Ocena użytkowników: 2 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
Z kilkumiesięcznym opóźnieniem, ale w końcu ruszyła. Strzelin dołączył do elitarnego grona miast, które mają miejską i podmiejską komunikację.
Żeby przekonać się na własnej skórze jak działa strzelińska komunikacja gminna, wybraliśmy się na przejażdżkę. Postanowiliśmy, że na początek skorzystamy z miejskiej linii B.
Kilka minut po godz. 14 w towarzystwie pięciorga pasażerów wyruszyliśmy w trasę. Wsiadaliśmy na przystanku przy stacji kolejowej. Dla pani Kazimiery i jej dwóch wnuczek, podobnie jak dla naszego reportera, był to pierwszy kurs busikiem. - Wybrałam się z wnuczkami, żeby zobaczyć, gdzie są przystanki i sprawdzić, czy będziemy z nich korzystać – powiedziała pani Kazimiera. - Na pewno będę jeździła busikami do przychodni, na targ i na zakupy. Wnuczki chętnie jeździłyby również na kryty basen ale ja wolę ten odkryty - dodała nasza rozmówczyni. Pani Sylwia z synami pojechała busiekiem odwiedzić babcię, ale nie zastali jej w domu
Na jednym z przystanków wsiadła pani Sylwia z dwójką synów. - Wybraliśmy się do babci, ale babci nie ma w domu, więc wracamy – powiedziała mama. - Myślę, że gminna komunikacja sprawdzi się w Strzelinie. Zwłaszcza starsze osoby i jak ja, z małymi dziećmi, będziemy korzystać z busików – przyznała pani Sylwia. Jeszcze przed wyruszeniem w trasę rozmawialiśmy z panią Ewą. Wcześniej mieszkanką naszego powiatu, a obecnie wrocławianką. - Od koleżanki dowiedziałam się, że w Strzelinie kursuje komunikacja gminna. Z przyjemnością będę z niej korzystała, najczęściej chyba z linii A – powiedziała pani Ewa.
Przekonaliśmy się, że elektryczne busiki cieszą się sporym zainteresowaniem. Pasażerowie chętnie rozmawiali i chwalili możliwość dojechania busikiem w wybrane miejsce. W trakcie naszej podróży zdarzyło się nawet tak, że nie było wolnych miejsc. I wtedy pasażerowie oczekujący na przystanku musieli poczekać na następny kurs. W busiku jest 13 miejsc siedzących i nie ma możliwości jazdy na stojąco. Pani Ewa zapewnia, że będzie korzystała z gminnej komunikacji
Cały artykuł dostępny jest tutaj

