ZNAJDŹ NA STRONIE

Ks. Stanisław Włodarski, duszpasterz strzelińskich sybiraków i ich rodzin
Tradycją jest, że w każdą rocznicę pierwszej wywózki na wschód, sybiracy z naszego powiatu spotykają się przed pomnikiem na rondzie Zesłańców Sybiru w Strzelinie. Dziś, 10 lutego, rocznicowe uroczystości rozpoczęły się Mszą św. w kościele pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Strzelinie.
Później, pod pomnikiem Zesłańców Sybiru, w asyście szkolnych pocztów sztandarowych złożono pod pomnikiem wiązanki kwiatów i zapalono znicze. Historię wywózkę przypomniał zebranym Marek Charowski, prezes strzelińskiego oddziału Związku Sybiraków. Do zgromadzonych zwrócili się również ks. Stanisław Włodarski, duszpasterz strzelińskich sybiraków i ich rodzin oraz Dorota Pawnuk, burmistrz Strzelina.Marek Charowski, prezes strezelińskiego oddziały Zwiazku Sybiraków
Jako pierwsi kwiaty pod pomnikiem złożyli burmistrz Dorota Pawnuk i Ireneusz Szałajko, przewodniczący strzelińskiej rady. Później hołd poległym oddali sybiracy, przedstawiciele samorządu powiatowego i służb mundurowych z terenu powiatu.

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
spajker.
RE: W 83. rocznicę pierwszej w 1940 r. wywózki na Sybir
podpisz powiedziała :
Petycja do Rady Ministrów RP ws. zachowania neutralności przez Polskę wobec wojny na Ukrainie
ukraina ma teraz swoje rozbiory. nie pierwsze w swojej historii. polska miała swoich 5 rozbiorów i polsce nikt nie pomógł. była zmowa przeciwko polsce a nie zmowa przeciwko wrogom polski. myślisz że to dobrze że polska nie otrzymała pomocy kiedy jej potrzebowała? nie lubię ukraińców ale teraz jest potrzeba chwili dla ukrainy i dla polski. rosyjski prymitywny tłusty i nie tak silny niedźwiedź potrzebuje rzucenia go na kolana a nie deklaracji neutralności polski. ruski car lizał buty polskiemu królowi a ten był łaskawy. pruski ksiażę lizał buty polskiemu królowi a ten był łaskawy. cesarz maksymilian uciekł z wiednia a austro-węgry obrinił łaskawy polski król.wniosek???? łaskawość się nie opłaca. do agresora przemawia się ołowiem albo robi sie za jego posiłek.

0
Gravatar
oppo
RE: W 83. rocznicę pierwszej w 1940 r. wywózki na Sybir
spajker. powiedziała :
Cześ powiedziała :
spajker. powiedziała :
Cześ powiedziała :
DEJV powiedziała :
spajker. powiedziała :
mocno polityczna uroczystość. większość z tych sybiraków przeżyła. warto organizować dzień wołyniaków na cześć 100 000 polaków , którym ukraińscy sąsiedzi powoli żywcem flaki wypruwali. warto zrobić dzień żydowiaków, którzy 17 09 1939 wojska radzieckie kwiatami witali. warto też zrobić dzień polskiego wehrmachtowca. 450 000 polaków zostało siłą wcielonych do wehrmachtu i było katowanych radziecką i aliancka amunicją i alternatywą że jak nie pójdą do wehrmachtu to cała rodzina jedzie do auschwitz. ludzie modlą się o jakiegoś grzgorza przemyka o jakiegoś księdza popiełuszke a to są jednostkowe przypadki awanturników, którzy mogli uniknąć swojego losu. kiedy jest dzień polskiego żołnierza września 1939? polityczna propaganda pamięta o stanie wojennym z 20toma trupami i o wszystkim co służy aktualnej linii politycznej czyli sybiracy, żołnierze wyklęci AK. inne ofiary liczone w setkach tysięcy ludzi są aktualnie nieznane. nie opłaca sie wspominać o wehemachciakach przeżywających katusze moralne i fizyczne. to nie pasuje do faktury wystawionej frycom za znia wojenne. po co też wspominac o ofiarach polskiego obozu koncentracyjnego w berezie kartuskiej , w którym nieskazitelny wódz prześladował opozycję? nie pasuje do aktualnie pasującej narracji politycznej. po co wspominać tragiczna biedę 2giej rzeczpospolitej, w której z głodu umierało więcej ludzi niż na syberii???dobrze że jest dzień sybiraka. proponuję jednak upamiętnić jakimś dniem inne ofiary polityki.
W Strzelinie brakuje jeszcze obchodów katastrofy Smoleńskiej i pomnika Lecha Kaczyńskiego.
A w czym by ci to przeszkadzało? Każdemu prezydentowi należy się szacunek!!! Tym bardziej że nie wiemy i się nie dowiemy prawdy o tej katastrofie!!!
masz rację. prezydent hindenburg czeka na swój pomnik i szacun dla prezydenta putina.
Ja mówię o Polsce baranie! Gowno mnie obchodzi jakiś hindenburg!!!
czytałem na necie żę prezydent kaczyński to wnuk żyda- oficera armii carskiej nazwiskiem kalkstein. prezydent kwaśniewski to syn żydowskiego pracownika ub nazwiskiem stolzman. prawdziwym prezydentem polakiem był jaruzelski, pochodził z polskiej rodziny sz;lacheckiej i uczył się na księdza. jemu należy się cześ i chwała.
Czyli Jarosław Zbawiciel jest obrzezany?

