Trwa przebudowa ul. Oławskiej w Strzelinie. Mieszkańcy narzekają na wolne tempo prac. Kiedy inwestycja zostanie zrealizowana i co wpłynęło na opóźnienie?
– Remont ul. Oławskiej rzeczywiście miał zakończyć się nieco wcześniej, ale niezbędna była interwencja techniczna w zakresie sieci wodociągowych biegnących pod remontowanym odcinkiem – przyznaje wicemarszałek Wojciech Bochnak. Przypomnijmy, że ul. Oławska jest drogą wojewódzką, a za jej przebudowę odpowiada Dolnośląska Służba Dróg i Kolei, która podlega marszałkowi.
– Jest to sytuacja niezależna od województwa ani od inwestora, ponieważ dotyczy instalacji, których stan nie pozwalał na kontynuowanie prac – podkreśla nasz rozmówca. – Po wprowadzeniu koniecznych robót dodatkowych termin zakończenia zadania został prolongowany do 30 sierpnia. Przy końcu wakacji będziemy więc mogli cieszyć się z nowej, wyremontowanej drogi – zapowiada wicemarszałek Wojciech Bochnak.
Jaki jest dokładny powód opóźnienia realizacji tej inwestycji? – W trakcie prowadzonych robót wystąpiły niezależne od wykonawcy i zamawiającego utrudnienia w postaci: konieczności wymiany odcinków sieci wodociągowo-kanalizacyjnej przez strzeliński ZWiK ze względu na ich zły stan techniczny – wymagało to dodatkowego wykorytowania drogi przez wykonawcę robót sanitarnych i odbudowy podbudowy jezdni, przebudowy sieci gazowej na odcinku ul. Oławskiej wraz ze skrzyżowaniem ul. Oławskiej z ul. Wita Stwosza oraz ul. Oławskiej z ul. Marii Konopnickiej, wykonywanej przez ZWiK Strzelin, wymiany słupa elektroenergetycznego na skrzyżowaniu ul. Oławskiej z ul. gen. Stanisława Maczka przez TAURON, przebudowy kabla energetycznego na odcinku ul. Oławskiej i ul. Wincentego Kadłubka do skrzyżowania ul. Oławskiej z ul. Glinianą wykonanego przez TAURON – wylicza nasz rozmówca.
– Powyższe roboty w znacznym stopniu wpłynęły na obecny termin zakończenia inwestycji – uzasadnia wicemarszałek Wojciech Bochnak. – Niestety takie sytuacje są wpisane w duże remonty drogowe, a priorytetem musi pozostać postępowanie zgodnie ze standardami bezpieczeństwa i efektywności inwestycji – dodaje. W ramach zadania wykonano już chodniki oraz konstrukcję jezdni do warstwy wiążącej włącznie na jednym pasie. Pozostała do ułożenia konstrukcja jezdni na drugim pasie i warstwa ścieralna na całej szerokości jezdni oraz oznakowanie poziome. Wartość zadania po wprowadzeniu robót dodatkowych wynosi ponad 5,5 mln zł. Remontowany odcinek ma długość 1,2 km.
UWAGA!
Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij