Objazd pomógłby przekierować ruch kołowy (szczególnie ciężarowy) na trasie Wrocław - OławaGmina Strzelin już od kilku lat stara się odciążyć najbardziej zatłoczone skrzyżowania w mieście. Rozwiązaniem miałby być objazd, który pozwoli ominąć centrum. Przygotowany projekt zmiany organizacji ruchu trafił do UMWD, jednak wskazane zostały pewne wątpliwości. Czy w obecnej geometrii zmiany mogą stwarzać zagrożenie w ruchu drogowym?
Od 2012 r. gmina Strzelin stara się o oznakowanie kierunku ciągu ulic: Wrocławska - Kazimierza Wielkiego - Okulickiego - Gliniana - Oławska. Celem tej zmiany jest przekierowanie ruchu kołowego, szczególnie ciężarowego na trasie Wrocław - Oława. Dzięki temu zostałyby odciążone jedne z najbardziej zatłoczonych skrzyżowań w Strzelinie, tj. ul.ul. Oławska/Wolności/Wrocławska oraz Wrocławska/Piłsudskiego/Okulickiego.
Jak informuje Urząd Miasta i Gminy Strzelin, po wielu złożonych wnioskach i projektach oraz przeprowadzonych rozmowach udało się przekonać zarządców dróg (Dolnośląska Służba Dróg i Kolei oraz Powiatowy Zarząd Dróg). W efekcie DSDiK opracowało ostateczny projekt zmiany organizacji ruchu drogowego i przedstawiło go marszałkowi Województwa Dolnośląskiego. W kwietniu br. UMiG Strzelin otrzymał jednak odpowiedź odmowną, podpisaną przez Artura Gulczyńskiego, dyrektora Wydziału Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.

Bezpieczniej od objazdu
Jak czytamy w piśmie, marszałek WD widzi możliwość wyznaczenia objazdu, jednak zasadność wnioskowanej zmiany powinna wynikać z analizy ruchu pod kątem ilości pojazdów oraz procentowego udziału pojazdów osobowych i ciężarowych, które będą korzystać z wyznaczonego objazdu. Proponowana przez gminę Strzelin zmiana budzi wątpliwości, m.in. w kwestii widoczności na skrzyżowaniu oraz promienia skrętu z ul. Glinianej w ul. Okulickiego w kierunku DW nr 395.
Z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego skręt pojazdów z kierunku Wrocław w ul. Kazimierza Wielkiego powinien odbywać się na wydzielonym pasie do lewoskrętu, co wiązałoby się z koniecznością wykonania korekty geometrii skrzyżowania. Ponadto pismo informuje, że obecnie włączenie DW 395 do DW 396 (skrzyżowanie ul. Wrocławskiej z ul. Oławską) odbywa się na skrzyżowaniu na wydzielonym pasie ruchu, co jest rozwiązaniem bezpieczniejszym od proponowanego objazdu.
Zwróciliśmy się w tej sprawie do dyrektora Wydziału Transportu UMWD. Jak podkreślił, Marszałek nie odrzucił proponowanych zmian i nie zakwestionował ich co do idei. Wskazał jedynie, że w obecnej geometrii skrzyżowania oraz bez dodatkowych analiz tego typu zmiany są przedwczesne, a wręcz mogą stwarzać zagrożenie w ruchu drogowym. - Jednocześnie zarządca drogi, czyli Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu, poinformował, że obecnie nie ma środków finansowych na przebudowę skrzyżowania DW 395 z ul. Kazimierza Wielkiego – powiedział Gulczyński.
Dodał, że problem zatłoczonych skrzyżowań nie dotyczy wyłącznie Strzelina. Jest to już kwestia globalna, a zarządzający ruchem od lat szukają rozwiązań. - Jednym z nich jest budowa obwodnicy, jednak w przypadku mniejszych miejscowości należy mieć na uwadze, że eliminacja ruchu z centrum często doprowadza do jego powolnego zamierania. Mając to na uwadze, ewentualną decyzję o budowie obwodnicy należy przeanalizować również pod kątem gospodarczym, a nie tylko komunikacyjnym. Tak aby wybrać optymalne dla miasta rozwiązanie – stwierdził dyrektor.




UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
Luk
Zamieranie miasta ?
Jeśli z miasta wyprowadzi się ciężki transport to wszyscy będa szczęśliwi.Szczerze watpie żeby przes te zasr...e tiry ktoś miał ucierpieć finansowo.
0
Gravatar
niki
coraj wieksze utrudnienia
kto projektowal,to rondo,2 budynki wyburzone a miejsca jakby mniej ,po co tyle wysepek i zatoczek ,kiedys jezdzilo sie lepiej niz obecnie , przejscie dla pieszych za blisko ronda,te pieniadze co na ta przebudowe , mogly isc na obwodnice,bo te ciezarowki to koszmar dla miasta i mieszkancow
0
Gravatar
rex
RE: Zmiany są przedwczesne?
– Hej, młody junaku, smutek zwalcz i strach,Może na tym piachu za 30 lat,Przebiegnie , być może, jasna, długa, prosta,Szeroka jak morze Trasa Łazienkowska…
0
Gravatar
SLAWEK
DRGOA
a kiedy będzie sygnalizacja na WOLNOSC /MICKIEWICZA
0
Gravatar
sdgsg
RE: Zmiany są przedwczesne?
skrzyżowania kazimierza wielkiego z okulickiego i okulickiego z glinianą dla samochodów ciężarowych będą stwarzały spory problem, no bo jak 40tonowy tir ma pokonać te 90stopniowe łuki nie zajmując przeciwległego pasa ruchu? Pomysł na ten objazd jak najbardziej trafny ale na etapie projektowania tych dróg należało pomyśleć o ruchu ciężkim i przystosować do niego geometrię tych skrzyżowań
0
Gravatar
róża
RE: Zmiany są przedwczesne?
a dlaczego burmistrz Pawnuk na siłę chce przejąć połączenia kolejowe. Czy to jest w interesie gminy ? Mała Obwodnica ulic Kazimierza Wielkiego -Gliniana radnego Ostrowskiego z zakrętami 90 stopni może jest dobre do gry w zośkę i rozwoju osiedla pani burmistrz. Pokazuje doskonale zachciewajki sterników z ul . Ząbkowickiej. Pieniędzy nie ma na ul. Energetyków od 5 lat! Rodna na skrzyżowaniu ul. W-wska Wolności nie ma, bo wizje wyborcze przekładają się na brak gotówki w kasie gminy. (mówię tu o kwocie 3 mln zł.)Jak Gmina ma realizować modernizację dróg w ten sposób, jak pod jej kierunkiem zmodernizowano główne rondo w mieście, to powiem jak radna Iwona Kowalska ,, to co miałam powiedzieć przeczytałam''. Festyn wyrzucania kasy publicznej na lewo prawo trwa w najlepsze.
0
Gravatar
dest
RE: Zmiany są przedwczesne?
A dlaczego lobuje się tylko za transportem drogowym a nie korzysta się z połączeń kolejowych .Celowo doprowadzono do zapaści PKP i likwidacji i dewastacji infrastruktury .Może kiedyś wam się uda zbudować obwodnice ale to nie rozwiąże problemu ciężkiego transportu po drogach które nie są dostosowane do taki dużych obciążeń .A co z mieszkańcami okolicznych wiosek ci ludzie są gorszego sortu .
0

Przeczytaj również