0
Gravatar
podpisz
RE: W 83. rocznicę pierwszej w 1940 r. wywózki na Sybir
Petycja do Rady Ministrów RP ws. zachowania neutralności przez Polskę wobec wojny na Ukrainie
0
Gravatar
spajker.
RE: W 83. rocznicę pierwszej w 1940 r. wywózki na Sybir
Cześ powiedziała :
spajker. powiedziała :
Cześ powiedziała :
DEJV powiedziała :
spajker. powiedziała :
mocno polityczna uroczystość. większość z tych sybiraków przeżyła. warto organizować dzień wołyniaków na cześć 100 000 polaków , którym ukraińscy sąsiedzi powoli żywcem flaki wypruwali. warto zrobić dzień żydowiaków, którzy 17 09 1939 wojska radzieckie kwiatami witali. warto też zrobić dzień polskiego wehrmachtowca. 450 000 polaków zostało siłą wcielonych do wehrmachtu i było katowanych radziecką i aliancka amunicją i alternatywą że jak nie pójdą do wehrmachtu to cała rodzina jedzie do auschwitz. ludzie modlą się o jakiegoś grzgorza przemyka o jakiegoś księdza popiełuszke a to są jednostkowe przypadki awanturników, którzy mogli uniknąć swojego losu. kiedy jest dzień polskiego żołnierza września 1939? polityczna propaganda pamięta o stanie wojennym z 20toma trupami i o wszystkim co służy aktualnej linii politycznej czyli sybiracy, żołnierze wyklęci AK. inne ofiary liczone w setkach tysięcy ludzi są aktualnie nieznane. nie opłaca sie wspominać o wehemachciakach przeżywających katusze moralne i fizyczne. to nie pasuje do faktury wystawionej frycom za znia wojenne. po co też wspominac o ofiarach polskiego obozu koncentracyjnego w berezie kartuskiej , w którym nieskazitelny wódz prześladował opozycję? nie pasuje do aktualnie pasującej narracji politycznej. po co wspominać tragiczna biedę 2giej rzeczpospolitej, w której z głodu umierało więcej ludzi niż na syberii???dobrze że jest dzień sybiraka. proponuję jednak upamiętnić jakimś dniem inne ofiary polityki.
W Strzelinie brakuje jeszcze obchodów katastrofy Smoleńskiej i pomnika Lecha Kaczyńskiego.
A w czym by ci to przeszkadzało? Każdemu prezydentowi należy się szacunek!!! Tym bardziej że nie wiemy i się nie dowiemy prawdy o tej katastrofie!!!
masz rację. prezydent hindenburg czeka na swój pomnik i szacun dla prezydenta putina.
Ja mówię o Polsce baranie! Gowno mnie obchodzi jakiś hindenburg!!!
czytałem na necie żę prezydent kaczyński to wnuk żyda- oficera armii carskiej nazwiskiem kalkstein. prezydent kwaśniewski to syn żydowskiego pracownika ub nazwiskiem stolzman. prawdziwym prezydentem polakiem był jaruzelski, pochodził z polskiej rodziny sz;lacheckiej i uczył się na księdza. jemu należy się cześ i chwała.

