ZNAJDŹ NA STRONIE

Tymoteusz Myrda, członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego, w sierpniu zadeklarował chęć przejęcia nieczynnej linii kolejowej Strzelin-Kondratowice. Do dzisiaj nie sfinalizowano porozumienia w tej sprawie
Kilka miesięcy temu przedstawiciele Zarządu Województwa Dolnośląskiego zadeklarowali chęć przejęcia nieczynnej linii kolejowej na trasie Strzelin-Kondratowice. Niestety, sprawa utknęła w martwym punkcie. Czy niebawem dojedzie do finalizacji transakcji, a linia kolejowa stanie się bezpieczniejszą formą transportu kruszywa z kopalń powiatu strzelińskiego?
Kilka miesięcy temu Strzelin odwiedził Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego. Podczas spotkania z burmistrz Dorotą Pawunk omawiał plany przejęcia przez samorząd wojewódzki nieczynnej linii kolejowej pomiędzy Kondratowicami a Strzelinem. – Pan Tymoteusz Myrda podtrzymał deklarację, że Zarząd Województwa Dolnośląskiego jest zainteresowany przejęciem tego odcinka linii kolejowej, którego właścicielami zostali gmina Kondratowice i gmina Strzelin – wyjaśnia burmistrz Dorota Pawnuk. Do przejęcia linii kolejowej przez lokalne samorządy doszło w 2016 roku, ponieważ PKP nie były zainteresowane jej uruchomieniem. Zaletą odtworzenia tej linii kolejowej i przeniesienia na tory transportu kruszywa z kopalni w Górce Sobockiej i Strzelinie będzie ograniczenie ruchu na drogach powiatu strzelińskiego i zwiększenie bezpieczeństwa. Jak informuje strzeliński magistrat, lokalne kopalnie również były zainteresowane takim sposobem transportu. – Wokół tej sprawy już długo coś się dzieje, ale na razie bez żadnego pozytywnego rezultatu – przyznaje burmistrz.
Tekst ukazał się w 48 (1037) wydaniu "Słowa Regionu". Cały tekst przeczytasz tu lub tutaj

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
spajker.
RE: Linia kolejowa utknęła w Warszawie
AS powiedziała :
Mieczysław powiedziała :
No i właśnie u nas dominuje styl myślenia jaki zaprezentowałeś i dlatego mamy jak mamy.
Dokładnie, wystarczy popatrzeć na cokolwiek, nie tylko na kolej, ale na przemysł i wiele innych dziedzin.Np. w Niemczech, w Austrii, Francji, czy Włoszech mogą być państwowe fabryki, przedsiębiorstwa i transport, a w Polsce nie może być nic co należy do skarbu państwa, najlepiej wszystko prywatne z obcym właścicielem i jeszcze niech Państwo Polskie płaci im miliony, za to tylko że właścicielem jest zachodni biznesmen, albo rząd.W Polsce wszystko by działało i się opłacało, gdyby nie stare dziady z pensjami po kilkadziesiąt tys. zł, tylko za sam fakt że siedzą za biurkiem, gdyby wynagrodzenia prezesów, dyrektorów i kierowników, były by zależne od zysków przedsiębiorstwa (tak jak to jest w większości prywatnych firm) to Polska całkiem inaczej by wyglądała.
doradcą minitra obrony macierewicza był embrion. jak wygląda polska obrona? wiceszefem ministerstwa finansów jest młody chłopiec. jak wyglądają polskie finanse? doradcami szefa nbp są dwie młode blonynki. co znaczy nbp na świecie? w japonii i w korei nie będziesz prezesem poniżej 70go roku życia. oni uważają że doświadczenia nabiera się z wiekiem. w polsce firmy państwowe obsadza się towarzyszami partyjnymi i układy można zmienić tylko poprzez likwidację tych przechowalni dla partyjnych aktywistów. czy wójt obajtek -szef orlenu jest starym dziadem? jest doświadczonym nafciarzem? tam gdzie jest państwówka tam jest korupcja. im mniej państwówki tym mniej korupcji.