Komentarze   

Permalink14 +4 Mieszkanka powiatu
RE: Pasażerowie są zadowoleni
Szkoda, że najbardziej w tej sytuacji cierpią uczniowie strzelińskich szkół. Po zlikwidowaniu PKS Oława lub zlikwidowaniu większości kursów nie zostanie im nic innego jak dojeżdżać swoim prywatnym autem. Gorzej z osobami niepełnoletnimi lub nieposiadającymi auta, które jakoś do szkoły dotrzeć muszą. Na pociąg też trzeba jakoś dojechać, a Strzelińska Komunikacja Publiczna nie dociera do wszystkich gmin powiatu strzelinskiego. W takim razie jak nasze dzieci mają dojechać do szkoły? Czy rodzice zostaną sami z tym problemem?
2018-07-27 16:22 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink13 +2 Piotruś
Nie hcom i nie muszom
Cytuję Yanko:
W województwie Dolnośląski jest ogółem 169 gmin w tym miejsko gminnych 55. Strzelin ma ok. 12,4 tyś mieszkańców zaś gmina i miasto Strzelin to razem ok. 22 tyś mieszkańców zaś powiat strzeliński to ok. 44 tyś mieszkańców. Miasto Strzelin przez ostatnie dwie dekady skurczyło się o ponad 1tyś mieszkańców, to dużo a nawet bardzo dużo, ubytek mieszkańców zbliża się niebezpiecznie do 10%. Trudno mówić o rozwoju miasteczka przy malejącej liczbie mieszkańców, jedno to demografia a drugie przede wszystkim perspektywy na dobre życie, jednak mieszkańcy nie podzielają służbowego optymizmu włodarzy miasta i wybierają inne miejsca do życia, które uważają za atrakcyjniejsze. Fakt Strzelinowi udało się pozyskać dotację , która dotyczyła gmin miejskich odsyłam do http://www.strzelin.pl/projekty. ..
transportowe
Projekt niezgodny z wartościami Europejskimi ? chyba tak na tym samym terenie działają prywatne firmy a tu pojawia się konkurencja ze strony dotowanego transportu gminnego. Aby zobrazować kuriozum to tak jakby na trasie Kłodzko - Wrocław kursowały pociągi miast i gmin z tej trasy kupione z Unijnej dotacji ,a gmina Strzelin byłaby wykluczona z projektu bo np. dostała dotację na basen, na stacjach gminy Strzelin "Kłodzkowe"pociągi by się nie zatrzymywały. PKP na samym początku ograniczyłaby kursy a potem szybko je zlikwidowała całkowicie bo by się nie opłacało wozić pasażerów tylko ze Strzelina. Podobnie będzie w ościennych miejscowościach, prywatnym Busom bez pasażerów z gminy Strzelin biznes może się nie kalkulować.
2018-07-24 16:19 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink12 -2 spajker
RE: Pasażerowie są zadowoleni
dom na wiosce kosztuje 100 000 złotych. dom we wrocławiu kosztuje 2 000 000 złotych.
za 2 000 000 złotych możesz sobie kupić 15 domów na wiosce i do tego 15 lexusów, które cię będą wozić gdzie zechcesz.
za te jedyne 2 000 000,- możesz też kupić dom we wrocławiu i mieć autobus miejski co 30 minut.
zbudowałeś dom na wsi to kup sobie teraz cinquecento za 500,- złotych i olej transport publiczny. nie stać cię na cinquecento? to kup sobie wskę za 50,- złotych, dojedziesz gdzie zechcesz i kiedy zechcesz.
2018-07-24 15:06 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink11 +2 Janusch VandenOn
Sołtys Brukseli
Cytuję Z Zielenic:
Cytuję Kier:
A najbardziej zadowoleni są mieszkańcy gmin z powiatu strzelińskiego, którzy przez Strzelin zostali wystawieni do wiatru . To trochę tak jakby sklepikarz wywiesił kartę na drzwiach swojego sklepu "klientów z sąsiedniej miejscowości nie obsługujemy" :cry:


Czy ten tekst jest autorstwa któregos w wójtów, którzy nie chcieli wspólnej komunikacji powiatowej? Czy to prawda, że już w 2015 roku nikt z włodarzy nie odpowiedział na propozycje gminy Strzelin współpracy przy tworzeniu komunikacji publicznej? Dlaczego teraz za swoje nieróbstwo zrzuca się wine na gminę, która odpowiedziała na potrzeby mieszkańców i wykorzystała pieniadze unijne?


Nie, Nie to tekst Sołtysa Brukseli, w myśl zasady każdy sobie rzepkę skrobie, takie zasady leżą u podstaw sukcesu gospodarczego Belgijskiej eks koloni w Kongo
2018-07-24 15:02 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink10 +5 Yanko
Niedźwiedzia przysługa
W województwie Dolnośląski jest ogółem 169 gmin w tym miejsko gminnych 55. Strzelin ma ok. 12,4 tyś mieszkańców zaś gmina i miasto Strzelin to razem ok. 22 tyś mieszkańców zaś powiat strzeliński to ok. 44 tyś mieszkańców. Miasto Strzelin przez ostatnie dwie dekady skurczyło się o ponad 1tyś mieszkańców, to dużo a nawet bardzo dużo, ubytek mieszkańców zbliża się niebezpiecznie do 10%. Trudno mówić o rozwoju miasteczka przy malejącej liczbie mieszkańców, jedno to demografia a drugie przede wszystkim perspektywy na dobre życie, jednak mieszkańcy nie podzielają służbowego optymizmu włodarzy miasta i wybierają inne miejsca do życia, które uważają za atrakcyjniejsze. Fakt Strzelinowi udało się pozyskać dotację , która dotyczyła gmin miejskich odsyłam do http://www.strzelin.pl/projekty_/12d74c9e824d583de2a9d8d7822a8038.html. Projekt ma służyć ekologii a posłuży do wykluczenia transportowego innych mieszkańców naszego powiatu. Swoisty egoizm władz miasta poprzez dotowany transport „wykosi„ prywatne BUSy i PKS z terenu gminy Strzelin i postawi pod znakiem zapytania rentowność w innych gminach naszego powiatu. Mieszkańcy ościennych gmin z konieczności będą się musieli przesiąść z Busów i PKS do prywatnych samochodów aby dojechać do pracy, lekarza etc. I taki to będzie efekt ekologiczny w założeniu ekologicznym projekcie. Nie do pominięcia jest też sprzeczność tego projektu z wartościami Unijnymi czyli wolności gospodarczej, wolnej konkurencji, wykluczenia społecznego ze względu na miejsce zamieszkania itd.
2018-07-24 14:30 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink9 -5 Do Kier
RE: Pasażerowie są zadowoleni
Piszesz nieprawdę, żeby wytłumaczyć czyjeś nieróbstwo. Z tego co wiem, tylko Burmistrz inicjowała spotkania w tej sprawie i proponowała współpracę. Są na to nawet dokumenty. W którym momencie zaniechała tej współpracy? Za mało prosiła żeby któryś z wójtów zainteresował się wspólnym projektem? A z dotacji mogła skorzystać każda gmina która jest w OSI Równina Wrocławska. Wszystkie gminy z naszego powiatu tam są. Dlaczego wójtowie obudzili się dopiero teraz? Gdzie byli i co robili dotąd? Czy masz informacje, że Pani Burmistrz w którymś momencie odmówiła współpracy z innymi gminami?
2018-07-21 11:13 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink8 +3 kisil
zielenice
wsioki na targ by sie wozili spacerem do bierzyna a dalej komunikacja miejska spacer nikomu nie zaszkodzil.
2018-07-20 12:33 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink7 -1 Amerykanin
I co z tego .
Władnie.Starosta , wójtowie i radni rozmawiali i rozamawiali jak i w przypadku szpitala a burmistrz i radni Strzelina działali.
2018-07-20 07:43 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink6 -8 Kelner Z Rzymu
EV
Cytuję Z Zielenic:
Cytuję Kier:
A najbardziej zadowoleni są mieszkańcy gmin z powiatu strzelińskiego, którzy przez Strzelin zostali wystawieni do wiatru bo pani burmistrz tym gminą pokazała tzw. środkowy palec.:cry:

