ZNAJDŹ NA STRONIE

Panie Klaudia (z lewej) i Violetta prowadzą elektryczne busiki kursujące na miejskich liniach A i B
Z kilkumiesięcznym opóźnieniem, ale w końcu ruszyła. Strzelin dołączył do elitarnego grona miast, które mają miejską i podmiejską komunikację.
Żeby przekonać się na własnej skórze jak działa strzelińska komunikacja gminna, wybraliśmy się na przejażdżkę. Postanowiliśmy, że na początek skorzystamy z miejskiej linii B.
Kilka minut po godz. 14 w towarzystwie pięciorga pasażerów wyruszyliśmy w trasę. Wsiadaliśmy na przystanku przy stacji kolejowej. Dla pani Kazimiery i jej dwóch wnuczek, podobnie jak dla naszego reportera, był to pierwszy kurs busikiem. - Wybrałam się z wnuczkami, żeby zobaczyć, gdzie są przystanki i sprawdzić, czy będziemy z nich korzystać – powiedziała pani Kazimiera. - Na pewno będę jeździła busikami do przychodni, na targ i na zakupy. Wnuczki chętnie jeździłyby również na kryty basen ale ja wolę ten odkryty - dodała nasza rozmówczyni. Pani Sylwia z synami pojechała busiekiem odwiedzić babcię, ale nie zastali jej w domu
Na jednym z przystanków wsiadła pani Sylwia z dwójką synów. - Wybraliśmy się do babci, ale babci nie ma w domu, więc wracamy – powiedziała mama. - Myślę, że gminna komunikacja sprawdzi się w Strzelinie. Zwłaszcza starsze osoby i jak ja, z małymi dziećmi, będziemy korzystać z busików – przyznała pani Sylwia. Jeszcze przed wyruszeniem w trasę rozmawialiśmy z panią Ewą. Wcześniej mieszkanką naszego powiatu, a obecnie wrocławianką. - Od koleżanki dowiedziałam się, że w Strzelinie kursuje komunikacja gminna. Z przyjemnością będę z niej korzystała, najczęściej chyba z linii A – powiedziała pani Ewa.
Przekonaliśmy się, że elektryczne busiki cieszą się sporym zainteresowaniem. Pasażerowie chętnie rozmawiali i chwalili możliwość dojechania busikiem w wybrane miejsce. W trakcie naszej podróży zdarzyło się nawet tak, że nie było wolnych miejsc. I wtedy pasażerowie oczekujący na przystanku musieli poczekać na następny kurs. W busiku jest 13 miejsc siedzących i nie ma możliwości jazdy na stojąco. Pani Ewa zapewnia, że będzie korzystała z gminnej komunikacji
Cały artykuł dostępny jest tutaj

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
Mieszkanka powiatu
RE: Pasażerowie są zadowoleni
Szkoda, że najbardziej w tej sytuacji cierpią uczniowie strzelińskich szkół. Po zlikwidowaniu PKS Oława lub zlikwidowaniu większości kursów nie zostanie im nic innego jak dojeżdżać swoim prywatnym autem. Gorzej z osobami niepełnoletnimi lub nieposiadającym i auta, które jakoś do szkoły dotrzeć muszą. Na pociąg też trzeba jakoś dojechać, a Strzelińska Komunikacja Publiczna nie dociera do wszystkich gmin powiatu strzelinskiego. W takim razie jak nasze dzieci mają dojechać do szkoły? Czy rodzice zostaną sami z tym problemem?
0
Gravatar
Piotruś
Nie hcom i nie muszom
Yanko powiedziała :
W województwie Dolnośląski jest ogółem 169 gmin w tym miejsko gminnych 55. Strzelin ma ok. 12,4 tyś mieszkańców zaś gmina i miasto Strzelin to razem ok. 22 tyś mieszkańców zaś powiat strzeliński to ok. 44 tyś mieszkańców. Miasto Strzelin przez ostatnie dwie dekady skurczyło się o ponad 1tyś mieszkańców, to dużo a nawet bardzo dużo, ubytek mieszkańców zbliża się niebezpiecznie do 10%. Trudno mówić o rozwoju miasteczka przy malejącej liczbie mieszkańców, jedno to demografia a drugie przede wszystkim perspektywy na dobre życie, jednak mieszkańcy nie podzielają służbowego optymizmu włodarzy miasta i wybierają inne miejsca do życia, które uważają za atrakcyjniejsze. Fakt Strzelinowi udało się pozyskać dotację , która dotyczyła gmin miejskich odsyłam do http://www.strzelin.pl/projekty. ..
transportowe Projekt niezgodny z wartościami Europejskimi ? chyba tak na tym samym terenie działają prywatne firmy a tu pojawia się konkurencja ze strony dotowanego transportu gminnego. Aby zobrazować kuriozum to tak jakby na trasie Kłodzko - Wrocław kursowały pociągi miast i gmin z tej trasy kupione z Unijnej dotacji ,a gmina Strzelin byłaby wykluczona z projektu bo np. dostała dotację na basen, na stacjach gminy Strzelin "Kłodzkowe"pociągi by się nie zatrzymywały. PKP na samym początku ograniczyłaby kursy a potem szybko je zlikwidowała całkowicie bo by się nie opłacało wozić pasażerów tylko ze Strzelina. Podobnie będzie w ościennych miejscowościach , prywatnym Busom bez pasażerów z gminy Strzelin biznes może się nie kalkulować.

0
Gravatar
spajker
RE: Pasażerowie są zadowoleni
dom na wiosce kosztuje 100 000 złotych. dom we wrocławiu kosztuje 2 000 000 złotych.za 2 000 000 złotych możesz sobie kupić 15 domów na wiosce i do tego 15 lexusów, które cię będą wozić gdzie zechcesz.za te jedyne 2 000 000,- możesz też kupić dom we wrocławiu i mieć autobus miejski co 30 minut.zbudowałeś dom na wsi to kup sobie teraz cinquecento za 500,- złotych i olej transport publiczny. nie stać cię na cinquecento? to kup sobie wskę za 50,- złotych, dojedziesz gdzie zechcesz i kiedy zechcesz.
0
Gravatar
Janusch VandenOn
Sołtys Brukseli
Z Zielenic powiedziała :
Kier powiedziała :
A najbardziej zadowoleni są mieszkańcy gmin z powiatu strzelińskiego, którzy przez Strzelin zostali wystawieni do wiatru . To trochę tak jakby sklepikarz wywiesił kartę na drzwiach swojego sklepu "klientów z sąsiedniej miejscowości nie obsługujemy" cry
Czy ten tekst jest autorstwa któregos w wójtów, którzy nie chcieli wspólnej komunikacji powiatowej? Czy to prawda, że już w 2015 roku nikt z włodarzy nie odpowiedział na propozycje gminy Strzelin współpracy przy tworzeniu komunikacji publicznej? Dlaczego teraz za swoje nieróbstwo zrzuca się wine na gminę, która odpowiedziała na potrzeby mieszkańców i wykorzystała pieniadze unijne?
Nie, Nie to tekst Sołtysa Brukseli, w myśl zasady każdy sobie rzepkę skrobie, takie zasady leżą u podstaw sukcesu gospodarczego Belgijskiej eks koloni w Kongo

0
Gravatar
Yanko
Niedźwiedzia przysługa
W województwie Dolnośląski jest ogółem 169 gmin w tym miejsko gminnych 55. Strzelin ma ok. 12,4 tyś mieszkańców zaś gmina i miasto Strzelin to razem ok. 22 tyś mieszkańców zaś powiat strzeliński to ok. 44 tyś mieszkańców. Miasto Strzelin przez ostatnie dwie dekady skurczyło się o ponad 1tyś mieszkańców, to dużo a nawet bardzo dużo, ubytek mieszkańców zbliża się niebezpiecznie do 10%. Trudno mówić o rozwoju miasteczka przy malejącej liczbie mieszkańców, jedno to demografia a drugie przede wszystkim perspektywy na dobre życie, jednak mieszkańcy nie podzielają służbowego optymizmu włodarzy miasta i wybierają inne miejsca do życia, które uważają za atrakcyjniejsze . Fakt Strzelinowi udało się pozyskać dotację , która dotyczyła gmin miejskich odsyłam do http://www.strzelin.pl/projekty_/12d74c9e824d583de2a9d8d7822a8038.html. Projekt ma służyć ekologii a posłuży do wykluczenia transportowego innych mieszkańców naszego powiatu. Swoisty egoizm władz miasta poprzez dotowany transport „wykosi„ prywatne BUSy i PKS z terenu gminy Strzelin i postawi pod znakiem zapytania rentowność w innych gminach naszego powiatu. Mieszkańcy ościennych gmin z konieczności będą się musieli przesiąść z Busów i PKS do prywatnych samochodów aby dojechać do pracy, lekarza etc. I taki to będzie efekt ekologiczny w założeniu ekologicznym projekcie. Nie do pominięcia jest też sprzeczność tego projektu z wartościami Unijnymi czyli wolności gospodarczej, wolnej konkurencji, wykluczenia społecznego ze względu na miejsce zamieszkania itd.
0
Gravatar
Do Kier
RE: Pasażerowie są zadowoleni
Piszesz nieprawdę, żeby wytłumaczyć czyjeś nieróbstwo. Z tego co wiem, tylko Burmistrz inicjowała spotkania w tej sprawie i proponowała współpracę. Są na to nawet dokumenty. W którym momencie zaniechała tej współpracy? Za mało prosiła żeby któryś z wójtów zainteresował się wspólnym projektem? A z dotacji mogła skorzystać każda gmina która jest w OSI Równina Wrocławska. Wszystkie gminy z naszego powiatu tam są. Dlaczego wójtowie obudzili się dopiero teraz? Gdzie byli i co robili dotąd? Czy masz informacje, że Pani Burmistrz w którymś momencie odmówiła współpracy z innymi gminami?
0
Gravatar
kisil
zielenice
wsioki na targ by sie wozili spacerem do bierzyna a dalej komunikacja miejska spacer nikomu nie zaszkodzil.
0
Gravatar
Amerykanin
I co z tego .
Władnie.Starosta , wójtowie i radni rozmawiali i rozamawiali jak i w przypadku szpitala a burmistrz i radni Strzelina działali.
0
Gravatar
Kelner Z Rzymu
EV
Z Zielenic powiedziała :
Kier powiedziała :
A najbardziej zadowoleni są mieszkańcy gmin z powiatu strzelińskiego, którzy przez Strzelin zostali wystawieni do wiatru bo pani burmistrz tym gminą pokazała tzw. środkowy palec.cry
Czy ten tekst jest autorstwa któregos w wójtów, którzy nie chcieli wspólnej komunikacji powiatowej? Czy to prawda, że już w 2015 roku nikt z włodarzy nie odpowiedział na propozycje gminy Strzelin współpracy przy tworzeniu komunikacji publicznej? Dlaczego teraz za swoje nieróbstwo zrzuca się wine na gminę, która odpowiedziała na potrzeby mieszkańców i wykorzystała pieniadze unijne?
No tak Z ZIELENIC to do Strzelina Autobusy komunikacji publicznej pomykają co pół godziny, a i Pendolino do wrocławia Z ZIELENIC co prawda co 35 minut , ale jednak som ?

0
Gravatar
Kier
VS. z Zielenic
DO Z ZIELENICNie, tekst jest autorstwa mieszkańca, który rozmawiał z jednym z wójtów i kilkoma radnymi . Informację dotyczącą transportu miejsko - gminnego gminy - miasta Strzelin można wy - googlać i tam jest min. informacja, że rzeczona dotacja z funduszy Unijnych dotyczyła gmin miejskich, tak więc ościenne gminy wiejskie automatycznie nie mogły zabiegać ośrodki a więc zarzut nieróbstwa jest nie na miejscu. O tym, że PKS będzie się zwijał z naszego powiatu mówiono od dłuższego czasu i włodarze jak ich nazywasz o tym problemie rozmawiali od dawna też przed 2015r., niestety pani burmistrz w pewnej chwili nie wykazywała chęci współpracy, postawiła nie projekt unijny nie widząc miejsca do współpracy. Moim zdaniem mamy niezdrową rywalizację pomiędzy gminą Strzelin a powiatem Strzelińskim, jest to pokłosie i problemów kompetencyjnych obu struktur samorządowych jak i przynależności partyjnej i rywalizacja z tym związanej. Mnie szczerze mówiąc jako mieszkańca nie bardzo interesuje czy droga jest gminna czy powiatowa czy szpital w Strzelinie to piłka powiatu czy miasta, czy ta szkoła jest na garnuszku gminy a ogólniak na garnuszku powiatu. Chciałbym aby np z Przeworna czy Kondratowic można było się dostać do Strzelina komunikacją publiczną w dogodnych godzinach czy to do pracy na pociąg do wrocka na zakupy czy lekarza. Samolubne argumenty typu gminy to nieroby i mają pretensje do gminy pracowitej, he he he . To po co nam taki Strzelin, lepiej przyłączyć się do bogatszego i większego, niech Borów i Kondratowice zgłoszą się do powiatu Wrocławskiego a Wiązów i Przeworno do Oławy a Strzelin a Strzelin zostanie ze Szpitalem na plecach i swoją komunikacją miejską, o jak to dumnie brzmi
0

Przeczytaj również