ZNAJDŹ NA STRONIE

Burmistrz Dorota Pawnuk i Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego, przy nieczynnej linii kolejowej Strzelin-Kondratowice. Foto: UMiG Strzelin
Burmistrz Dorota Pawnuk oraz Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego, podczas spotkania w Strzelinie omawiali sprawy związane z przejęciem przez samorząd wojewódzki linii kolejowej pomiędzy Kondratowicami a Strzelinem. Czy zapadły konkretne i wiążące decyzje?

Pani Burmistrz, powraca pomysł odtworzenia nieczynnej dziś linii kolejowej pomiędzy Strzelinem a Kondratowicami…
– Od wielu lat wspólnie z gminą Kondratowice staramy się o odtworzenie i uruchomienie tej linii kolejowej w celu przeniesienia na tory transportu kruszywa z Górki Sobockiej i strzelińskiej kopalni. Pozwoliłoby to na ograniczenie ruchu na drogach powiatu strzelińskiego i zwiększyłoby bezpieczeństwo. Również lokalne kopalnie nie ukrywały zainteresowania takim sposobem transportu. W związku z tym, że PKP nie było zainteresowane uruchomieniem tej linii, w 2016 roku została ona przejęta przez samorządy.

Jakie działania związane z próbą reaktywacji linii kolejowej podjęto po jej przejęciu przez samorządy?
– Na tej linii należy wykonać inwestycję, polegającą na odtworzeniu infrastruktury, a następnie utrzymywać i zarządzać ruchem. Nasze samorządy nie dysponują na to środkami, nie mają wystarczającej wiedzy czy doświadczenia. Razem z ówczesnym wójtem Kondratowic, Wojciechem Bochnakiem, rozpoczęliśmy rozmowy z zarządem województwa dolnośląskiego o przejęciu linii przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei. 19 października 2018 roku doszło do podpisania listu intencyjnego między zarządem województwa dolnośląskiego, gminą Strzelin i gminą Kondratowice a przedstawicielami kopalń MINERAL POLSKA Sp. z o.o. oraz MOTA ENGIL CENTRAL EUROPE S.A. Niestety, wtedy nie doszło do finalizacji przedsięwzięcia.
Tekst ukazał się w 28 (1017) wydaniu "Słowa Regionu". Cały wywiad przeczytasz tu lub tutaj.



UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
hans
RE: Plany odtworzenia linii kolejowej
Gość powiedziała :
Tak czy inaczej przedsięwzięcie będzie finansowane z pieniędzy publicznych, korzystać z tego będą głównie firmy zagraniczne, które i tak już korzyści mają z racji wydobywania polskich kopalin ( kolejna kura znosząca złote jajka oddana została cudzoziemcom, podobnie jak TP, energetyka, ciepłownictwo, hutnictwo, cementownie, przemysł farmakologiczny, włókienniczy, stocznie, przemysł maszyn rolnych, ziemię, handel, banki itd). Zniszczyli FSO zamiast wprowadzić nowe technologie, a Żerań przejęli deweloperzy.
Daj spokój - telewizje masz publiczną , znaczy taka polską

0
Gravatar
10010101010
RE: Plany odtworzenia linii kolejowej
Wojtusdia jesz że brakuje. On też miał plany ale rowerowe..
0
Gravatar
..
RE: Plany odtworzenia linii kolejowej
Eryk powiedziała :
Pani Pawnuk po raz kolejny daje dowody swojego perspektywicznego postrzegania spraw naszego miasta i powiatu. Takich ludzi nam potrzeba. Brawo Pani Burmistrz. Generalnie w komunikacji nastaje czas do logicznego powrotu kolei jako taniego, ekologicznego i niezawodnego transportu.
Serio?

0
Gravatar
Gość
Pieniądze publiczne
Tak czy inaczej przedsięwzięcie będzie finansowane z pieniędzy publicznych, korzystać z tego będą głównie firmy zagraniczne, które i tak już korzyści mają z racji wydobywania polskich kopalin ( kolejna kura znosząca złote jajka oddana została cudzoziemcom, podobnie jak TP, energetyka, ciepłownictwo, hutnictwo, cementownie, przemysł farmakologiczny , włókiennicz y, stocznie, przemysł maszyn rolnych, ziemię, handel, banki itd). Zniszczyli FSO zamiast wprowadzić nowe technologie, a Żerań przejęli deweloperzy.
0
Gravatar
Eryk
RE: Plany odtworzenia linii kolejowej
Pani Pawnuk po raz kolejny daje dowody swojego perspektywiczne go postrzegania spraw naszego miasta i powiatu. Takich ludzi nam potrzeba. Brawo Pani Burmistrz. Generalnie w komunikacji nastaje czas do logicznego powrotu kolei jako taniego, ekologicznego i niezawodnego transportu.
0

Przeczytaj również