Pamiętajmy, że musimy mieć się na baczności, zwłaszcza w sytuacji, gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. Kiedy jesteśmy proszeni o wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego, przekazanie danych do logowania na konto, bądź gotówki nieznajomemu, jest to potencjalne oszustwo, w wyniku którego krętacze i naciągacze mogą „wyczyścić” nasz portfel z pieniędzy
Na telefon mieszkanki gminy Strzelin zadzwonił nieznany mężczyzna. Podawał się za pracownika banku. Oświadczył, że zgromadzone na jej koncie pieniądze są zagrożone. Po chwili na ten sam numer ponownie zadzwonił nieznany mężczyzna, tym razem podając się za policjanta oświadczył, że dzwoni jedynie po to, aby uwiarygodnić rozmowę przeprowadzoną przed chwilą z „pracownikiem banku”.
Po chwili ponownie zadzwonił rzekomy pracownik banku i polecił zgłaszającej wykonać kilka przelewów. Od tego momentu sprawy potoczyły się bardzo szybko. Kobieta sądząc, że ma rzeczywiście do czynienia z pracownikiem banku postępowała zgodnie z podawanymi wskazówkami. Jak ustalono, niczego nieświadoma kobieta wykonała kilka przelewów na łączną kwotę około 35 tys zł. Ponadto, jak ustalono, sprawca miał namawiać zgłaszającą do instalacji aplikacji „anydesk”. Od pokrzywdzonej przyjęto stosowne zawiadomienie.
Pamiętajmy, że musimy mieć się na baczności, zwłaszcza w sytuacji gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. Za każdym razem, gdy proszeni jesteśmy o wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego, przekazanie danych służących do logowania na konto bądź gotówki nieznajomemu, jest to potencjalne oszustwo i wówczas należy bezwzględnie starać się zweryfikować wiarygodność osoby, która do nas dzwoni albo kontaktuje się z nami w inny sposób, np. poprzez SMS, komunikator internetowy lub pocztę elektroniczną. Warto dwa razy zastanowić się i dokładnie wszystko sprawdzić przed wykonaniem czynności zleconej nam przez głos w słuchawce, aby nie stracić życiowych oszczędności.
Pod żadnym pozorem nie przekazujmy jakiejkolwiek osobie, co do tożsamości której nie jesteśmy stuprocentowo pewni, loginu i hasła do bankowości internetowej oraz danych karty płatniczej. Są to informacje poufne i powinny być tylko w posiadaniu ich użytkownika. Nikt nie ma prawa wymagać od nas ich podania. Prawdziwy przedstawiciel banku nigdy o to nie zapyta.

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
ANTYOBYWATEL
Fake
To jest feke.Nikt w tych czasach nie ma tyle pieniędzy.
0
Gravatar
TruckdriverDST
RE: Zgromadzone na pani koncie pieniądze są zagrożone – usłyszała kobieta...
Byłem przekonany że ludzie mający spore oszczędności na kontach bankowych mają choć odrobinę rozumu...
0
Gravatar
Cześ
RE: Zgromadzone na pani koncie pieniądze są zagrożone – usłyszała kobieta...
spajker. powiedziała :
chętnie kiedyś przeczytam że policja ujęła takich oszustów. to da się zrobić.
Nawet ich nie szukają! Niby za co? Za to że ktoś im oddał własne pieniądze?

0
Gravatar
spajker.
RE: Zgromadzone na pani koncie pieniądze są zagrożone – usłyszała kobieta...
chętnie kiedyś przeczytam że policja ujęła takich oszustów. to da się zrobić.
0
Gravatar
Cześ
RE: Zgromadzone na pani koncie pieniądze są zagrożone – usłyszała kobieta...
Anydesk i wszystko jasne, jakim trzeba być baranem żeby się na to nabrać? Niech zgadnę, ten co dzwonił miał ukraińsko ruski akcent? lol
0