Barierki ochronne linowe są tańsze i skuteczniejsze niż zwykłeJest wiele miejsc na drogach naszego powiatu, które są wyjątkowo niebezpieczne. Kilka z nich, według zarządu Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu, należało niezwłocznie zabezpieczyć. Stało się tak w dwóch miejscach na drodze wojewódzkiej nr 396, gdzie 1 października zostały zamontowane barierki ochronne linowe. Jedna z nich znajduje się między Chociwelem a Ulicą, a druga między Brożcem a Ośnem. W obu miejscach powstało około 100 metrów tych zabezpieczeń.
Barierki ochronne liniowe, oprócz tego, że są tańsze niż zwykłe, są też dużo bezpieczniejsze i łatwiejsze w użytkowaniu i konserwacji. Koszt montażu wynosi ok. 150 zł za metr.
Na razie nie wiadomo jeszcze gdzie i kiedy powstaną kolejne barierki. – Wnioski na montaż barier linowych sporządza się w przypadku stwierdzenia w ciągu dróg wojewódzkich miejsc niebezpiecznych, kwalifikujących się do ustawienia tego typu zabezpieczenia – powiedział Leszek Loch, dyrektor DSDiK we Wrocławiu.




UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
Janus
RE: Tańsze, lepsze i już nam służą
Natalia powiedziała :
[quote name="Janus"]Tańsze są ale podczas wypadku tną jak brzytwa. Szczególnie motocykliści uważajcie.
Ale nikt nie każe im jechać po 150-200 km/h po drogach wojewódzkich/powiatowych, zresztą przy takiej prędkości motocykliście obojętne jaka będzie bariera, wszak ostatnia, dobrze by było, aby pamiętali choć trochę że są jeszcze inni niż motocykliści na drogach.[/quoteTradycyjna bariera energochłonna zabezpiecza przed skutkami wypadku poprzez (jak sama nazwa wskazuje) chłonięcie energii - w strefie zgniotu w konstrukcji bariery oraz (zgodnie z wymogami unijnymi - od ok. 5 lat) poprzez przesuwność bariery natomiast bariera linowa tylko na elastyczności liny, Bariera linowa jest tańsza ale w tym przypadku nie to decydowało. Bariera energochłonna potrzebuje dużo więcej miejsca a pobocza uległy zmniejszeniu przy przebudowie kontrowersyjną metodą remiksu, Jak wspomniałem unijne przepisy co do wymogów stawianych barierom energochłonnym zostały zaostrzone a tu takie polskie obejście. Przy prędkości dozwolonej 90 km bariery, wobec braku parametrów drogi np. szerokość pobocza która dla drogi wojewódzkiej powinna wynosić ok 1,5 m, są niezbędnym zabezpieczeniem ,

0
Gravatar
Natalia
RE: Tańsze, lepsze i już nam służą
Janus powiedziała :
Tańsze są ale podczas wypadku tną jak brzytwa. Szczególnie motocykliści uważajcie.
Ale nikt nie każe im jechać po 150-200 km/h po drogach wojewódzkich/powiatowych, zresztą przy takiej prędkości motocykliście obojętne jaka będzie bariera, wszak ostatnia, dobrze by było, aby pamiętali choć trochę że są jeszcze inni niż motocykliści na drogach.

0
Gravatar
Janus
Tańsze, lepsze i już nam służą
Tańsze są ale podczas wypadku tną jak brzytwa. Szczególnie motocykliści uważajcie.
0
Gravatar
Baron
RE: Tańsze, lepsze i już nam służą
Cytuj :
Barierki ochronne liniowe, oprócz tego, że są tańsze niż zwykłe, są też dużo bezpieczniejsze i łatwiejsze w użytkowaniu i konserwacji. Koszt montażu wynosi ok. 150 zł za metr
Koszt montażu to 150 zł, ale brutto czy netto?A jaka jest cena samej barierki linowej?I ile kosztuje stara barierka stalowa i jej montaż.Nie to żebym był przeciwny, czy coś, ale te dane są nie wystarczające, aby mieć szersze pojęcie o całej materii.

0

Przeczytaj także