Według burmistrz dla miast wielkości Strzelina obwodnice nie stanowią zagrożenia pod względem gospodarczymCzy gminie uda się odciążyć najbardziej zatłoczone skrzyżowania w mieście? Projekt zmiany organizacji ruchu wzbudził pewne wątpliwości. Burmistrz odniosła się do słów dyrektora wydziału transportu UMWD. - Dziwię się, że taką opinię wydaje mieszkaniec Strzelina, który doskonale zna sytuację wzmożonego ruchu głównymi ulicami miasta – powiedziała.
W jednym z poprzednich numerów gazety pisaliśmy o zatłoczonych skrzyżowaniach w Strzelinie, które gmina od kilku lat próbuje odciążyć. Ruch kołowy, szczególnie na trasie Wrocław – Oława mógłby przebiegać poprzez objazd miasta. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei opracowała ostateczny projekt zmiany organizacji ruchu drogowego i przedstawiła go marszałkowi Województwa Dolnośląskiego.
W odpowiedzi marszałek zaznaczył, że zasadność wnioskowanej zmiany powinna wynikać z analizy ruchu pod kątem ilości pojazdów i procentowego udziału samochodów, które będą korzystać z wyznaczonego objazdu. Wyraził także wątpliwości, m.in. w kwestii widoczności na skrzyżowaniu oraz promienia skrętu z ul. Glinianej w ul. Okulickiego w kierunku DW nr 395.

Niewiele skrzyżowań można dostosować
Jak zaznaczyła burmistrz Miasta i Gminy Strzelin Dorota Pawnuk, do wątpliwości Marszałka może odnieść się wyłącznie DSDiK, gdyż to ona opracowała i przedstawiła do zatwierdzenia projekt zmiany organizacji ruchu. Podkreśliła, że jednostka jako zarządca drogi wyższej kategorii dysponuje wiedzą techniczną w tej sprawie. - Obecnie czekamy na stanowisko zarządcy drogi w tej sprawie. Również, na prośbę jednego z radnych marszałek Jerzy Michalak zobowiązał się, że bliżej przyjrzy się sprawie. Należy również zaznaczyć, że gmina Strzelin wykonała oświetlenie wzdłuż ulicy Glinianej, z zamiarem poprawy bezpieczeństwa wzdłuż ewentualnego objazdu miasta – powiedziała burmistrz.
Ponadto marszałek tłumaczył, że z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego skręt pojazdów z kierunku Wrocławia w ul. Kazimierza Wielkiego powinien odbywać się na wydzielonym pasie do lewoskrętu. Wiązałoby się to z koniecznością wykonania korekty geometrii skrzyżowania. Według burmistrz, wydzielenie lewoskrętów w obrębie skrzyżowania jest zawsze bezpiecznym rozwiązaniem. Natomiast to zarządca drogi oraz zarządzający ruchem na drodze ocenia czy jest to niezbędne. - Pewne jest, że niewiele skrzyżowań zarządcy drogi są w stanie dostosować do takich wymagań, jakie stawia marszałek. Np. czy wydzielone są lewoskręty w rejonie miejscowości Węgry oraz Stary Śleszów, gdzie przeplatają się drogi wojewódzkie nr 395 i 346? – mówiła Pawnuk.

Burmistrz zaniepokojona
Zdaniem dyrektora wydziału transportu UMWD Artura Gulczyńskiego, należy mieć na uwadze, że eliminacja ruchu z centrum często doprowadza do jego powolnego zamierania. Z tego powodu decyzja o budowie obwodnicy powinna być przeanalizowana pod kątem gospodarczym, a nie tylko komunikacyjnym. Według burmistrz, dla miast wielkości Strzelina obwodnice nie stanowią zagrożenia pod względem gospodarczym. - Dziwię się, że taką opinię wydaje mieszkaniec Strzelina, który doskonale zna sytuację wzmożonego ruchu głównymi ulicami miasta. Przecież to właśnie, przez praktycznie centrum miasta, drogami wojewódzkimi: Wrocławską, Ząbkowicką, Oławską oraz przez rondo, jadą tiry i ciężki transport między innymi z kruszywem, burakami do cukrowni i ziemniakami do Mc Caina itp. Przecież kierowcy tych tirów przejeżdżają przez miasto, nie zatrzymując się na zakupy, nie korzystają z restauracji i hotelu – stwierdziła. Jak dodała szefowa gminy, w mieście jest niebezpiecznie, a korki, które tworzą się w centrum, generują duże straty dla uczestników ruchu oraz dla właścicieli posesji zlokalizowanych przy drodze. Zaznaczyła, że hałas i kurz potrafią utrudnić życie mieszkańcom. - Niepokoi mnie takie podejście osoby pełniącej funkcje dyrektora transportu Urzędu Marszałkowskiego, a jednocześnie radnego i mieszkańca Strzelina. Niepokoi to tym bardziej w kontekście wieloletnich zabiegów władz gminy, aby połączyć drogi wojewódzkie 395 i 396 kilkukilometrowym odcinkiem, co pozwoliłoby na wyprowadzenie ciężkiego ruchu nie tylko ze Strzelina ale też pozwoliłoby ominąć takie miejscowości jak Górzec i Chociwel – podsumowała burmistrz.




UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
spajker
w warszawie jest durniej
http://moto.wp.pl/kat,92714,title,38-przejsc-dla-pieszych-na-kilometrze-sciezki-rowerowej,wid,18087647,wiadomosc.html?ticaid=11641f&_ticrsn=3
0
Gravatar
obserwator
RE: Kierowcy tirów nie zatrzymują się na zakupy
Obwodnia żeby była skuteczna musi omijać miasto. I tu jesteśmy zgodni. Tylko albo wybudujemy nowe drogi a do tego nigdy nie dojdzie, bo wykup ziemi, bo masa pozwoleń i na to 10 lat mało (vide obwodnica Wrocławia!!!) Albo co najbardziej orawdopodobne przerzucimy transport komuś pod okna. Czyli nie jednym rozwiążemy problem a innym go stworzymy. Drogi zdeczko powiększymy i fru nimi tiry. Na wioskach pani burmistrz zwycięża to im się taki prezent należy jak tym z Nieszkowic co po wyborach stracili szkołę. Ciekawe co teraz czują???
0
Gravatar
święta krowa
Gulczyński nie jest idiotą ........ idiotą jest ten, kto myśli, że on wie wszystko najlepiej.....
jamci powiedziała :
Posty nr 1 i 3 napisała ta sama osoba -tępy hejter. Ja tam nie głosowałem na obecną Burmistrz, ale tu ma rację. A tłumaczenie że jak się puści tiry i ciężarówki z kruszywem i burakami przez obwodnicę, to wymrze centrum miasta uważam za brednie idioty.
jamci ,tam uważam, że personalne ataki burmistrz Pawnuk na osobę Gulczyńskiego, jako dyrektora wydziału UMWD są nie na miejscu, bo to zwyczajnie chłopek roztropek. Podobnie ataki burmistrz na Gulczyńskiego jako radnego i mieszkańca. W doskonały sposób pokazuje, to kompetencje pani burmistrz, które są ugruntowane na słusznej i jedynie słusznej linii ,, Kto nie z nami ten przeciw nam''. Autorytarny sposób dialogu jaki prowadzi ta pani, nie był, nie jest i nigdy nie będzie czynnikiem, który pozwoli na konstruktywną rozmowę wśród mieszkańców gminy, którzy wielokrotnie monitowali hałas, kurz, smród z Cukrowni, smród z otaczarni z Pęcza,,czy syf w Górcu !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!. I co? Efekt jest taki, że kopalnia granitu w Strzelinie, która przerabiała 500. 000. tys. ton będzie teraz przerabiać 1.000.000. dzięki zamydleniu oczu ludziomprzez Burmistrz, że będzie lepiej, a mieszkańcy Koziego Rynku (Dzierżoniowski ej), żyją jak w Getcie pyłowym i strzałowym, bo właściciel kazał im podobno nie wychodzić z domu jak są strzały, albo robić to na własną odpowiedzialnoś ć. Dlaczego tym ludziom właściciel kopalni razem z burmistrz nie zaproponowali nowych mieszkań u Osińskiego, komunalnych lub innych rozwiązań. Rondo w Strzelinie miało wyglądać inaczej, ale nasi samorządowcy z panią burmistrz na czele myśleli inaczej. Najlepiej pokazało, to życie....

0
Gravatar
Jet
RE: Kierowcy tirów nie zatrzymują się na zakupy
Oczywiscie jestem za..., bo droga jest wybudowana, wystarczy tylko umiesic odpowiednie oznakowanie pionowe oraz poziome i byc moze zrobic lewoskrety (smieszne koszty). Nie sadze jednak, zeby ten wariant przyniosl efekt, ale mozna sprobowac- infrastruktura drogowa jest przeciez i tak poprowadzona...
