Czy strzelińskie kruszywo będzie wykorzystane przy przekopie Mierzei Wiślanej? Wiele zależy od włączenia linii kolejowej 319 do ładowni pod Karszowem. Dzierżawca przygotuje regulamin funkcjonowania bocznicy według wytycznych, co pozwoli na podjęcie kolejnych działań.
Niedawno w Urzędzie Miasta i Gminy Strzelin odbyło się spotkanie burmistrz Doroty Pawnuk z przedstawicielami PKP Polskich Linii Kolejowych SA Zakład Linii Kolejowych w Opolu, przedstawicielami Spółki MINERAL POLSKA Sp. z o.o. oraz przedstawicielem dzierżawcy SKPL Infrastruktura i Linie Kolejowe Sp. z o.o. w sprawie uruchomienia linii kolejowej 319.
Głównym tematem spotkania było wypracowanie wstępnego modelu i ocena możliwości technicznych włączenia linii 319 na odcinku Strzelin do ładowni pod Karszowem, którą zainteresowana jest Spółka MINERAL POLSKA Sp. z o.o., ponieważ od uruchomienia ładowni uzależnione jest między innymi przygotowanie oferty dla generalnego wykonawcy przekopu Mierzei Wiślanej.

Muszą spełnić warunki
Jak poinformowała burmistrz Pawnuk, dzierżawca przedstawił wstępną koncepcję funkcjonowania omawianej bocznicy, oczekując od PKP PLK konkretnych informacji na temat możliwości, jakie daje układ stacyjny, aby uruchomić bocznicę stacyjną. Przedstawiciele PKP PLK szczegółowo omówili techniczne kwestie, jakie warunki muszą być spełnione przez dzierżawcę, poczynając od maksymalnej długości składu pociągu oraz ilości lokomotyw do manewrowania na torze, kończąc na ustaleniach, jakie warunki muszą być spełnione na urządzeniach celem zabezpieczenia ruchu kolejowego w ciągu bocznicy.
Cały artykuł dostępny jest tutaj

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
spajker.
RE: Hamuje wywóz kruszywa torami...
wielcy wodzowie tacy jak stalin uznali że najlepszym terenem do uprawy bawełny jest PUSTYNIA karakum. wystaczyło tylko odwrócić bieg dwóch rzek aby nawadniać pustynię.wyschło przez to morze aralskie a grube odady soli z dna są rowiewane na setki kilometrów w każdą stronę.wielcy wodzoqwie tacy jak przywódca nrd erich honecker uznali że trzeba w berlinie wybudować 156 km muru dzielącego miasto aby zaraza z berlina zachodniego nie przedostawała się do zdrowej tkanki społecznej berlina wschodniego.wielcy wodzowie tacy jak kaczyńki każą przekopać mierzeję wiślaną za jedyne 3 miliardy złotych aby pokazać rosjanom fucka. od chwili przekopu elbląg z miasta zwykłego stanie sie hamburgiem. przekop o szerokości kajaka to zapewni.wielcy wodzowie tacy jak zarząd mineral polska dostarczają "kruszywo" . kruszywo to jest celowo niszczony kamień. po co z granitu, którego zasoby są ograniczone robić kostę? płyty? fundamenty jak można zużyć wiele energii, wydobywać kamień przy użyciu nie pił ale dynamitu. tak robią wszytskie kraje 3go świata. dostarczają surowce podstawowe. niszczą swoje lasy aby pozyskać kauczuk , sprzedadzą go za grosze a firma oponiarska zarobi na tym miliardy. kamień pozyskuje się czyli niszczy przy użyciu dynamitu. może by tak dynamitem wydobywać ziemniaki z pola? ryby z jeziora? drewno z lasu? proponuję przy użyciu dynamitu pozyskać kruszywo z siedziby mineral polska.
0