Trudno obecnie rozpoczynać rozmowę inaczej, jak nie pytaniem o koronawirusa. Jak biura ARiMR działają w czasie pandemii?
- Od 25 maja jednostki terenowe Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa obsługują rolników w pełnym zakresie. Otwarte zostały wszystkie biura powiatowe i oddziały regionalne. Osobiste załatwianie spraw w ARiMR możliwe jest z zachowaniem obowiązujących zasad bezpieczeństwa. Obsługa klienta odbywa się z poszanowaniem bezpieczeństwa zarówno rolników, jak i pracowników Agencji.

Jakie sprawy rolnik może załatwić bezpośrednio w biurze?
- Na miejscu, w biurach powiatowych, beneficjenci mają m. in. możliwość złożenia wniosku o dopłaty obszarowe w formie elektronicznej (aplikacja eWniosekPlus) za pomocą udostępnianej przez biuro powiatowe sieci przy bieżącym wsparciu technicznym pracownika Agencji. Ważne jest, aby, przychodząc do biura powiatowego, zabrać ze sobą telefon komórkowy.
Wnioski, o których mowa, rolnicy mogą składać bez sankcji do 15 czerwca 2020r. ponieważ termin ich składania został wydłużony ze względu na pandemię koronawirusa. Ostateczny termin upływa 10 lipca 2020 r, z tym że za każdy dzień roboczy opóźnienia należna kwota płatności zostanie pomniejszona o 1 proc. Można również załatwić bezpośrednio w biurach powiatowych sprawy paszportowe i zgłoszenia zwierzęce, zaś w oddziałach regionalnych formalności związane z wnioskami inwestycyjnymi czy dotyczące działań premiowych.
Dostępne pozostają narzędzia pozwalające na złożenie wniosków przez internet oraz usytuowane przy placówkach terenowych Agencji wrzutnie na dokumenty.
Tekst ukazał się w 20 (1009) wydaniu "Słowa Regionu". Cały artykuł przeczytasz tu lub tutaj.












































































Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij
zagadka
W doradztwie rolniczym zmienił sie szef a wszyscy na ten temat milczą ciekawe dlaczego