Szkolenie poszerzyło kompetencje i umiejętności niezbędne w pracy zawodowej
Jak sobie radzić z agresją werbalną i niewerbalną trudnych petentów? Jak bezpiecznie zorganizować miejsce pracy? Jakie prawa przysługują funkcjonariuszom publicznym? Dowiedzieli się tego urzędnicy samorządowi, uczestniczący w ogólnopolskiej kampanii społecznej Służby Więziennej.
W czwartek, 11 października, w sali Starostwa Powiatowego w Strzelinie odbyły się warsztaty ogólnopolskiej kampanii społecznej pn. „Bezpieczni w służbie i w pracy”. Kadra więzienna na co dzień pracuje z ludźmi roszczeniowymi, często okazującymi werbalną i fizyczną agresję wobec przełożonych oraz współosadzonych. Praca z nimi wymaga ogromnej odporności psychicznej, ale przede wszystkim wiedzy i doświadczenia, które zdobywa się przez lata. A wiedzą i doświadczeniem warto się dzielić.
Kampania społeczna, która odbyła się w formie warsztatu szkoleniowego, adresowana jest do urzędników państwowych i samorządowych różnego szczebla, jak również pracowników miejskich i gminnych ośrodków pomocy społecznej, pracowników socjalnych, kuratorów sądowych oraz innych pracowników publicznych.
Głównym celem kampanii jest pokazanie adresatom, jak radzić sobie z agresją werbalną i niewerbalną agresywnych petentów. Szkolenie zaplanowane było modułowo. Składało się z części teoretycznej i praktycznej. Obejmowało takie bloki tematyczne jak: sposoby prowadzenia rozmowy i zachowania się w sytuacji zetknięcia się z agresją ze strony klienta, zagadnienia prawne na temat szczególnej ochrony prawnej, jakiej podlegają funkcjonariusze publiczni z tytułu wykonywania swojego zawodu.
Nie zabrakło też zajęć praktycznych, m.in. technik obrony przed agresją klienta prowadzonych przez funkcjonariuszy Grupy Interwencyjnej Służby Więziennej, projektowania bezpiecznego miejsca pracy czy udzielania pierwszej pomocy przeprowadzonych przez wykwalifikowanego ratownika medycznego.
W kampanii wzięło udział łącznie ponad dwudziestu pracowników Ośrodków Pomocy Społecznej w Strzelinie i w Wiązowie, Urzędu Gminy w Przewornie, Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, pracowników Urzędu Pracy i Starostwa Powiatowego w Strzelinie. Uczestnicy kampanii byli bardzo zadowoleni z udziału w szkoleniu, które spełniło ich oczekiwania, poszerzyło ich kompetencje i umiejętności niezbędne w pracy zawodowej. Tak profesjonalnie przygotowana kampania społeczna z pewnością będzie realizowana w przyszłości.

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
Góral
RE: Bezpieczni w służbie i w pracy
Proponuję zorganizować kampanię społeczną stop hejterom spajkerom I innym troglodyta.
0
Gravatar
spajker
RE: Bezpieczni w służbie i w pracy
"kampania społeczna - jak radzić sobie z agresorem"--- najstarszym prawem jest prawo hammurabiego - czyli zasada wzajemności. już nawet głupie zomo w prl wiedziało że uspakajająco na agresora działa ścieżka zdrowia a nie napar z melisy. działa. nawet przemo na jutubie to potwierdzi.
0

Przeczytaj również