Często przypominamy, jak zadbać o własne i innych bezpieczeństwo. Co należy zrobić, żeby w pracy było bezpiecznie? A jak z pandemią radzą sobie w Cukrowni „Strzelin”? Rozmawialiśmy o tym z Mariuszem Maziarzem, dyrektorem cukrowni.

Produkcja cukru wymaga specyficznego reżimu. Najpierw trzeba zadbać o dostawę surowca, później tak przygotować fabrykę, żeby zapewnić ciągłość pracy w czasie kampanii. W czasach pandemii do spełnienia jest jeszcze jeden warunek: bezpieczeństwo załogi i osób współpracujących z cukrownią. Jak Cukrownia „Strzelin” radzi sobie z tym ostatnim zadaniem? Poprosiliśmy Mariusza Maziarza o podzielenie się z Czytelnikami „Słowa Regionu” uwagami na ten temat.

Jak Cukrownia “Strzelin” przygotowuje się do tegorocznej kampanii?
- Naszym celem od początku trwania epidemii stały się działania mające na celu zapobieganie potencjalnemu zagrożeniu, aby chronić zdrowie naszych pracowników. Opieramy nasze działania na 3 filarach.
Pierwszy filar obejmuje zabezpieczenie pracowników w środki ochrony osobistej. Od pierwszych dni epidemii wszystkim pracownikom zapewniamy: maseczki, rękawiczki, środki dezynfekujące, jak również w szczególnych przypadkach kombinezony. Przygotowano specjalne punkty dezynfekcji, aby maksymalnie przestrzegać zasad higieny, mycia i dezynfekcji rąk. Przygotowaliśmy również dla każdego z pracowników specjalny pakiet. „Bezpieczna paczka” zawiera podstawowy zestaw środków ochrony przed wirusem: maseczki 3 warstwowe, rękawiczki jednorazowe oraz żel antybakteryjny.
Drugi filar to odpowiednia organizacja pracy. Obszar produkcyjny jest całkowicie oddzielony od nieprodukcyjnego. Każda osoba, która wchodzi na teren obszaru produkcyjnego, oprócz obowiązkowego pomiaru temperatury, musi się zaopatrzyć w maską i rękawice, a także umyć (tam gdzie to konieczne zakupiliśmy myjki przenośnie) oraz zdezynfekować dłonie. Klawiatury, myszy, wyświetlacze urządzeń sterowniczych, ekrany sprzętu itp. są osłaniane jednorazowymi foliami i regularnie dezynfekowane. Dodatkowo dla obszaru produkcyjnego wprowadzono zmieniony czas pracy, tak aby zminimalizować kontakt między ludźmi i mieć czas na dezynfekcję szatni i jadalni. Stworzono plan przemieszczania się po cukrowni dla różnych zespołów, aby minimalizować fizyczny kontakt między pracownikami. Podczas pakowania oraz wysyłania dostaw cukru nie ma kontaktu z kierowcą, nie ma przekazywania dokumentów z rąk do rąk. Powstała specjalna instrukcja dla przewoźników, by zapewnić płynny i bezpieczny odbiór towarów w naszych magazynach. Przygotowaliśmy również instrukcję postępowania w sytuacji zagrożenia. Ograniczono wizyty gości, podróże służbowe, przesunięto w czasie inne spotkania. Pracownikom na stanowiskach mających możliwość pracy zdalnej dano taką możliwość. Wykonujemy niezbędne prace remontowe przy jednoczesnej analizie tych, które mogą być wykonane w terminie późniejszym.
Trzeci filar to szeroko zakrojona edukacja pracowników. Przygotowaliśmy materiały informacyjne, instrukcje, grafiki, plakaty itp., które są przekazywane mailowo, wieszane na tablicach ogłoszeń oraz publikowane w specjalnej zakładce w internecie. Wygaszacze ekranu na komputerach naszych pracowników przedstawiają infografiki przypominające o dobrych zasadach zabezpieczania siebie oraz innych jak: mycie rąk, dezynfekcja kluczy, zabieranie ze sobą na zakupy własnej torby itd. Wysyłamy do pracowników sms-y przypominające o mierzeniu temperatury przed wyjściem do pracy i obserwowaniu swojego stanu zdrowia. Zachęcamy do odpowiedzialnej postawy, pokazujemy przykłady takich zachowań wśród naszych pracowników. Dbamy, by każdy otrzymywał przejrzyste, praktyczne instrukcje dotyczące swojej pracy, zapobiegania potencjalnemu zakażeniu i postępowania w przypadku wykrycia zagrożenia. Doceniamy i dostrzegamy zaangażowanie pracowników, którzy przestrzegają obowiązujących zasad bezpieczeństwa. Pragniemy tutaj gorąco im podziękować za odpowiedzialną postawę, za zrozumienie i solidarność.
Cały artykuł przeczytasz tu lub tutaj.

Dodaj komentarz. Przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów, nie zamieszczaj nasyconym nienawiścią, obraźliwych komentarzy. Jeśli widzisz wpis, który jest hejtem, użyj opcji - zgłoś administratorowi.