Projekty uchwał przedstawiła Monika Łuczak z UMiG (druga od prawej)
Budowa obiektu gospodarczego w Dobrogoszczy była głównym tematem prawdopodobnie ostatniego posiedzenia komisji gospodarki w kadencji 2014-2018. Na co zgodził się konserwator zabytków? Mowa była też o prowadzonych obecnie pracach na odcinku linii kolejowej Strzelin-Kondratowice.
Posiedzenie komisji gospodarki komunalnej, rolnictwa i ochrony środowiska Rady Miejskiej Strzelina odbyło się w środę, 19 września, w Urzędzie Miasta i Gminy Strzelin. Po zatwierdzeniu porządku obrad i przyjęciu protokołu z poprzedniego posiedzenia, radni przystąpili do opiniowania projektów uchwał.
Pierwszy z nich dotyczył uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części Dobrogoszczy. Monika Łuczak z UMiG wyjaśniła, że mowa o części terenu gospodarstwa rolnego Wielichowo w Dobrogoszczy. Właściciel nieruchomości chciał wybudować duży obiekt gospodarczy. Miejsce to znajduje się na terenie zabytkowego folwarku, który jest objęty strefą ochrony konserwatorskiej.
- Jeśli chodzi o spadki dachu i pokrycie, były dosyć rygorystyczne obostrzenia. Ostatecznie inwestor uzgodnił z konserwatorem zabytków pozwolenie na odstąpienie od takich warunków i przy tak dużym obiekcie wyraził zgodę na mniejsze spadki dachu oraz inne pokrycie. Cała procedura zaczęła się w 2016 roku - tłumaczyła. Radni nie mieli żadnych pytań i większością głosów wyrazili pozytywną opinię w tej sprawie.
Następny był projekt uchwały dotyczący scalenia i podziału nieruchomości. Monika Łuczak wyjaśniła, że przeprowadzona została już procedura, wynikająca z ustawy o gospodarce nieruchomościami. Wybrano też radę współwłaścicieli, a geodeta przygotował projekt. Projekt uchwały zaopiniowano pozytywnie.Radni głosowali zgodnie i nie zadawali dodatkowych pytań
Kolejnym punktem były wnioski i sprawy różne. Rady Piotr Litwin poruszył kwestię wydzierżawionego niedawno odcinka linii kolejowej Strzelin-Kondratowice. Pytał czy są już informacje w sprawie jej uruchomienia.
Burmistrz Miasta i Gminy Strzelin Dorota Pawnuk wyjaśniła, że obecnie firma przygotowuje teren, natomiast wszystko zależy od kopalni. - Jeśli chodzi o strzelińską kopalnię Mineral, okazuje się, że rozwiązanie jest całkiem proste i nawet nie tak kosztowne, jak planowano. Początkowo kamień miał być przerzucany taśmociągiem nad drogą. Natomiast fachowcy od linii kolejowych byli na miejscu, przeprowadzili wizję i stwierdzili, że dużo tańsze i szybsze będzie rozwiązanie, aby pociąg wjeżdżał na teren kopalni. W przypadku kopalni z Górki Sobockiej chodzi o budowę bocznicy. Na razie są wycinane drzewa, a teren jest udrażniany. Mam już przekazane materiały z Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei - powiedziała burmistrz.
Na koniec, ze względu na zbliżający się koniec kadencji, przewodniczący komisji radny Litwin podziękował pracownikom magistratu za merytorykę, a radnym za cierpliwość.

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
Dejv
RE: Rozwiązanie jest całkiem proste
W tym kraju już tak jest, że najpierw coś się niszczy lub zamyka by po trzydziestu latach znów otworzyć lub naprawić, nic tu nie może trwać wiecznie..
0

Przeczytaj również