0
Gravatar
Cześ
RE: W 83. rocznicę pierwszej w 1940 r. wywózki na Sybir
spajker. powiedziała :
Cześ powiedziała :
DEJV powiedziała :
spajker. powiedziała :
mocno polityczna uroczystość. większość z tych sybiraków przeżyła. warto organizować dzień wołyniaków na cześć 100 000 polaków , którym ukraińscy sąsiedzi powoli żywcem flaki wypruwali. warto zrobić dzień żydowiaków, którzy 17 09 1939 wojska radzieckie kwiatami witali. warto też zrobić dzień polskiego wehrmachtowca. 450 000 polaków zostało siłą wcielonych do wehrmachtu i było katowanych radziecką i aliancka amunicją i alternatywą że jak nie pójdą do wehrmachtu to cała rodzina jedzie do auschwitz. ludzie modlą się o jakiegoś grzgorza przemyka o jakiegoś księdza popiełuszke a to są jednostkowe przypadki awanturników, którzy mogli uniknąć swojego losu. kiedy jest dzień polskiego żołnierza września 1939? polityczna propaganda pamięta o stanie wojennym z 20toma trupami i o wszystkim co służy aktualnej linii politycznej czyli sybiracy, żołnierze wyklęci AK. inne ofiary liczone w setkach tysięcy ludzi są aktualnie nieznane. nie opłaca sie wspominać o wehemachciakach przeżywających katusze moralne i fizyczne. to nie pasuje do faktury wystawionej frycom za znia wojenne. po co też wspominac o ofiarach polskiego obozu koncentracyjnego w berezie kartuskiej , w którym nieskazitelny wódz prześladował opozycję? nie pasuje do aktualnie pasującej narracji politycznej. po co wspominać tragiczna biedę 2giej rzeczpospolitej, w której z głodu umierało więcej ludzi niż na syberii???dobrze że jest dzień sybiraka. proponuję jednak upamiętnić jakimś dniem inne ofiary polityki.
W Strzelinie brakuje jeszcze obchodów katastrofy Smoleńskiej i pomnika Lecha Kaczyńskiego.
A w czym by ci to przeszkadzało? Każdemu prezydentowi należy się szacunek!!! Tym bardziej że nie wiemy i się nie dowiemy prawdy o tej katastrofie!!!
masz rację. prezydent hindenburg czeka na swój pomnik i szacun dla prezydenta putina.
Ja mówię o Polsce baranie! Gowno mnie obchodzi jakiś hindenburg!!!

0
Gravatar
spajker.
RE: W 83. rocznicę pierwszej w 1940 r. wywózki na Sybir
Cześ powiedziała :
DEJV powiedziała :
spajker. powiedziała :
mocno polityczna uroczystość. większość z tych sybiraków przeżyła. warto organizować dzień wołyniaków na cześć 100 000 polaków , którym ukraińscy sąsiedzi powoli żywcem flaki wypruwali. warto zrobić dzień żydowiaków, którzy 17 09 1939 wojska radzieckie kwiatami witali. warto też zrobić dzień polskiego wehrmachtowca. 450 000 polaków zostało siłą wcielonych do wehrmachtu i było katowanych radziecką i aliancka amunicją i alternatywą że jak nie pójdą do wehrmachtu to cała rodzina jedzie do auschwitz. ludzie modlą się o jakiegoś grzgorza przemyka o jakiegoś księdza popiełuszke a to są jednostkowe przypadki awanturników, którzy mogli uniknąć swojego losu. kiedy jest dzień polskiego żołnierza września 1939? polityczna propaganda pamięta o stanie wojennym z 20toma trupami i o wszystkim co służy aktualnej linii politycznej czyli sybiracy, żołnierze wyklęci AK. inne ofiary liczone w setkach tysięcy ludzi są aktualnie nieznane. nie opłaca sie wspominać o wehemachciakach przeżywających katusze moralne i fizyczne. to nie pasuje do faktury wystawionej frycom za znia wojenne. po co też wspominac o ofiarach polskiego obozu koncentracyjnego w berezie kartuskiej , w którym nieskazitelny wódz prześladował opozycję? nie pasuje do aktualnie pasującej narracji politycznej. po co wspominać tragiczna biedę 2giej rzeczpospolitej, w której z głodu umierało więcej ludzi niż na syberii???dobrze że jest dzień sybiraka. proponuję jednak upamiętnić jakimś dniem inne ofiary polityki.
W Strzelinie brakuje jeszcze obchodów katastrofy Smoleńskiej i pomnika Lecha Kaczyńskiego.
A w czym by ci to przeszkadzało? Każdemu prezydentowi należy się szacunek!!! Tym bardziej że nie wiemy i się nie dowiemy prawdy o tej katastrofie!!!
masz rację. prezydent hindenburg czeka na swój pomnik i szacun dla prezydenta putina.

