W przypadku modernizacji na wybór środka transportu znaczny wpływ będą miały m.in. koszt, komfort, szybkość podróży oraz bezpieczeństwoMinisterstwo Infrastruktury i Rozwoju ogłosiło konsultacje publiczne projektu uchwały Rady Ministrów w sprawie ustanowienia Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r.
Zadanie polegające na wykonaniu prac na linii kolejowej na odcinku Wrocław-Kamieniec Ząbkowicki zostało ujęte jedynie na liście rezerwowej. Gmina Strzelin zaangażowała się w akcję zbierania podpisów w sprawie poparcia inicjatywy.W związku z powyższym, gmina Strzelin podjęła działania zmierzające do ujęcia w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r. w/w odcinka na liście podstawowej zadań do realizacji, objętej gwarantowanym finansowaniem. Zadanie posiada opracowane już Studium wykonalności, które należałoby zaktualizować. Większość inwestycji przewidzianych na liście podstawowej nie ma takiego dokumentu, który jest niezbędny do rozpoczęcia jakichkolwiek prac inwestycyjnych.
Na oficjalnym facebooku oraz stronie internetowej gminy Strzelin zamieszczony został apel do mieszkańców w sprawie poparcia inicjatywy dotyczącej ujęcia w przedmiotowym programie, na liście podstawowej zadań do realizacji, wykonania prac na linii kolejowej C-E-59 na odcinku Wrocław-Kamieniec Ząbkowicki. Konsultacje mają charakter otwarty. UMiG zaprasza do przekazywania opinii, stanowisk, uwag i sugestii do dokumentu. Formularz do zgłaszania uwag oraz projekt dokumentu Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r. zamieszczony został w wersji elektronicznej na oficjalnej stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie www.strzelin.pl (zakładka aktualności).
Aby ułatwić mieszkańcom zgłaszanie uwag, UMiG zamieścił gotowy, wypełniony już wzór formularza konsultacyjnego. Uwagi można zgłaszać w następujący sposób: 1. Na formularzu do składania uwag, przesyłając na adres e-mail: kpk@mir.gov.pl bez konieczności opatrywania go bezpiecznym podpisem elektronicznym lub 2. Na formularzu do zgłaszania uwag, przesyłając tradycyjną drogą pocztową na adres: Departament Rozwoju Kolei Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa.
Termin konsultacji upływa 11 sierpnia 2015 r.

Zbierają podpisy
Gmina Strzelin zwróciła się do sąsiednich gmin przylegających bezpośrednio do linii kolejowej nr C-E-59 o wzięcie udziału w konsultacjach KPK do 2023 r. Jednostki organizacyjne gminy Strzelin także wypełniają formularze zgłaszania uwag.
Ponadto, pracownicy urzędu zaangażowali się w akcję zbierania podpisów na strzelińskim dworcu (są obecni na stacji już od godz. 4:24 - kurs zaczyna pierwszy pociąg dowożący ludzi do Wrocławia), targowisku miejskim i ulicach miasta. Listy poparcia dla inicjatywy gminy Strzelin znaleźć można m.in. w biurze obsługi Interesanta UMiG Strzelin (pokój nr 20), sklepach, firmach oraz instytucjach na terenie miasta i gminy Strzelin. W chwili obecnej zebranych zostało 817 podpisów, co stanowi bardzo dobry wynik w perspektywie zaledwie kilku dni. Przygotowany został także list do premier Ewy Kopacz z prośbą o poparcie inicjatywy gminy Strzelin dotyczącej ujęcia wykonania prac w KPK do 2023 r. na liście podstawowej zadań do realizacji. Zebrane podpisy będą stanowiły załącznik do listu.
Gmina Strzelin już niejednokrotnie podejmowała działania zmierzające do poprawy linii kolejowej C-E-59 na odcinku Wrocław-Kamieniec Ząbkowicki, m.in. podczas majowej sesji Rada Miejska Strzelina podjęła apel o modernizacji linii kolejowej na przedmiotowym odcinku. Apel ten został przekazany prezesowi Rady Ministrów, Ministerstwu Infrastruktury i Rozwoju, Wojewodzie Dolnośląskiemu, Marszałkowi Województwa Dolnośląskiego, przewodniczącej Sejmiku Województwa Dolnośląskiego, Komisji Infrastruktury (INF) – Sejm RP oraz Posłom na Sejm RP. Ponadto, inicjatywę Rady Miejskiej Strzelina poparła RM w Międzylesiu, RG Kamieniec Ząbkowicki, RG Ciepłowody, RM w Bystrzycy Kłodzkiej, RM w Ziębicach oraz RG Borów.
Brak modernizacji to wyludnianie regionu
Linia kolejowa Wrocław-Kamieniec Ząbkowicki jest czynną linią międzynarodową łączącą Wrocław z czeską Pragą poprzez kolejowe przejście graniczne Międzylesie-Lichkov, wykorzystywaną przez mieszkańców wielu miast i gmin - mtj. Wrocław, Żórawina, Borów, Strzelin, Ciepłowody, Ziębice, Kamieniec Ząbkowicki, Bardo, Kłodzko, Bystrzyca Kłodzka, Międzylesie. Mieszkańcom miast i gmin zależy przede wszystkim na szybkim bezpiecznym dojeździe do Wrocławia, gdzie mają miejsca pracy i korzystają z wielu usług.
Jak informuje UMiG, Strzelin posiada doskonałe położenie, jednak brak modernizacji linii kolejowej z dostosowaniem do współczesnych standardów przyczynia się do wyludniania regionu. Przebieg linii, właściwe funkcjonowanie i postulowana modernizacja, bezpośrednio warunkuje jakość życia mieszkańców całego Strzelina, oraz sąsiednich miast i gmin.
Należy podkreślić, że realizacja inwestycji przyczyni się do konkurencyjności transportu kolejowego w stosunku do drogowego. Na wybór środka transportu znaczny wpływ będą miały m.in. koszt, komfort i szybkość podróży oraz bezpieczeństwo. Zmodernizowana linia kolejowa zmniejszy natężenie ruchu na drogach publicznych. Ponadto, warto zwrócić uwagę na fakt, że w Strzelinie znajduje się największy w Europie i jeden z największych na świecie kamieniołom granitu. Linia ta bez wątpienia może być wykorzystywana do przewozu kruszyw niezbędnych do realizacji inwestycji kolejowych.



UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
spajker
RE: Walka o linię kolejową
Dst 001 powiedziała :
W tym patologicznym kraju pod rządami ministrów od zegarków pozostanie jedynie słuszne z nazwy ministerstwo infrastruktury i rozwoju.
infrastruktura jest słaba. rozwoju brak ( poza megarozwojem biurokratyzmu i zadłużenia). dobrze że jest chociaż szyld ministerstwa rozwoju. rozwój nie odważy się ominąć polski w sytuacji gdy jest ministerstwo rozwoju.

0
Gravatar
Dst 001
Patologia
W tym patologicznym kraju pod rządami ministrów od zegarków pozostanie jedynie słuszne z nazwy ministerstwo infrastruktury i rozwoju.
0

Przeczytaj również