Ocena użytkowników: 3 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Tematem ostatniego posiedzenia komisji wspólnych w Przewornie były sprawozdania szefów gminnych jednostek z zadań realizowanych w 2017 roku. Radni dowiedzieli się między innymi ile osób skorzystało z pomocy GOPS-u oraz jakie są problemy ma szkoła w Przewornie.

W czwartek, 17 maja, w sali obrad Urzędu Gminy Przeworno odbyło się wspólne posiedzenie komisji stałych Rady Gminy Przeworno. Otworzyła je przewodnicząca Komisji Budżetu Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa Joanna Pieczonka. Radni wysłuchali sprawozdań z wykonania budżetu gminy za 2017 rok oraz z planów finansowych jednostek podległych gminie. Głos w tym punkcie zabrał skarbnik Zbigniew Szul. - W ciągu roku dokonywano zmian w budżecie w związku z pozyskanymi dotacjami. Wskutek tych zmian budżet zwiększył się zarówno po stronie dochodów, jak i wydatków o 1 349 284, 39 zł - poinformował. Dodał, że jego realizacja przebiegała zgodnie z uchwałą budżetową.

W dalszej kolejności Szul analizował szczegółowo wszystkie kategorie budżetowe, zarówno po stronie dochodów, jak i stronie wydatków.

Potem kierownik Zakładu Usług Komunalnych w Przewornie Łukasz Kunderman mówił między innymi o sprawach komorniczych. - Większość z nich ciągnie się od wielu lat. Część z nich jest rozstrzygnięta, gdyż komornik wpłaca co miesiąc pewne kwoty za poszczególne osoby. W 2017 roku do spraw, które się już toczyły, doszło osiem nowych - informował kierownik. Następnie kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej w Przewornie Alina Bazela przedstawiła analizę działalności tej jednostki. Wspomniała, iż głównymi przychodami biblioteki są dotacje, między innymi z urzędu gminy. Potem podobną analizę przedstawiła dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Przewornie Teresa Kwiatkowska.

Jednym z ciekawszych było sprawozdanie kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Przewornie Czesławy Kościuszko. - Budżet wynosił 6 268 492, 85 zł, a wykonanie na poziomie 98,66% (…). Pierwszą formą pomocy jest zasiłek stały z którego skorzystały 32 samotne osoby plus 8 osób pozostających w rodzinach. (...) Ogólnie ze wszystkich form pomocy skorzystały 124 rodziny, a łącznie w ramach pracy socjalnej 42 rodziny. Dla 6 osób wydano decyzję o ubezpieczeniu na 90 dni. Ośrodek zajmuje się obsługą zespołu interdyscyplinarnego i wpłynęły do niego 3 „niebieskie karty” sporządzone przez komendę policji w Strzelinie - informowała Kościuszko. Wspomniała też, że...
Wiecej w wydaniu papierowym.

Komentarze   

Permalink10 0 spajker
RE: Ludzie nie rezygnują z pracy zarobkowej
Cytuję Xyz:
Cytuję spajker:

dałem ci plusa bo masz trochę racji. meritum sprawy tkwi " pracuję w firmie budowlanej", masz socjal i o twój dobrobyt , zlecenia, terimowe zapłąty wynagrodzeń, materiały , zus , fiskus dba firma nawet jak sama firma nie ma pieniędzy. firmy są lepsze i gorsze. zrób firmę, zatrudnij ludzi a już inaczej spojrzysz na sprawy. z biorcy kapitału zostań dawcą kapitału a już twój horyzont myślowy się potroi.


Gdyby każdy ogarnięty założył firmę i został prezesem to kto by pracował?
Najlepsze są teksty o zusie etc.
To też domena dziadów, jak nie stać cię na zus dla pracownika, to albo interes słabo idzie albo jesteś oszustem i trzeba zmienić podejście, albo zamknąć firmę, a nie zakłamywać rzeczywistość.

gdyby każdy ogarnięty założył firmę to byłby jej prezesem sekretarką sprzątaczką i pracownikiem i jej bankiem. domeną dziadów jest pasożytowanie na ludziach samodzielnych i oczekiwanie że ten przedsiębiorca ( nie mylić z prezesem panie urzędniku) sam ryzykuje swoim losem ale ma dać spore sumy na zabezpieczenie losów swojego utrzymanka - pracownika. panie xyz, 80% miejsc pracy w polsce tworzą małe firmy prywatne, jak je pan pozamykasz to praca zostanie tylko w urzędzie przy podziale kartek na zupę.
jak szanowny pan zje kebab w budce i popije piwem to oszanownego pana obsłuży człowiek , który jest prezesem pracownikiem, kucharzem, zaopatrzeniowcem, sprzedawcą , logistykiem , księgowym w jednej osobie i tyra od rana do nocy 7/24/365. szanowny pan pracownik urzędu xyz tego nie rozumie, rozumienie szanownego pana xyz to jest biurowiec pks w oławie z prezesem i z 3 zardzewiałymi autosanami. szanowny pan wytępi prywatę i zatrudni się w państwowej firmie, pełno tych firm państwowych i biorą każdego.
2018-06-06 09:34 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink9 -1 Xyz
RE: Ludzie nie rezygnują z pracy zarobkowej
Cytuję spajker:

dałem ci plusa bo masz trochę racji. meritum sprawy tkwi " pracuję w firmie budowlanej", masz socjal i o twój dobrobyt , zlecenia, terimowe zapłąty wynagrodzeń, materiały , zus , fiskus dba firma nawet jak sama firma nie ma pieniędzy. firmy są lepsze i gorsze. zrób firmę, zatrudnij ludzi a już inaczej spojrzysz na sprawy. z biorcy kapitału zostań dawcą kapitału a już twój horyzont myślowy się potroi.


Gdyby każdy ogarnięty założył firmę i został prezesem to kto by pracował?
Drogą do sukcesu jest zadowolony klient, później pracownik a na końcu szef, ale jak ktoś myśli najpierw o sobie, później o rodzinie, kochance, koleżance, a klient jest na końcu o pracowniku nie wspominając, to poźniej jest płacz typu nie ma komu robić.

Najlepsze są teksty o zusie etc.
To też domena dziadów, jak nie stać cię na zus dla pracownika, to albo interes słabo idzie albo jesteś oszustem i trzeba zmienić podejście, albo zamknąć firmę, a nie zakłamywać rzeczywistość.
2018-06-06 07:00 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink8 +2 spajker
RE: Ludzie nie rezygnują z pracy zarobkowej
Cytuję Xyz:
Cytuję spajker:

(...) już polscy przedsiębiorcy masowo ukraińców do pracy importują i papiery im załatwiają a 50% niezebranych truskawek w polu zgnije a na przetargi budowlane nikt nie przychodzi bo nie ma kim robić.


Pracuje w dobrej firmie budowlanej, (umowa o pracę, stała dobra i terminowa wypłata, dobry sprzęt itp.)
Tu nigdy nie ma problemów z pracownikami, nawet kolejka chętnych jest. A w firmie maksyma jedna: dobrze wykonana robota to dobra zapłata.

A jak słyszę że komuś pracowników brakuje, to znaczy że jest zwykłym dziadem albo oszustem i tyle.
Dziady zawsze mają problemy, czy to z pracownikami, wypłatami, kontrktami a zwłaszcza z jakością i terminami, ale nie mają problemu z mieszkaniami, domami czy samochodami.

dałem ci plusa bo masz trochę racji. meritum sprawy tkwi " pracuję w firmie budowlanej", masz socjal i o twój dobrobyt , zlecenia, terimowe zapłąty wynagrodzeń, materiały , zus , fiskus dba firma nawet jak sama firma nie ma pieniędzy. firmy są lepsze i gorsze. zrób firmę, zatrudnij ludzi a już inaczej spojrzysz na sprawy. z biorcy kapitału zostań dawcą kapitału a już twój horyzont myślowy się potroi.
2018-06-05 12:56 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink7 -3 Jaca
RE: Ludzie nie rezygnują z pracy zarobkowej
Cytuję Xyz:
Cytuję spajker:

(...) już polscy przedsiębiorcy masowo ukraińców do pracy importują i papiery im załatwiają a 50% niezebranych truskawek w polu zgnije a na przetargi budowlane nikt nie przychodzi bo nie ma kim robić.


Pracuje w dobrej firmie budowlanej, (umowa o pracę, stała dobra i terminowa wypłata, dobry sprzęt itp.)
Tu nigdy nie ma problemów z pracownikami, nawet kolejka chętnych jest. A w firmie maksyma jedna: dobrze wykonana robota to dobra zapłata.

A jak słyszę że komuś pracowników brakuje, to znaczy że jest zwykłym dziadem albo oszustem i tyle.
Dziady zawsze mają problemy, czy to z pracownikami, wypłatami, kontrktami a zwłaszcza z jakością i terminami, ale nie mają problemu z mieszkaniami, domami czy samochodami.