0
Gravatar
Cześ
RE: W 83. rocznicę pierwszej w 1940 r. wywózki na Sybir
DEJV powiedziała :
spajker. powiedziała :
mocno polityczna uroczystość. większość z tych sybiraków przeżyła. warto organizować dzień wołyniaków na cześć 100 000 polaków , którym ukraińscy sąsiedzi powoli żywcem flaki wypruwali. warto zrobić dzień żydowiaków, którzy 17 09 1939 wojska radzieckie kwiatami witali. warto też zrobić dzień polskiego wehrmachtowca. 450 000 polaków zostało siłą wcielonych do wehrmachtu i było katowanych radziecką i aliancka amunicją i alternatywą że jak nie pójdą do wehrmachtu to cała rodzina jedzie do auschwitz. ludzie modlą się o jakiegoś grzgorza przemyka o jakiegoś księdza popiełuszke a to są jednostkowe przypadki awanturników, którzy mogli uniknąć swojego losu. kiedy jest dzień polskiego żołnierza września 1939? polityczna propaganda pamięta o stanie wojennym z 20toma trupami i o wszystkim co służy aktualnej linii politycznej czyli sybiracy, żołnierze wyklęci AK. inne ofiary liczone w setkach tysięcy ludzi są aktualnie nieznane. nie opłaca sie wspominać o wehemachciakach przeżywających katusze moralne i fizyczne. to nie pasuje do faktury wystawionej frycom za znia wojenne. po co też wspominac o ofiarach polskiego obozu koncentracyjnego w berezie kartuskiej , w którym nieskazitelny wódz prześladował opozycję? nie pasuje do aktualnie pasującej narracji politycznej. po co wspominać tragiczna biedę 2giej rzeczpospolitej, w której z głodu umierało więcej ludzi niż na syberii???dobrze że jest dzień sybiraka. proponuję jednak upamiętnić jakimś dniem inne ofiary polityki.
W Strzelinie brakuje jeszcze obchodów katastrofy Smoleńskiej i pomnika Lecha Kaczyńskiego.
A w czym by ci to przeszkadzało? Każdemu prezydentowi należy się szacunek!!! Tym bardziej że nie wiemy i się nie dowiemy prawdy o tej katastrofie!!!

0
Gravatar
Cześ
RE: W 83. rocznicę pierwszej w 1940 r. wywózki na Sybir
DEJV powiedziała :
Cześ powiedziała :
spajker. powiedziała :
mocno polityczna uroczystość. większość z tych sybiraków przeżyła. warto organizować dzień wołyniaków na cześć 100 000 polaków , którym ukraińscy sąsiedzi powoli żywcem flaki wypruwali. warto zrobić dzień żydowiaków, którzy 17 09 1939 wojska radzieckie kwiatami witali. warto też zrobić dzień polskiego wehrmachtowca. 450 000 polaków zostało siłą wcielonych do wehrmachtu i było katowanych radziecką i aliancka amunicją i alternatywą że jak nie pójdą do wehrmachtu to cała rodzina jedzie do auschwitz. ludzie modlą się o jakiegoś grzgorza przemyka o jakiegoś księdza popiełuszke a to są jednostkowe przypadki awanturników, którzy mogli uniknąć swojego losu. kiedy jest dzień polskiego żołnierza września 1939? polityczna propaganda pamięta o stanie wojennym z 20toma trupami i o wszystkim co służy aktualnej linii politycznej czyli sybiracy, żołnierze wyklęci AK. inne ofiary liczone w setkach tysięcy ludzi są aktualnie nieznane. nie opłaca sie wspominać o wehemachciakach przeżywających katusze moralne i fizyczne. to nie pasuje do faktury wystawionej frycom za znia wojenne. po co też wspominac o ofiarach polskiego obozu koncentracyjnego w berezie kartuskiej , w którym nieskazitelny wódz prześladował opozycję? nie pasuje do aktualnie pasującej narracji politycznej. po co wspominać tragiczna biedę 2giej rzeczpospolitej, w której z głodu umierało więcej ludzi niż na syberii???dobrze że jest dzień sybiraka. proponuję jednak upamiętnić jakimś dniem inne ofiary polityki.
Nie wiesz baranie że śmierć jednego człowieka to tragedia, ale śmierć milionów to statystyka!!! Kto dziś wspomni o Polakach mordowanych przez UPA kiedy sam minister obrony narodowej klęczy przed banderowską flagą??? Nie widzisz tego cymbale???
Ten cytat to słowa Stalina. Widać jakie masz poglądy.
I co z tego? Tu akurat prawdę powiedział!!!