0
Gravatar
Jet
RE: Kierowcy tirów nie zatrzymują się na zakupy
Ta droga nie przyniesie zamierzonego efektu, nie wplynie ani troche na rozwiazanie problemu. Kierowcy jadacy od strony Olawy, a zmierzajacy w kierunku Wroclawia (i na odwrot) wybiora odpowiednia droge (na "skroty") o wiele wczesniej niz w Strzelinie- mozliwosci jest duzo..., a w najgorszym wypadku wybiora opcje Chociwel, Gorzec. Nigdy nie widzialem (a sporo czasu marnuje na tym skrzyzowaniu kazdego dnia) , aby ciezarowki jadace Olawska skrecaly we Wroclawska i odwrotnie (w tym ostatnim przypadku tylko wtedy gdy musza zjechac po paliwo na Orlen). Potrzebna jest przebudowa skrzyzowania Olawska- Wolnosci- Wroclawska (zmiana organizacji ruchu- pierwszenstwa przejazdu, sygnalizacja swietlna, rondo), gdyz caly ciezki transport od Olawy i Wroclawia zmierza w jednym kierunku..., w kierunku ronda. Rozwiazaniem jest obwodnica w drugim kierunku- Szczawin, ul Dzierżoniowska, Ząbkowicka. Krajowka idzie transport, ktory na ogol zmierza do krajowej 8 (Lagiewniki, a w przeciwnym kierunku do Kępna), wiec prowadzenie drogi duzym lukiem do Wojska Polskiego nie ma najmniejszego sensu.
0
Gravatar
jamci
...
Posty nr 1 i 3 napisała ta sama osoba -tępy hejter. Ja tam nie głosowałem na obecną Burmistrz, ale tu ma rację. A tłumaczenie że jak się puści tiry i ciężarówki z kruszywem i burakami przez obwodnicę, to wymrze centrum miasta uważam za brednie idioty.
0
Gravatar
Święta krowa
Ja też jestem zaniepokojona.Brakiem uzasadniania tego, co mówi naszą burmistrz!
Trzeba oddać Gulczynskiemu,ż e trzeźwo myśli. Z posłem zgodzę się jeśli, to faktycznie Gmina Strzelin zaprojektowala całą tą obwodnice burmistrz, której oświetlenie nie pomoże, jak buduje się bez głowy,a analiza o której wspomniał Gulczynski jest potrzeba,bo burmistrz słyszy, to co chce usłyszeć. Kurzy, tam gdzie chce zakurzyc, ale tam gdzie potrzeba wziąć się do roboty z fachowcami, robi to amatorami. Wymówki i głupie tłumaczenia nie pomogą, jak myśli się, że jest się jedyną osobą mającą coś do powiedzenia w tej kwestii, a wszyscy inni (potocznie zwani rada miejska Strzelina)podno szą ręce Za,za,za. Zaraza na szczęście ominęła zarazem zwykłych mieszkańców.Zapomniałem dodać, ze skoro burmistrz jest niebezpieczne, to niech uzasadni dlaczego.Podobnie jak duże straty generują korki dla uczestników ruchu i właścicieli posesji, bo to chyba DSDiK ani GDDKiA,za Ciebie tego nie zrobią o wszechwiedzaca.
0
Gravatar
w
RE: Kierowcy tirów nie zatrzymują się na zakupy
Wcale nie trzeba znać się na budowie dróg aby zwrócić uwagę że wiele miasteczek ma obwodnice i wręcz zyskuje na estetyce i bezpieczenstwie .Najlepiej niech wypowiedzą się mieszkańcy ulic Wolnosci,Wrocła wskąiej Ząbkowickiej oraz Oławskiej jakie mają problemy z przeładowanymi samochodami ciężarowymi,hał asem drganiem budynków,nie bez przyczyny uszczelniana była kanalizacja na ul.Wolności przyczyną na pewno nie sa samochody osobowe
0
Gravatar
Poseł
Jestem zaniepokojony wypowiedziami burmistrza, ale może niepotrzebne wszystko przez ten kurz i hałas na............ Wiejskiej
Te dyrektor, zwracam się do pana Gulczynskiego weź że pan, te burmistrz i zawieź ją pan na Wiejską, przecież od razu widać, że kobita się tu zwyczajnie marnuje, a zna się najlepiej na wszystkim. Przecież oni w gminie dobrej ścieżki pieszo rowerowej nie potrafią zaprojektować ,a biora się, za małą obwodnicę Strzelina, bo myślą, że tam, w Urzędzie Marszałkowskim we Wrocławiu pracują ludzie z konkursów organizowanych jak gminie Strzelin. Wez Artur , te burmistrz, niech tam w koncu na Wiejska trafią szydło w dupę , te apele o drogi i obwodnice dla Strzelina od naszej Dorotki.
0