0
Gravatar
AS
RE: Linia kolejowa utknęła w Warszawie
Mieczysław powiedziała :
No i właśnie u nas dominuje styl myślenia jaki zaprezentowałeś i dlatego mamy jak mamy.
Dokładnie, wystarczy popatrzeć na cokolwiek, nie tylko na kolej, ale na przemysł i wiele innych dziedzin.Np. w Niemczech, w Austrii, Francji, czy Włoszech mogą być państwowe fabryki, przedsiębiorstw a i transport, a w Polsce nie może być nic co należy do skarbu państwa, najlepiej wszystko prywatne z obcym właścicielem i jeszcze niech Państwo Polskie płaci im miliony, za to tylko że właścicielem jest zachodni biznesmen, albo rząd.W Polsce wszystko by działało i się opłacało, gdyby nie stare dziady z pensjami po kilkadziesiąt tys. zł, tylko za sam fakt że siedzą za biurkiem, gdyby wynagrodzenia prezesów, dyrektorów i kierowników, były by zależne od zysków przedsiębiorstw a (tak jak to jest w większości prywatnych firm) to Polska całkiem inaczej by wyglądała.

0
Gravatar
spajker.
RE: Linia kolejowa utknęła w Warszawie
Mieczysław powiedziała :
spajker. powiedziała :
Mieczysław powiedziała :
Pociągiem ze Strzelina do Dobrzenic ostatni raz jechałem w 1986 roku, zresztą nie tylko ja ale tez inne osoby ze szkoły i z pracy. Połączenie dawało możliwość dotarcia do pracy i do szkoły, w kierunku na Strzelin i Ząbkowice Śl. Pociąg towarowy docierał do Kowalskich do kopalni bazaltu i do Górki na bocznicę gdzie był ładowany. To połączenie było przydatne dla mieszkańców wsi. Samochód nadający się do jazdy kosztuje więcej niż 300zł - to wie każdy rozsądny człowiek. Jeszcze raz powtórzę w Czechach takie linie działają do tej pory i są utrzymane w bardzo dobrym stanie przez Państwo,- dlaczego, bo dają pracę miejscowej ludności a drogi maja tam dużo lepsze niż my. Polecam wycieczkę na Jesenik tam to widać.
dobrze piszesz. w czechach linie kolejowe są utrzymywane przez państwo czyli przez nas wszystkich. każdy do tego dokłada. każdy wie że samochód to duży wydatek, nawet zwykłe cinquecento kosztuje 500 złotych. ile kosztuje ta lokomotywa z 10cioma tonami paliwa? ile kosztuje ten wagon dla 2ch pasażerów z jadących z kowalskich do górki? ile kosztuje budowa i utrzymane tej linii kolejowej dla wszystkich dwóch pasażerów? dzisiaj kiedy w każdej rodzinie są 2-3 samochody to brakuje miejsc parkingowych a nie lokomotywy, która raz rano a raz wieczorem za 2 złote przewiezie 2ch pasażerów, maszynistę konduktora i kierownika pociągu z podpierduchowa górnego do podpierduchowa dolnego. tak podpowiem że kiedyś to było o ho ho. zanim powstała kolej to były ekologiczne furmanki i dyliżanse a świat też się kręcił. w zimbabwe jeżdzi się koleją do dzisiaj , nawet na dachu wagonu i jest tam dobrze. w indiach to samo. zróbmy zrutke na tą kolej kondratowice-strzelin a sam zobaczysz jak szybko wyrosną milionowe fortuny urzędników - pomysłodawców. milionerzy beda ale pasażerów zabraknie. na koniec czyli za 2 lata zarobi syndyk. tak jak na szpitalu.
No i właśnie u nas dominuje styl myślenia jaki zaprezentowałeś i dlatego mamy jak mamy.
no właśnie mamy 20 razy lepiej niż za sanacji i 10 razy lepiej niż za komuny. jak jakiś żądny łapówy i fejmu urzędnik zaproponuje budowę autostrady pomiędzy kowalskimi a żelowicami to też będziesz nostalgicznie wspominał czeskie autostrady?

