ZNAJDŹ NA STRONIE

Foto: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Foto: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Ponad dwadzieścia podwrocławskich gmin podpisało dziś list intencyjny, w którym deklarują współpracę z władzami województwa dolnośląskiego przy tworzeniu i finansowaniu Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej. Dla pasażerów oznacza to przede wszystkim więcej pociągów na trasach i to jeszcze w tym roku.
Kolej staje się coraz ważniejszym elementem w układach komunikacyjnych dużych miast. Dolnośląski samorząd od kilku lat konsekwentnie inwestuje w rozwiązania, które pomagają rozładować ruch samochodowy w stolicy regionu. Dziś projekt rozwijania Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej zyskał nowy impuls. Za sprawą podpisanego dziś porozumienia podwrocławskie gminy zadeklarowały chęć współfinansowania połączeń kolejowych przebiegających przez ich teren. Takie rozwiązanie pomoże rozwijać siatkę połączeń kolejowych w tej części regionu.
- W ciągu trzech lat udało nam się zwiększyć liczbę połączeń aglomeracyjnych ze 136 do 170 par pociągów, dynamicznie wzrastała liczba pasażerów, podjęliśmy decyzje dotyczące rewitalizacji ważnych linii kolejowych – mówił w czasie konferencji Jerzy Michalak, członek zarządu województwa – Podpisana dziś przez samorządowców deklaracja gwarantuje dalszy rozwój i jasno pokazuje nasze priorytety.
Oprócz wspólnego finansowania przejazdów, ze strony samorządowców padła także deklaracja o zapewnieniu lepszej koordynacji tych połączeń z istniejącą ofertą lokalnej komunikacji publicznej.
- Tuż po Dniu Samorządu Terytorialnego tworzymy związek aglomeracyjny, nie czekamy na działania centralne rządu – mówi Jerzy Michalak - Na skalę kraju to działanie innowacyjne.

Sygnatariusze listu:
• Gmina Borowa,
• Gmina Czernica,
• Gmina Długołęka,
• Gmina Miękinia,
• Gmina Oława,
• Gmina Wisznia Mała,
• Gmina Żórawina
• Miasto i Gmina Brzeg Dolny,
• Miasto i Gmina Jelcz Laskowice,
• Miasto i Gmina Kąty Wrocławskie,
• Miasto i Gmina Oborniki Śląskie,
• Miasto i Gmina Prusice,
• Gmina Siechnice,
• Miasto i Gmina Strzelin,
• Miasto i Gmina Środa Śląska,
• Miasto i Gmina Trzebnica,
• Miasto i Gmina Wołów,
• Miasto i Gmina Żmigród,
• Miasto Oleśnica,
• Miasto Oława

Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
ad.
Brak dojazdu autobusów
Autobusy i busy nie są dostosowane do godzin odjazdów i przyjazdów pociągów.Trzeba dojeżdżać samochodem do pociągu, bo rano bus przyjeżdża na dworzec PKS, obok PKP pięć minut po odjeżdzie pociągu. Brak myślenia.
0
Gravatar
Ó
Żórawina
korekto gdzie jesteś?
0
Gravatar
Karl
I co za to?
A ile gminę Strzelin będzie kosztował (rocznie) udział w tym projekcie? I co za to?
0

Przeczytaj także