Żeby przekonać się na własnej skórze jak działa strzelińska komunikacja gminna, wybraliśmy się na przejażdżkę. Postanowiliśmy, że na początek skorzystamy z miejskiej linii B.
Kilka minut po godz. 14 w towarzystwie pięciorga pasażerów wyruszyliśmy w trasę. Wsiadaliśmy na przystanku przy stacji kolejowej. Dla pani Kazimiery i jej dwóch wnuczek, podobnie jak dla naszego reportera, był to pierwszy kurs busikiem. - Wybrałam się z wnuczkami, żeby zobaczyć, gdzie są przystanki i sprawdzić, czy będziemy z nich korzystać – powiedziała pani Kazimiera. - Na pewno będę jeździła busikami do przychodni, na targ i na zakupy. Wnuczki chętnie jeździłyby również na kryty basen ale ja wolę ten odkryty - dodała nasza rozmówczyni.

Na jednym z przystanków wsiadła pani Sylwia z dwójką synów. - Wybraliśmy się do babci, ale babci nie ma w domu, więc wracamy – powiedziała mama. - Myślę, że gminna komunikacja sprawdzi się w Strzelinie. Zwłaszcza starsze osoby i jak ja, z małymi dziećmi, będziemy korzystać z busików – przyznała pani Sylwia. Jeszcze przed wyruszeniem w trasę rozmawialiśmy z panią Ewą. Wcześniej mieszkanką naszego powiatu, a obecnie wrocławianką. - Od koleżanki dowiedziałam się, że w Strzelinie kursuje komunikacja gminna. Z przyjemnością będę z niej korzystała, najczęściej chyba z linii A – powiedziała pani Ewa.
Przekonaliśmy się, że elektryczne busiki cieszą się sporym zainteresowaniem. Pasażerowie chętnie rozmawiali i chwalili możliwość dojechania busikiem w wybrane miejsce. W trakcie naszej podróży zdarzyło się nawet tak, że nie było wolnych miejsc. I wtedy pasażerowie oczekujący na przystanku musieli poczekać na następny kurs. W busiku jest 13 miejsc siedzących i nie ma możliwości jazdy na stojąco.

