We wrześniu strzelińscy urzędnicy złożyli wniosek do marszałka o dofinansowanie zakupu niskoemisyjnych autobusów do obsługi komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Całkowitą wartość projektu oszacowano na ponad cztery miliony złotych. Dofinansowanie może wynieść 85 procent. Wkład własny gminy to kwota ponad 763 tys. zł.
- W ramach zadania planowany jest zakup czterech minibusów elektrycznych do obsługi komunikacji miejskiej w Strzelinie oraz 9 busów klasy mini spełniających wymogi w zakresie emisji zanieczyszczeń gazowych i pyłowych oraz zadymienia spalin. Decyzja Zarządu Województwa Dolnośląskiego w sprawie tego, czy wniosek uzyska dofinansowanie, powinna być znana na koniec lutego – informuje Dorota Pawnuk, burmistrz Strzelina.
Zgodnie z koncepcją organizacji gminnego transportu zbiorowego, zaplanowano uruchomienie 9 linii podmiejskich. Czy Strzelinowi potrzebna jest komunikacja?
- Strzelin jest za małym miastem na uruchomienie komunikacji miejskiej. To dobry pomysł dla leni, którym nie chce się przemierzać na piechotę z jednego osiedla na drugie. Pewnie autobusami często podróżowaliby ludzie starsi. Powiem tak: ruch to zdrowie i dla starego, i dla młodego. Własną komunikację mają tylko bogate gminy np. Kobierzyce, ale czy stać na to Strzelin? Ciekaw jestem, kto to będzie finansował? - pyta pan Bogdan, mieszkaniec Strzelina. Co myślą o tym inni? - Masę ludzi ze Strzelina odwiedza cmentarz w Krzepicach. Raz w tygodniu gmina uruchomiła tam autobus, który jeździł do listopada. Teraz, niestety, wszędzie chodzę na piechotę. Mówię tylko o ludziach starszych, którzy nie mają samochodów, bo młodzi na piechotę wszędzie dojdą – przekonuje Anna Domańska ze Strzelina.
Jan Majda, mieszkaniec Dobrogoszczy
- Komunikacja międzygminna bardzo by się przydała, bo w naszej miejscowości kursuje jeden autobus. O jedenastej ze Strzelina pan przyjedzie i później nic nie ma. Pomysł bardzo dobry. Samochodem do sklepu ogrodniczego w kierunku na Grodków jedzie się kilka minut. Na piechotę idzie się przez całe miasto 40 minut. W Strzelinie jest sporo ludzi schorowanych i starszych, podwózka autobusem to dla nich zbawienie. Przejście 2,5 kilometrowego odcinka z cukrowni do Strzelińskiego Centrum Medycznego wynosi nawet godzinę.
Stanisława Jąkała ze Strzelina
- Nie jestem za uruchomieniem komunikacji, bo dziś wszyscy mają auta. Każdy rządzi się swoimi prawami i jeździ, gdzie chce. W Strzelinie do szkoły blisko, do banku blisko, na pocztę blisko. Jeśli chodzi o dojazdy np. na cmentarz przy Oławskiej, to pani burmistrz organizuje autobusy i ludzie sobie jeżdżą. Starsi ludzie mają dzieci, więc niech ich wożą.















































































Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij
RE: Ekologiczne autobusy w Strzelinie?
Tomasz123 powiedziała : Koszt produkcji takiego elektrycznego pseudo autobusika w Chinach nie przekracza 20 tys. Reszta zysk do podziału.tak
myślę, że osobom starszym się bardzo przyda takie rozwiązanie. Ciekawostka jest fakt, że ten bardzo prosty w budowie pojazd kosztuje średnio ponad 300 tys zł, podczas gdy genialna elektryczna tesla S około 390 tys zł??? Nie lepiej kupić teslę? To najlepszy elektryczny samochód świata, ma tylko 5 miejsc ale jedzie 8x szybciej...latwo planowac...
wszystko pięknie ale wszystko sie musi oplacac,bo za straty bedziemy placic wszyscyRE: Ekologiczne autobusy w Strzelinie?
W&W powiedziała : jestem człowiekiem z własnym zdaniem. gdybyś miał w sobie więcej logiki niż jadu i potrzeby brylowania to zdałbyś sobie sprawę z tego że nie zawsze istnieje znak równości pomiędzy własnym zdaniem a rozwiązaniem optymalnym. kim ty jesteś w&w że brylujesz tu na portalu w każdym temacie? czy zauważyłeś że kibicuje ci jakiś zajadły filzman robiąc ci obciach????RE: Ekologiczne autobusy w Strzelinie?
W&W powiedziała : Zapomniałeś napisać o jego stalinowsko bolszewickich poglądach.RE: Ekologiczne autobusy w Strzelinie?
spajker powiedziała : Na każdy temat masz gotową odpowiedź. Jesteś fachowcem od planowania, logistyki, komunikacji miejskiej i wiejskiej, znasz od podszewki samorządność, potrzeby społeczne w ujęciu makro i mikro. Znasz się na budownictwie, rolnictwie, hodowli trzody chlewnej i bydła. Edukacja to twój konik. Płacisz 23% VAT, 20 % PiT i 45 % ZUS. Kim ty spajker jesteś? Czy zastanawiałeś się nad sobą?RE: Ekologiczne autobusy w Strzelinie?
Czy auta elektryczne będą zakupione w słynnej strzelińskiej innowacyjnej firmie aut elektrycznych zasilanych rosyjskim alkoholem?RE: Ekologiczne autobusy w Strzelinie?
A może gmina zakupi rowery. Usytuuje parę bać w obrębie miasta i kolejne inwestycje drogowe obejmą ścieżki rowerowe. Tanio zdrowo, ekologicznie i kultowo.Trasy dla wielmoznych
Trasy sa juz ustalone wedlug miejsca zamieszkiwania moznowladcow strzelinskich. Zostala tylko kwestia rozkladu godzinnego, bo jedna pani w soboty rano lubi jezdzic do fryzjera, z kolei pan w tym samym czasie wybiera sie na basen. Mamy wiec typowy pat, ale ma byc wiecej busow, wiec kazdy radny podpasuje sobie i czasy i miejsca przystankow do siebie, a gmina i zaplaci i doplaci.Super pomysł!
Uważam, że bardzo by się przydały takie miejskie autobusy. Starszym wygodniej byłoby przemierzać dłuższe odcinki i mogliby być bardziej samodzielni i niezależni, bo nie musieliby się prosić o podwiezienie dzieci, wnuków czy sąsiadów i uzależniać swojego wyjścia od możliwości i organizacji czasu tych osób. A młodzi mogliby zrezygnować z brania auta wszędzie ze sobą, bo nie zawsze jest potrzebne. Mam nadzieję, że ten pomysł doczeka się szybkiej realizacji! Popieram w stu procentach!! :-)