Czy ten tekst jest autorstwa któregos w wójtów, którzy nie chcieli wspólnej komunikacji powiatowej? Czy to prawda, że już w 2015 roku nikt z włodarzy nie odpowiedział na propozycje gminy Strzelin współpracy przy tworzeniu komunikacji publicznej? Dlaczego teraz za swoje nieróbstwo zrzuca się wine na gminę, która odpowiedziała na potrzeby mieszkańców i wykorzystała pieniadze unijne?

No tak Z ZIELENIC to do Strzelina Autobusy komunikacji publicznej pomykają co pół godziny, a i Pendolino do wrocławia Z ZIELENIC co prawda co 35 minut , ale jednak som ?
2018-07-19 21:06 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink5 +14 Kier
VS. z Zielenic
DO Z ZIELENIC
Nie, tekst jest autorstwa mieszkańca, który rozmawiał z jednym z wójtów i kilkoma radnymi . Informację dotyczącą transportu miejsko - gminnego gminy - miasta Strzelin można wy - googlać i tam jest min. informacja, że rzeczona dotacja z funduszy Unijnych dotyczyła gmin miejskich, tak więc ościenne gminy wiejskie automatycznie nie mogły zabiegać ośrodki a więc zarzut nieróbstwa jest nie na miejscu. O tym, że PKS będzie się zwijał z naszego powiatu mówiono od dłuższego czasu i włodarze jak ich nazywasz o tym problemie rozmawiali od dawna też przed 2015r., niestety pani burmistrz w pewnej chwili nie wykazywała chęci współpracy, postawiła nie projekt unijny nie widząc miejsca do współpracy. Moim zdaniem mamy niezdrową rywalizację pomiędzy gminą Strzelin a powiatem Strzelińskim, jest to pokłosie i problemów kompetencyjnych obu struktur samorządowych jak i przynależności partyjnej i rywalizacja z tym związanej. Mnie szczerze mówiąc jako mieszkańca nie bardzo interesuje czy droga jest gminna czy powiatowa czy szpital w Strzelinie to piłka powiatu czy miasta, czy ta szkoła jest na garnuszku gminy a ogólniak na garnuszku powiatu. Chciałbym aby np z Przeworna czy Kondratowic można było się dostać do Strzelina komunikacją publiczną w dogodnych godzinach czy to do pracy na pociąg do wrocka na zakupy czy lekarza. Samolubne argumenty typu gminy to nieroby i mają pretensje do gminy pracowitej, he he he . To po co nam taki Strzelin, lepiej przyłączyć się do bogatszego i większego, niech Borów i Kondratowice zgłoszą się do powiatu Wrocławskiego a Wiązów i Przeworno do Oławy a Strzelin a Strzelin zostanie ze Szpitalem na plecach i swoją komunikacją miejską, o jak to dumnie brzmi
2018-07-19 20:54 Cytować Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz