Nowe zasady zdalnego nauczania
Pierwszego dnia obowiązywania nowych przepisów, już w godzinach porannych, pojawiły się problemy z systemami Librus i Vulcan, które służą do komunikacji pomiędzy nauczycielami a uczniami. Przez pewien czas zalogowanie się do systemów było niemożliwe, jednak awaria, wynikająca z przeciążenia serwerów, została sprawnie usunięta. W chwili obecnej systemy działają poprawnie, co podkreślają nasi rozmówcy. Uczeń strzelińskiego Liceum Ogólnokształcącego, Miłosz Józefowski, zwraca jednak uwagę na fakt, że pojawiają się problemy z aplikacją mobilną. - Aplikacja na telefon Dzienniczek+ działa poprawnie w godzinach porannych. Jednak w późniejszych godzinach, gdy serwery są przeciążone, nie działa ona sprawnie, a mogłaby być dla mnie bardzo przydatna i znacznie ułatwiać zdalną naukę.
Kolejną przeszkodą w kształceniu na odległość może być brak komputera lub Internetu. Rozwiązanie tego problemu pozostawiono samorządom oraz dyrektorom szkół. Z uzyskanych przez nas informacji wynika, że nauczyciele z naszego regionu telefonowali do rodziców uczniów z pytaniem, czy ich dzieci mają komputery, które są niezbędne w obecnej sytuacji. Anna Piecyk-Mizgała, którą zapytaliśmy o tę kwestię, powiedziała. - Raczej nie zauważyłam, aby moi uczniowie mieli problemy z dostępem do komputera czy Internetu. Takich uwag również nie otrzymałam ze strony uczniów i ich rodziców. Uczniowie na bieżąco śledzą i odczytują wiadomości na e-dzienniku. Na jeszcze inną trudność zwróciła uwagę Anna Laszczyńska, która uczy dzieci w klasie II szkoły podstawowej. - Z rozmów przeprowadzonych z rodzicami wynika, iż wszyscy uczniowie w mniejszym bądź większym stopniu mają możliwość pracy zdalnej. Trudności pojawiły się w niewielu przypadkach i wynikają np.: ze zbyt słabego zasięgu Internetu bądź sytuacji, która mówi o tym, że trójka rodzeństwa korzysta z jednego laptopa.
Zdalne nauczanie to nowość zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów oraz ich rodziców. Anna Piecyk-Mizgała, która pracuje zarówno w szkole podstawowej, jak i średniej, opowiedziała nam, jak wygląda praca nauczycieli w nowej, wirtualnej rzeczywistości. - W placówkach oświatowych, w których pracuję zostały jasno przedstawione zasady, wedle których pracujemy. Ja każdego dnia loguję się na e-dzienniku, wpisuję temat lekcji oraz dołączam przygotowaną wcześniej przeze mnie lekcję. Tworzę konspekty lekcji, podaję wskazówki, aby moim uczniom ułatwić przyswojenie wiedzy, przygotowuję prezentacje multimedialne do lekcji, odpowiednie karty pracy oraz wysyłam linki do odpowiednich stron internetowych. Nowy, zdalny sposób nauczania wymaga dodatkowych nakładów pracy. Przygotowanie wszystkich potrzebnych do pracy materiałów pochłania dużo czasu, a nadmienię, że większość nauczycieli ma dzieci w wieku szkolnym, ja również, i też muszę pogodzić pracę zawodową, wykonywaną zdalnie, z opieką nad własnymi dziećmi i pomocą w nauce – dodała Anna Piecyk-Mizgała. Zwracają na to uwagę także inni rodzice, z którymi rozmawialiśmy i zgodnie twierdzą, że zdalne nauczanie to często praca, która angażuje całą rodzinę.
Cały artykuł przeczytasz tu lub tutaj.
UWAGA!
Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.
RE: Nowe zasady zdalnego nauczania
"Z uzyskanych przez nas informacji wynika, że nauczyciele z naszego regionu telefonowali do rodziców uczniów z pytaniem...".Telefonowali ze szkolnych telefonów czy ze swoich prywatnych?"Kolejną przeszkodą w kształceniu na odległość może być brak komputera lub Internetu. Rozwiązanie tego problemu pozostawiono samorządom oraz dyrektorom szkół".Rozumem, że nauczycielom zostały zakupione lub udostępnione komputery do pracy, przez dyrektorów lub samorząd ..