0
Gravatar
Mieczysław
RE: Linia kolejowa utknęła w Warszawie
spajker. powiedziała :
Mieczysław powiedziała :
Pociągiem ze Strzelina do Dobrzenic ostatni raz jechałem w 1986 roku, zresztą nie tylko ja ale tez inne osoby ze szkoły i z pracy. Połączenie dawało możliwość dotarcia do pracy i do szkoły, w kierunku na Strzelin i Ząbkowice Śl. Pociąg towarowy docierał do Kowalskich do kopalni bazaltu i do Górki na bocznicę gdzie był ładowany. To połączenie było przydatne dla mieszkańców wsi. Samochód nadający się do jazdy kosztuje więcej niż 300zł - to wie każdy rozsądny człowiek. Jeszcze raz powtórzę w Czechach takie linie działają do tej pory i są utrzymane w bardzo dobrym stanie przez Państwo,- dlaczego, bo dają pracę miejscowej ludności a drogi maja tam dużo lepsze niż my. Polecam wycieczkę na Jesenik tam to widać.
dobrze piszesz. w czechach linie kolejowe są utrzymywane przez państwo czyli przez nas wszystkich. każdy do tego dokłada. każdy wie że samochód to duży wydatek, nawet zwykłe cinquecento kosztuje 500 złotych. ile kosztuje ta lokomotywa z 10cioma tonami paliwa? ile kosztuje ten wagon dla 2ch pasażerów z jadących z kowalskich do górki? ile kosztuje budowa i utrzymane tej linii kolejowej dla wszystkich dwóch pasażerów? dzisiaj kiedy w każdej rodzinie są 2-3 samochody to brakuje miejsc parkingowych a nie lokomotywy, która raz rano a raz wieczorem za 2 złote przewiezie 2ch pasażerów, maszynistę konduktora i kierownika pociągu z podpierduchowa górnego do podpierduchowa dolnego. tak podpowiem że kiedyś to było o ho ho. zanim powstała kolej to były ekologiczne furmanki i dyliżanse a świat też się kręcił. w zimbabwe jeżdzi się koleją do dzisiaj , nawet na dachu wagonu i jest tam dobrze. w indiach to samo. zróbmy zrutke na tą kolej kondratowice-strzelin a sam zobaczysz jak szybko wyrosną milionowe fortuny urzędników - pomysłodawców. milionerzy beda ale pasażerów zabraknie. na koniec czyli za 2 lata zarobi syndyk. tak jak na szpitalu.
No i właśnie u nas dominuje styl myślenia jaki zaprezentowałeś i dlatego mamy jak mamy.

0
Gravatar
spajker.
RE: Linia kolejowa utknęła w Warszawie
Mieczysław powiedziała :
Pociągiem ze Strzelina do Dobrzenic ostatni raz jechałem w 1986 roku, zresztą nie tylko ja ale tez inne osoby ze szkoły i z pracy. Połączenie dawało możliwość dotarcia do pracy i do szkoły, w kierunku na Strzelin i Ząbkowice Śl. Pociąg towarowy docierał do Kowalskich do kopalni bazaltu i do Górki na bocznicę gdzie był ładowany. To połączenie było przydatne dla mieszkańców wsi. Samochód nadający się do jazdy kosztuje więcej niż 300zł - to wie każdy rozsądny człowiek. Jeszcze raz powtórzę w Czechach takie linie działają do tej pory i są utrzymane w bardzo dobrym stanie przez Państwo,- dlaczego, bo dają pracę miejscowej ludności a drogi maja tam dużo lepsze niż my. Polecam wycieczkę na Jesenik tam to widać.
dobrze piszesz. w czechach linie kolejowe są utrzymywane przez państwo czyli przez nas wszystkich. każdy do tego dokłada. każdy wie że samochód to duży wydatek, nawet zwykłe cinquecento kosztuje 500 złotych. ile kosztuje ta lokomotywa z 10cioma tonami paliwa? ile kosztuje ten wagon dla 2ch pasażerów z jadących z kowalskich do górki? ile kosztuje budowa i utrzymane tej linii kolejowej dla wszystkich dwóch pasażerów? dzisiaj kiedy w każdej rodzinie są 2-3 samochody to brakuje miejsc parkingowych a nie lokomotywy, która raz rano a raz wieczorem za 2 złote przewiezie 2ch pasażerów, maszynistę konduktora i kierownika pociągu z podpierduchowa górnego do podpierduchowa dolnego. tak podpowiem że kiedyś to było o ho ho. zanim powstała kolej to były ekologiczne furmanki i dyliżanse a świat też się kręcił. w zimbabwe jeżdzi się koleją do dzisiaj , nawet na dachu wagonu i jest tam dobrze. w indiach to samo. zróbmy zrutke na tą kolej kondratowice-strzelin a sam zobaczysz jak szybko wyrosną milionowe fortuny urzędników - pomysłodawców. milionerzy beda ale pasażerów zabraknie. na koniec czyli za 2 lata zarobi syndyk. tak jak na szpitalu.

