Wielu mieszkańców naszego powiatu regularnie korzysta z kolei. Jeżeli do stałych klientów dodać tych, którzy od czasu do czasu wsiadają do pociągu, to będzie nas spora liczba. Nic dziwnego więc, że każda zmiana na trasie Kłodzko - Strzelin – Wrocław jest komentowana przez podróżnych. Wychodząc naprzeciw zainteresowaniu czytelników „Słowa Regionu” sprawami naszych narodowych przewoźników, postanowiliśmy zasięgnąć języka u źródła.
Naszym rozmówcą był Bogusław Molecki, naczelnik Działu Przewozów (NR) Koleje Dolnośląskie S.A.
Panie naczelniku, czym spowodowane są tak częste zmiany rozkładu jazdy?
- Zmiany rozkładów jazdy wynikają bezpośrednio z procesu inwestycyjnego PKP PLK. W rocznym rozkładzie jazdy przewidzianych jest pięć podokresów, służących planowaniu robót. Dla każdego z tych okresów, biorąc pod uwagę rozpoczynane i zamykane zadania inwestycyjne i remontowe na terenie całego kraju, układany jest rozkład jazdy dostosowany do bieżących możliwości (np. ruchu po jednym torze na linii dwutorowej). W normalnych warunkach, po zakończeniu robót torowych i przy właściwym utrzymaniu nawierzchni, rozkład jazdy ogłoszony w grudniu jednego roku może zostać po prostu powielony w grudniu roku następnego, bez żadnych zmian. Takie rozwiązanie stosowane jest w krajach zachodnich, na przykład Szwajcarii. Niestety, stan torów w Polsce powoduje, że prawdopodobnie jeszcze długo nie osiągniemy takiej stabilizacji.
Kiedy możemy liczyć na kursowanie pociągów na trasie Wrocław - Strzelin co pół godziny (w godzinach szczytu)? Od czego to zależy?
- Pociągi łączące Strzelin z Wrocławiem należą do połączeń aglomeracyjnych. Ruch powinien zatem faktycznie odbywać się z częstotliwością co najmniej co pół godziny w szczycie i co godzinę poza nim. Nie można jednak nie dostrzegać faktu, iż stan techniczny linii pozostawia wiele do życzenia. Linia oczekuje rewitalizacji podobnej do połączenia Wrocławia z Legnicą czy Wałbrzychem. Na przeszkodzie stoją również ograniczone możliwości finansowe organizatora przewozów.
Jakie i ile nowoczesnych składów trafi na tę trasę od połowy grudnia?
- W nowym rozkładzie jazdy (od 13 grudnia br. – red.) na trasie Wrocław - Strzelin ze strony spółki Koleje Dolnośląskie pojawią się dwa bezpośrednie pociągi łączące Wrocław z Kudową. Jeden będzie kursował codziennie, drugi tylko w weekendy. Będą one obsługiwane nowoczesnymi autobusami szynowymi (w tym fabrycznie nowymi pojazdami Pesa Link - SA139).
Które to będą kursy? (o której odjazd z Wrocławia do Strzelina, o której ze Strzelina do Wrocławia?)
- Pociągi do Kudowy-Zdroju: odjazdy z Wrocławia: 7:21 (tylko soboty i niedziele), 13:10 (codziennie)
- przyjazdy do Strzelina: 7:53 (soboty i niedziele), 13:43 (codziennie)
Pociągi do Wrocławia: odjazd ze Strzelina: 11:32 (codziennie), 17:14 (tylko soboty i niedziele)
- przyjazd do Wrocławia: 12:03 (codziennie), 17:45 (tylko soboty i niedziele).
Dziękuję za rozmowę.
Pasażerowie oczekiwali zapewne na więcej kursów obsługiwanych przez nowoczesne autobusy szynowe, ale dobre i to… na początek.
Jacek Sobko

















































































Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij
RE: Nowoczesne szynobusy już od grudnia
Brawo! Sama dojeżdżam codziennie i jest dokładnie tak, jak opisano to poniżej. Paranoją jest to, że nie potrafią najnormalniej w świecie dodać choć jednego lub dwóch wagonów o 6.30 ze Strzelina i o 15.40 z Wrocławia. A co tam, klasa pracownicza, to i jeździ jak bydło!Podane w artykule nowe godziny akurat nie zmienią sytuacji setki ludzi ze Strzelina pracujących we Wrocławiu. Pic na wodę! ..... powiedziała :bilety miesięczne
Mam pytanie co do biletów miesięcznych,cz y będą one respektowane jak dotychczas bo nie wydaje mi się żeby można było na nich jeżdzić u innych przewożników.RE: Nowoczesne szynobusy już od grudnia
" Takie rozwiązanie stosowane jest w krajach zachodnich, na przykład Szwajcarii. Niestety, stan torów w Polsce powoduje, że prawdopodobnie jeszcze długo nie osiągniemy takiej stabilizacji."przeciez rok temu remontowaliscie tory przez prawie 11 miesiecy !!!!!!!!!!!!!! no tak zapomniałam dodac, tory skupione zostały z jakiegos zlomowiska zagranicznego, szczegolów nie pamietam - podsłyszane jak kolejarze rozmawiali w pociagu ;/ wstyd ...." Na przeszkodzie stoją również ograniczone możliwości finansowe organizatora przewozów."niech eden prezez z drugim zrezygnuje z premi dolat wyplat tak wysokich kasa sie znajdzie! "- przyjazdy do Strzelina: 7:53 (soboty i niedziele), 13:43 (codziennie) Pociągi do Wrocławia: odjazd ze Strzelina: 11:32 (codziennie), 17:14 (tylko soboty i niedziele)"hahhaha czyli jak jezdzi malo osób, a pociagi o 15:40 do Strzelina- nie laska podstawic jeszcze jeden skład, tak ciezko.. ludzie stoja w przejsciu nie wspomne o tym ze w piatek przejsc nie mozna w pociagu taki zatłoczony ;/ " Pasażerowie oczekiwali zapewne na więcej kursów obsługiwanych przez nowoczesne autobusy szynowe, ale dobre i to… na początek." pasazerowie to oczekuja porzadnego dojazdu do pracy i z pracy ... bo w Strzelinie pracy nie ma .. wiec pozwolcie nam dojezdzac w normalnych warunkach a nie jak bydło !!! w korytarzach jeden na drugim stłoczeni, z tym cos zrobcie PR