0
Gravatar
spajker.
RE: W 83. rocznicę pierwszej w 1940 r. wywózki na Sybir
DEJV powiedziała :
spajker. powiedziała :
mocno polityczna uroczystość. większość z tych sybiraków przeżyła. warto organizować dzień wołyniaków na cześć 100 000 polaków , którym ukraińscy sąsiedzi powoli żywcem flaki wypruwali. warto zrobić dzień żydowiaków, którzy 17 09 1939 wojska radzieckie kwiatami witali. warto też zrobić dzień polskiego wehrmachtowca. 450 000 polaków zostało siłą wcielonych do wehrmachtu i było katowanych radziecką i aliancka amunicją i alternatywą że jak nie pójdą do wehrmachtu to cała rodzina jedzie do auschwitz. ludzie modlą się o jakiegoś grzgorza przemyka o jakiegoś księdza popiełuszke a to są jednostkowe przypadki awanturników, którzy mogli uniknąć swojego losu. kiedy jest dzień polskiego żołnierza września 1939? polityczna propaganda pamięta o stanie wojennym z 20toma trupami i o wszystkim co służy aktualnej linii politycznej czyli sybiracy, żołnierze wyklęci AK. inne ofiary liczone w setkach tysięcy ludzi są aktualnie nieznane. nie opłaca sie wspominać o wehemachciakach przeżywających katusze moralne i fizyczne. to nie pasuje do faktury wystawionej frycom za znia wojenne. po co też wspominac o ofiarach polskiego obozu koncentracyjnego w berezie kartuskiej , w którym nieskazitelny wódz prześladował opozycję? nie pasuje do aktualnie pasującej narracji politycznej. po co wspominać tragiczna biedę 2giej rzeczpospolitej, w której z głodu umierało więcej ludzi niż na syberii???dobrze że jest dzień sybiraka. proponuję jednak upamiętnić jakimś dniem inne ofiary polityki.
W Strzelinie brakuje jeszcze obchodów katastrofy Smoleńskiej i pomnika Lecha Kaczyńskiego.
nie kracz bo wykraczesz. jak to sie będzie politycznie i finansowo opłacać to będą i pomnik i obchody. ze świerczewskim juz tak było. w strzelinie od 1945 rządzi pgr i pzpr. nawet okazałego pomnika karola wojtyły brak. jest tylko mały zakątek łatwy do przerobienia na coś innego i łatwy do zapomnienia tak jak strzeliński jahn denkmal.

0
Gravatar
DEJV
RE: W 83. rocznicę pierwszej w 1940 r. wywózki na Sybir
spajker. powiedziała :
mocno polityczna uroczystość. większość z tych sybiraków przeżyła. warto organizować dzień wołyniaków na cześć 100 000 polaków , którym ukraińscy sąsiedzi powoli żywcem flaki wypruwali. warto zrobić dzień żydowiaków, którzy 17 09 1939 wojska radzieckie kwiatami witali. warto też zrobić dzień polskiego wehrmachtowca. 450 000 polaków zostało siłą wcielonych do wehrmachtu i było katowanych radziecką i aliancka amunicją i alternatywą że jak nie pójdą do wehrmachtu to cała rodzina jedzie do auschwitz. ludzie modlą się o jakiegoś grzgorza przemyka o jakiegoś księdza popiełuszke a to są jednostkowe przypadki awanturników, którzy mogli uniknąć swojego losu. kiedy jest dzień polskiego żołnierza września 1939? polityczna propaganda pamięta o stanie wojennym z 20toma trupami i o wszystkim co służy aktualnej linii politycznej czyli sybiracy, żołnierze wyklęci AK. inne ofiary liczone w setkach tysięcy ludzi są aktualnie nieznane. nie opłaca sie wspominać o wehemachciakach przeżywających katusze moralne i fizyczne. to nie pasuje do faktury wystawionej frycom za znia wojenne. po co też wspominac o ofiarach polskiego obozu koncentracyjnego w berezie kartuskiej , w którym nieskazitelny wódz prześladował opozycję? nie pasuje do aktualnie pasującej narracji politycznej. po co wspominać tragiczna biedę 2giej rzeczpospolitej, w której z głodu umierało więcej ludzi niż na syberii???dobrze że jest dzień sybiraka. proponuję jednak upamiętnić jakimś dniem inne ofiary polityki.
W Strzelinie brakuje jeszcze obchodów katastrofy Smoleńskiej i pomnika Lecha Kaczyńskiego.

0

Przeczytaj również