Jedno z newralgicznych skrzyżowań tzw. małej obwodnicy czyli skrzyżowanie ul. Glinianej z OkulickiegoPrawie rok minął od pierwszego pisma w tej sprawie, jakie wpłynęło do urzędu marszałkowskiego. Wcześniej z wnioskiem wystąpił UMiG Strzelin. Sprawa dotyczy tzw. małej obwodnicy. Propozycja zmian zyskała aprobatę starosty, ale to za mało.
Starania o ograniczenie ruchu ciężkich i głośnych samochodów ciężarowych w Strzelinie trwają od lat. Ostatnią odsłoną tej batalii był projekt wyznaczenia tzw. małej obwodnicy Strzelina i skierowania ruchu z Oławy (droga 396) do Wrocławia (droga 395) ulicami Glinianą, Okulickiego i Kazimierza Wielkiego. Rozwiązanie to pozwoliłoby ominąć centrum Strzelina podróżującym i przejeżdżającym tę trasę. Dolnośląska Służba Dyrekcja Dróg i Kolei (DSDiK) przekazała projekt zmian, czyli wprowadzenia zalecanego objazdu na trasie Oława – Wrocław wyżej wymienionymi ulicami staroście i urzędowi marszałkowskiemu.
Opinia starosty była pozytywna, ale zawierała dwie uwagi. Pierwsza, wychodziła naprzeciw wnioskowi burmistrz Strzelina, żeby wyznaczyć przejścia dla pieszych w rejonie ul. Oławskiej i ul. Krzepickiej. Druga, zaproponowana przez Powiatowy Zarząd Dróg w Strzelinie, dotyczyła uzupełnienia projektu zmiany organizacji ruchu „w zakresie wskazania objazdów na skrzyżowaniach ul. Glinianej z ul. Okulickiego oraz ul. Okulickiego z ul. Kazimierza Wielkiego”.
Więcej uwag do projektu zgłosił urząd marszałkowski. Artur Gulczyński, dyrektor Wydziału Transportu UM, który w imieniu marszałka udzielał odpowiedzi, wskazał na pewne mankamenty projektu. „Marszałek Województwa Dolnośląskiego widzi ewentualną możliwość wyznaczenia takiego objazdu, jednak zasadność wnioskowanej zmiany powinna wynikać z analizy ruchu pod kątem ilości pojazdów oraz procentowego udziału pojazdów osobowych i ciężarowych” – czytamy w piśmie do DSDiK. Kolejnę wątpliwość w wyznaczeniu zalecanego objazdu „budzą warunki lokalne, tj. widoczność na skrzyżowaniu drogi 396 (ul. Oławska – Gliniana) oraz promień skrętu z ul. Glinianej w ul. Okulickiego (…) Skręt pojazdów z kierunku Wrocławia w ul. Kazimierza Wielkiego winien odbywać się na wydzielonym pasie ruchu do lewoskrętu, co wiązałoby się z koniecznością wykonania korekty geometrii przedmiotowego skrzyżowania (podkreślenie – red.). (…) obecnie włączenie drogi 395 do drogi 396 (skrzyżowanie ul. Wrocławskiej z ul. Oławską) odbywa się na skrzyżowaniu skanalizowanym na wydzielonym pasie ruchu, co jest rozwiązaniem bezpieczniejszym od proponowanego (podkreślenie - red.)”. I nieco dalej: „do czasu wykonania prognoz ruchu oraz dodatkowych analiz w tym również zmian geometrycznych w istniejącym układzie drogowym sprawa zostaje bez rozpatrzenia” – napisał dyrektor Gulczyński.
Dwie przedstawione opinie posłużyły DSDiK do powiadomienia UMiG Strzelin, że „biorąc powyższe pod uwagę, DSDiK we Wrocławiu informuje, że odstępuje od wykonania korekty projektu (zalecanego objazdu – red.) (…) do czasu przedstawienia przez wnioskodawcę analizy zasadności wprowadzenia proponowanego rozwiązania oraz z uwagi na brak środków finansowych na przebudowę skrzyżowania drogi 395 z ul. Kazimierza Wielkiego. W gestii DSDiK nie leży również wykonanie projektu zmiany stałej organizacji ruchu na skrzyżowaniach ul. Gliniana – Okulickiego i ul. Okulickiego – Kazimierza wielkiego, gdyż drogi te nie są w zarządzie DSDiK”.
Tyle można wyczytać z korespondencji między urzędami. Wychodzi na to, że wniosek był obarczony błędami lub co najmniej był niekompletny. A tak naprawdę, to DSDiK nie ma pieniędzy… po prostu. A co z dużą obwodnicą Strzelina?




UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
spajker
RE: Jak urząd z urzędem
AS powiedziała :
Tak to jest jak urzędasy mają wizję budowy dróg (i nie tylko), a to że drogi są znikąd donikąd, lub nie nadają się dla ciężarówek gdy pod nie są budowane to już standard który można zaobserwować w całym kraju od dawna.Dlatego proponuje, aby wszelkie wizje i pomysły przedyskutować z fachowcami (których nie brakuje) aby uniknąć wyrzucenia pieniędzy w błoto.
pieniądze poszły w asfalt i we wstęgi a nie w błoto. o co tyle szumu. trzeba wdrożyć program przeciw szumowinie. sfinansuje ją ue ( nie mylić z polską składką płaconą do ue finansowaną przez każdego kto coś kupił na kasie fiskalnej w spożywczaku)

0
Gravatar
rozbawiony
RE: Jak urząd z urzędem
Analizę ruchu na tym odcinku, to ja mogę wykonać za darmo. 5 osób na rolkach, 2 na rowerach i jedna pani z kotem. Tyle o natężeniu ruchu na "obwodnicy" Strzelina.
0
Gravatar
AS
RE: Jak urząd z urzędem
Tak to jest jak urzędasy mają wizję budowy dróg (i nie tylko), a to że drogi są znikąd donikąd, lub nie nadają się dla ciężarówek gdy pod nie są budowane to już standard który można zaobserwować w całym kraju od dawna.Dlatego proponuje, aby wszelkie wizje i pomysły przedyskutować z fachowcami (których nie brakuje) aby uniknąć wyrzucenia pieniędzy w błoto.
0

Przeczytaj także