0
Gravatar
Mieczysław
RE: Linia kolejowa utknęła w Warszawie
Pociągiem ze Strzelina do Dobrzenic ostatni raz jechałem w 1986 roku, zresztą nie tylko ja ale tez inne osoby ze szkoły i z pracy. Połączenie dawało możliwość dotarcia do pracy i do szkoły, w kierunku na Strzelin i Ząbkowice Śl. Pociąg towarowy docierał do Kowalskich do kopalni bazaltu i do Górki na bocznicę gdzie był ładowany. To połączenie było przydatne dla mieszkańców wsi. Samochód nadający się do jazdy kosztuje więcej niż 300zł - to wie każdy rozsądny człowiek. Jeszcze raz powtórzę w Czechach takie linie działają do tej pory i są utrzymane w bardzo dobrym stanie przez Państwo,- dlaczego, bo dają pracę miejscowej ludności a drogi maja tam dużo lepsze niż my. Polecam wycieczkę na Jesenik tam to widać.
0
Gravatar
spajker.
RE: Linia kolejowa utknęła w Warszawie
Mieczysław powiedziała :
W Czechach takie linie nigdy nie zostały zlikwidowane, istnieją nawet w miejscach gdzie nie ma przemysłu, pociąg w formie jednego wagonu wozi ludzi do pracy.
jeden pociąg dla 1 pasażera? sam donald trumph ma 1 samolot dla jednego pasażera. ktoś czechach nazywa sie trumph tak jak ten chciwy ż....d z ameryki??

0
Gravatar
spajker.
RE: Linia kolejowa utknęła w Warszawie
dstt powiedziała :
Ppp powiedziała :
Ta linia nigdy nie zostanie uruchomiona. Co to w ogóle za pomysl żeby robić tyle zachodu żeby uszczęśliwić jedną kopalnie. Skoro kopalni tak na tym zależy to dlaczego sama nie podejmuje starań w tym kierunku? Magistrat sie zaangażował w uruchomienie linii a sam nie wie czy ktos z tej lini bedzie korzystał. W ogóle została nawiązana jakaś dyskusja miedzy gmina a kopalnią w tej sprawie? Zaraz sie okaże ze ktoś chce kogoś na siłe uszczęśliwić. Koszt utrzymania tej linii przewyższy zysk ze sprzedaży kruszyw, które tą linią będą transportowane.
Tu chodzi bardziej o "uszczęśliwienie" mieszkańców Strzelina, który jest rozjeżdżany przez tiry z kruszywem, a przy okazji uruchomić połączenie kolejowe dla pasażerów.
połączenie kolejowe dla pasażerów????? ono istniało. jeździła wielka lokomotywa parowa 2 razy dziennie + pusty wagon. w czasie gdzie za 300 złotych każdy może kupić jeżdżący samochód kto pojedzie lokomotywą z ogłoszenia , która jedzie 2 razy dziennie???? kto zmusi kopalnię do korzystania z lokomotywy kiedy naczepa do kruszywa podjeżdża pod samą kruszarkę a lokomotywa nie daje rady?

0
Gravatar
dstt
RE: Linia kolejowa utknęła w Warszawie
Ppp powiedziała :
Ta linia nigdy nie zostanie uruchomiona. Co to w ogóle za pomysl żeby robić tyle zachodu żeby uszczęśliwić jedną kopalnie. Skoro kopalni tak na tym zależy to dlaczego sama nie podejmuje starań w tym kierunku? Magistrat sie zaangażował w uruchomienie linii a sam nie wie czy ktos z tej lini bedzie korzystał. W ogóle została nawiązana jakaś dyskusja miedzy gmina a kopalnią w tej sprawie? Zaraz sie okaże ze ktoś chce kogoś na siłe uszczęśliwić. Koszt utrzymania tej linii przewyższy zysk ze sprzedaży kruszyw, które tą linią będą transportowane.
Tu chodzi bardziej o "uszczęśliwienie " mieszkańców Strzelina, który jest rozjeżdżany przez tiry z kruszywem, a przy okazji uruchomić połączenie kolejowe dla pasażerów.

0
Gravatar
Emerytka b
Linia kolejowa utknęła w Warszawie
Zaraz pęknę śmiechem przypominają mi się filmy Barei . Wygląda to następująco zrobimy dużo fotek pod tytułem zrobimy to to to I to I to wszystko bo przecież I tak to nie wypali ale przecież chcieliśmy
0

Przeczytaj również