Niebezpieczny przystanek?
Nie wszyscy jeżdżą samochodami osobowymi i całkiem spora grupa mieszkańców powiatu korzysta z komunikacji zbiorowej. W Strzelinie jest kilka przystanków busów obsługujących połączenia Strzelina z Przewornem, Kondratowicami, Wiązowem i Wrocławiem. Jednak najwięcej pasażerów korzysta z przystanku obok dworca PKS. Plac, z którego odjeżdżają busy, jest jednocześnie parkingiem dla samochodów osobowych. Miejsca na manewrowanie busów i podjeżdżanie na przystanek jest niewiele. Poza tym pasażerowie muszą przechodzić przed lub za jednym z busów, żeby wsiąść do drugiego. Tymczasem zaledwie kilkadziesiąt metrów obok znajduje się świecący pustkami plan manewrowy PKS Oława. Jest wiata z ławkami, z której mogliby korzystać pasażerowie busów. Niestety, siedząc pod wiatą można nie zauważyć podjeżdżającego za placami busa. Dlatego pasażerowie busów stoją na chodniku, czekając na swój kurs. Czy może być inaczej?
- Na jednym z posiedzeń komisji komunalnej rozmawialiśmy na ten temat. - mówi Piotr Litwin, radny i przewodniczący komisji komunalnej strzelińskiej rady. - Burmistrz Strzelina poinformowała nas o harmonogramie spotkań z właścicielami firm obsługującymi połączenia busowe. Burmistrz drogą zarządzenia, po zasięgnięciu opinii odpowiednich wydziałów gminy i starostwa, ustaliła organizację ruchu w tym miejscu. Jest to decyzja w gestii burmistrz. Według mnie, jest to najlepsza z możliwych lokalizacja. Najlepsza, bo blisko jest stacja kolejowa, PKS a i do centrum Strzelina jest niedaleko.
Radny podkreślił, że wypowiada się jedynie w swoim imieniu. Wskazał również na możliwość lepszej synchronizacji przyjazdów i odjazdów busów na przystanku obok PKS. – Rozwiązania prawne, jakie zaczną obowiązywać od nowego roku, nałożą na powiaty obowiązek stworzenia planu transportu powiatowego. Z tego co wiem, trwają rozmowy, żeby taki plan powstał. Jeżeli tak się stanie, to zapewne będzie uwzględniał lokalizację przystanków dla komunikacji busowej – poinformował nas radny Litwin.
PKS Oława jest spółką samorządową. Powiat oławski zawiaduje nią i wszelkie ustalenia dotyczące korzystania z placu manewrowego PKS trzeba z nimi uzgadniać. Naturalne jest więc, że stroną w negocjacjach na ten temat powinien być powiat strzeliński. - Zdajemy sobie sprawę z trudności komunikacyjnych, jakie mają mieszkańcy powiatu strzelińskiego. Dlatego chętnie wesprzemy każdą inicjatywę, która prowadzi do choćby częściowej poprawy sytuacji. Dzisiaj głównym podmiotem prowadzącym transport osobowy na terenie powiatu jest PKS Oława, to spółka komunalna powiatu oławskiego. Do niej należy również infrastruktura dworca autobusowego. Oczywiście, uważam, że możemy i powinniśmy poprzeć każde działanie, które może przyczynić się do rozwiązania problemu, np. poprzez zwrócenie się do władz spółki lub władz sąsiedniego samorządu – zadeklarował Aleksander Ziółkowski, wicestarosta strzeliński. Jeżeli dziś nie wszyscy dostrzegają problem lokalizacji przystanku busów, to niebawem może się to zmienić. Trzymajmy kciuki, żeby wcześniej nie doszło do tragicznego wypadku na parkingu przy stacji PKS.
UWAGA!
Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.