samochodów na danym obszarze. Ale wtedy trzeba by wielkich parkingów. Nie jest to inwestycja na miarę Strzelina, więc zostaje nam tkwić w korkach. A komunikacja publiczna będzie tylko takim kwiatkiem do kożucha, mającym znaczenie wyłącznie dla jakiegoś promila mieszkańców, którzy nie używają aut.
Osobiście znam bardzo wiele osób które liczyły że przesiądą się z samochodu na komunikację publiczną ale przy takiej częstotliwości, tak dobranych godzinach kursów i nie do końca przemyślanych trasach raczej nic się nie zmieni.

0
Gravatar
Kolega_z_technikum
RE: Ruszyła komunikacja. Co warto wiedzieć?
Ta komunikacja rozwiązuje tylko jeden problem: pomaga ludziom bez samochodów. Sęk w tym, że takich ludzi w Strzelinie jest bardzo mało. Nierozwiązany pozostaje problem dużo pilniejszy: korkowania się ulic, które nie są przystosowane do tak dużej liczby aut. Ulice nie są z gumy, w zasadzie nie zmieniły swojej przepustowości w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat, a aut w mieście jest sto, jak nie tysiąc razy więcej niż dawniej. To sprawia, że w godzinach szczytu Strzelin wygląda jak złomowisko, sznur blaszanych puszek zatyka wszystkie ciągi komunikacyjne, utrudniając przemieszczanie się. W okolicach ronda traci się codziennie nawet pół godziny. W dodatku taka masa aut wygląda nieestetycznie, bo wszystko zasłania, cały miejski krajobraz to tylko auta i auta, i auta. Komunikacja publiczna tylko wtedy mogłaby temu przeciwdziałać, gdyby była rzeczywiście bardzo intensywna i połączona z zakazem używania samochodów na danym obszarze. Ale wtedy trzeba by wielkich parkingów. Nie jest to inwestycja na miarę Strzelina, więc zostaje nam tkwić w korkach. A komunikacja publiczna będzie tylko takim kwiatkiem do kożucha, mającym znaczenie wyłącznie dla jakiegoś promila mieszkańców, którzy nie używają aut.
0
Gravatar
Kerszow
RE: Ruszyła komunikacja. Co warto wiedzieć?
Czy to prawda że po uruchomieniu tej komunikacji z terenu powiatu strzelinskiego wycofuje się PKS Oława i PKS Brzeg.
0

Przeczytaj również