Cały artykuł dostępny jest tutaj













































































Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij
RE: Pasażerowie są zadowoleni
Szkoda, że najbardziej w tej sytuacji cierpią uczniowie strzelińskich szkół. Po zlikwidowaniu PKS Oława lub zlikwidowaniu większości kursów nie zostanie im nic innego jak dojeżdżać swoim prywatnym autem. Gorzej z osobami niepełnoletnimi lub nieposiadającym i auta, które jakoś do szkoły dotrzeć muszą. Na pociąg też trzeba jakoś dojechać, a Strzelińska Komunikacja Publiczna nie dociera do wszystkich gmin powiatu strzelinskiego. W takim razie jak nasze dzieci mają dojechać do szkoły? Czy rodzice zostaną sami z tym problemem?Nie hcom i nie muszom
Yanko powiedziała : transportowe Projekt niezgodny z wartościami Europejskimi ? chyba tak na tym samym terenie działają prywatne firmy a tu pojawia się konkurencja ze strony dotowanego transportu gminnego. Aby zobrazować kuriozum to tak jakby na trasie Kłodzko - Wrocław kursowały pociągi miast i gmin z tej trasy kupione z Unijnej dotacji ,a gmina Strzelin byłaby wykluczona z projektu bo np. dostała dotację na basen, na stacjach gminy Strzelin "Kłodzkowe"pociągi by się nie zatrzymywały. PKP na samym początku ograniczyłaby kursy a potem szybko je zlikwidowała całkowicie bo by się nie opłacało wozić pasażerów tylko ze Strzelina. Podobnie będzie w ościennych miejscowościach , prywatnym Busom bez pasażerów z gminy Strzelin biznes może się nie kalkulować.RE: Pasażerowie są zadowoleni
dom na wiosce kosztuje 100 000 złotych. dom we wrocławiu kosztuje 2 000 000 złotych.za 2 000 000 złotych możesz sobie kupić 15 domów na wiosce i do tego 15 lexusów, które cię będą wozić gdzie zechcesz.za te jedyne 2 000 000,- możesz też kupić dom we wrocławiu i mieć autobus miejski co 30 minut.zbudowałeś dom na wsi to kup sobie teraz cinquecento za 500,- złotych i olej transport publiczny. nie stać cię na cinquecento? to kup sobie wskę za 50,- złotych, dojedziesz gdzie zechcesz i kiedy zechcesz.Sołtys Brukseli
Z Zielenic powiedziała : Nie, Nie to tekst Sołtysa Brukseli, w myśl zasady każdy sobie rzepkę skrobie, takie zasady leżą u podstaw sukcesu gospodarczego Belgijskiej eks koloni w KongoNiedźwiedzia przysługa
W województwie Dolnośląski jest ogółem 169 gmin w tym miejsko gminnych 55. Strzelin ma ok. 12,4 tyś mieszkańców zaś gmina i miasto Strzelin to razem ok. 22 tyś mieszkańców zaś powiat strzeliński to ok. 44 tyś mieszkańców. Miasto Strzelin przez ostatnie dwie dekady skurczyło się o ponad 1tyś mieszkańców, to dużo a nawet bardzo dużo, ubytek mieszkańców zbliża się niebezpiecznie do 10%. Trudno mówić o rozwoju miasteczka przy malejącej liczbie mieszkańców, jedno to demografia a drugie przede wszystkim perspektywy na dobre życie, jednak mieszkańcy nie podzielają służbowego optymizmu włodarzy miasta i wybierają inne miejsca do życia, które uważają za atrakcyjniejsze . Fakt Strzelinowi udało się pozyskać dotację , która dotyczyła gmin miejskich odsyłam do http://www.strzelin.pl/projekty_/12d74c9e824d583de2a9d8d7822a8038.html. Projekt ma służyć ekologii a posłuży do wykluczenia transportowego innych mieszkańców naszego powiatu. Swoisty egoizm władz miasta poprzez dotowany transport „wykosi„ prywatne BUSy i PKS z terenu gminy Strzelin i postawi pod znakiem zapytania rentowność w innych gminach naszego powiatu. Mieszkańcy ościennych gmin z konieczności będą się musieli przesiąść z Busów i PKS do prywatnych samochodów aby dojechać do pracy, lekarza etc. I taki to będzie efekt ekologiczny w założeniu ekologicznym projekcie. Nie do pominięcia jest też sprzeczność tego projektu z wartościami Unijnymi czyli wolności gospodarczej, wolnej konkurencji, wykluczenia społecznego ze względu na miejsce zamieszkania itd.RE: Pasażerowie są zadowoleni
Piszesz nieprawdę, żeby wytłumaczyć czyjeś nieróbstwo. Z tego co wiem, tylko Burmistrz inicjowała spotkania w tej sprawie i proponowała współpracę. Są na to nawet dokumenty. W którym momencie zaniechała tej współpracy? Za mało prosiła żeby któryś z wójtów zainteresował się wspólnym projektem? A z dotacji mogła skorzystać każda gmina która jest w OSI Równina Wrocławska. Wszystkie gminy z naszego powiatu tam są. Dlaczego wójtowie obudzili się dopiero teraz? Gdzie byli i co robili dotąd? Czy masz informacje, że Pani Burmistrz w którymś momencie odmówiła współpracy z innymi gminami?zielenice
wsioki na targ by sie wozili spacerem do bierzyna a dalej komunikacja miejska spacer nikomu nie zaszkodzil.I co z tego .
Władnie.Starosta , wójtowie i radni rozmawiali i rozamawiali jak i w przypadku szpitala a burmistrz i radni Strzelina działali.EV
Z Zielenic powiedziała : No tak Z ZIELENIC to do Strzelina Autobusy komunikacji publicznej pomykają co pół godziny, a i Pendolino do wrocławia Z ZIELENIC co prawda co 35 minut , ale jednak som ?VS. z Zielenic
DO Z ZIELENICNie, tekst jest autorstwa mieszkańca, który rozmawiał z jednym z wójtów i kilkoma radnymi . Informację dotyczącą transportu miejsko - gminnego gminy - miasta Strzelin można wy - googlać i tam jest min. informacja, że rzeczona dotacja z funduszy Unijnych dotyczyła gmin miejskich, tak więc ościenne gminy wiejskie automatycznie nie mogły zabiegać ośrodki a więc zarzut nieróbstwa jest nie na miejscu. O tym, że PKS będzie się zwijał z naszego powiatu mówiono od dłuższego czasu i włodarze jak ich nazywasz o tym problemie rozmawiali od dawna też przed 2015r., niestety pani burmistrz w pewnej chwili nie wykazywała chęci współpracy, postawiła nie projekt unijny nie widząc miejsca do współpracy. Moim zdaniem mamy niezdrową rywalizację pomiędzy gminą Strzelin a powiatem Strzelińskim, jest to pokłosie i problemów kompetencyjnych obu struktur samorządowych jak i przynależności partyjnej i rywalizacja z tym związanej. Mnie szczerze mówiąc jako mieszkańca nie bardzo interesuje czy droga jest gminna czy powiatowa czy szpital w Strzelinie to piłka powiatu czy miasta, czy ta szkoła jest na garnuszku gminy a ogólniak na garnuszku powiatu. Chciałbym aby np z Przeworna czy Kondratowic można było się dostać do Strzelina komunikacją publiczną w dogodnych godzinach czy to do pracy na pociąg do wrocka na zakupy czy lekarza. Samolubne argumenty typu gminy to nieroby i mają pretensje do gminy pracowitej, he he he . To po co nam taki Strzelin, lepiej przyłączyć się do bogatszego i większego, niech Borów i Kondratowice zgłoszą się do powiatu Wrocławskiego a Wiązów i Przeworno do Oławy a Strzelin a Strzelin zostanie ze Szpitalem na plecach i swoją komunikacją miejską, o jak to dumnie brzmi