Racja, ten szmaciarski Simoldes cały czas rekrutuje. Jak ten kołchoz jeszcze funkcjonuje, to nie wiem.
2018-06-05 11:05 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink6 -2 Xyz
RE: Ludzie nie rezygnują z pracy zarobkowej
Cytuję spajker:

(...) już polscy przedsiębiorcy masowo ukraińców do pracy importują i papiery im załatwiają a 50% niezebranych truskawek w polu zgnije a na przetargi budowlane nikt nie przychodzi bo nie ma kim robić.


Pracuje w dobrej firmie budowlanej, (umowa o pracę, stała dobra i terminowa wypłata, dobry sprzęt itp.)
Tu nigdy nie ma problemów z pracownikami, nawet kolejka chętnych jest. A w firmie maksyma jedna: dobrze wykonana robota to dobra zapłata.

A jak słyszę że komuś pracowników brakuje, to znaczy że jest zwykłym dziadem albo oszustem i tyle.
Dziady zawsze mają problemy, czy to z pracownikami, wypłatami, kontrktami a zwłaszcza z jakością i terminami, ale nie mają problemu z mieszkaniami, domami czy samochodami.
2018-06-05 10:44 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink5 +7 .
RE: Ludzie nie rezygnują z pracy zarobkowej
Cytuję Hadacz:
Cytuję Kantyna:
Zamknąć gops w całej Polsce.DO ROBOTY NIEROBY

W Polsce nie ma bezrobocia.
Eurostat w zeszłym tygodniu podał, że w PL wynosi 3,5% - tyle co błąd statystyczny. We Wrocławiu prawie 2,2%.
Według łacińskiej maksymy: Volenti non fit Iniura - Chcącemu nie dzieje się krzywda.


Jeżeli jest tak dobrze to na co idzie te 6 268 492, 85 zł? Założę się że gdyby likwidować ten cały socjal, zasiłki itp. To 99% nieporadnych w jednej chwili była by bardzo zaradna i pracowita.
A za te kilka mln. to nie jedną drogę by naprawił.
2018-06-05 10:01 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink4 +7 spajker
RE: Ludzie nie rezygnują z pracy zarobkowej
Cytuję Hadacz:
Cytuję Kantyna:
Zamknąć gops w całej Polsce.DO ROBOTY NIEROBY

W Polsce nie ma bezrobocia.
Eurostat w zeszłym tygodniu podał, że w PL wynosi 3,5% - tyle co błąd statystyczny. We Wrocławiu prawie 2,2%.
Według łacińskiej maksymy: Volenti non fit Iniura - Chcącemu nie dzieje się krzywda.

w usa bezrobotny to ten kto szuka pracy a nie może jej znaleźć. w polsce bezrobotny to ten, który nie pracuje. kobiety zamożnych mężczyzn, 40 letnie fafloki co to u mamy żyją i wolne ptaki z murku w rynku-flower power. już polscy przedsiębiorcy masowo ukraińców do pracy importują i papiery im załatwiają a 50% niezebranych truskawek w polu zgnije a na przetargi budowlane nikt nie przychodzi bo nie ma kim robić.
2018-06-04 14:43 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink3 +8 Hadacz
RE: Ludzie nie rezygnują z pracy zarobkowej
Cytuję Kantyna:
Zamknąć gops w całej Polsce.DO ROBOTY NIEROBY

W Polsce nie ma bezrobocia.
Eurostat w zeszłym tygodniu podał, że w PL wynosi 3,5% - tyle co błąd statystyczny. We Wrocławiu prawie 2,2%.
Według łacińskiej maksymy: Volenti non fit Iniura - Chcącemu nie dzieje się krzywda.
2018-06-04 11:28 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink2 +14 Kantyna
Ludzie nie rezygnują z pracy zarobkowej
Zamknąć gops w całej Polsce.DO ROBOTY NIEROBY
2018-06-04 11:09 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink1 +11 spajker
RE: Ludzie nie rezygnują z pracy zarobkowej
"ludzie nie rezygnują z pracy zarobkowej" ---ale zrezygnują. możesz dostać kwotę x za to że masz dzieci, za to że jesteś kombatantem, górnikiem, matką polką, niezaradnym, biednym, młodym, starym, znajomym, sybirakiem, wyklętym, poczętym i wniebowziętym itd.
taką samą kwotę x możesz zarobić pracując 12/7.
po co zatem pracować? nawet ameba zna odpowiedź na to pytanie.
dobrobyt państwa bierze się z bezczynności a nie z pracy. każdy wie o tym
2018-06-04 10:45 Cytować Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz