Dziewięciu partnerów z Czech i Polski wytyczyło przebieg liczącej prawie 1300 km długodystansowej trasy rowerowej w polsko-czeskim regionie przygranicznym. W ramach projektu na Dolnym Śląsku powstanie około 80 km dodatkowych ścieżek rowerowych.

Nad wytyczeniem trasy od dwóch i pół roku pracowali przedstawiciele województwa dolnośląskiego, Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, powiatu ząbkowickiego, Kraju Kralowohradeckiego, Regionu Orlicko-Třebovsko oraz stowarzyszeń promujących turystykę rowerową z Polski i Czech. Projekt był realizowany w ramach programu INTERREG V-A Polska-Czechy. Rezultaty prac i pełen przebieg trasy zostały zaprezentowane podczas konferencji podsumowującej, która odbyła się 25 lipca w czeskim Nachodzie.
- W sumie wyznaczono około 720 kilometrów nowych tras rowerowych po stronie czeskiej i 580 kilometrów po stronie polskiej. Dla regionu Dolnego Śląska projekt ten oznacza możliwość zbudowania około 82 kilometrów dodatkowych tras rowerowych, przy prawie 250-kilometrowym odcinku przebiegającym przez nasz region. Szacunkowe koszty wynoszą około 92 milionów zł - skomentował wyniki projektu Michał Bobowiec, członek zarządu województwa.
Podstawowym celem projektu było wytyczenie przebiegu długodystansowej trasy rowerowej na pograniczu polsko-czeskim oraz omówienie sposobów jej realizacji.
- W szerszym ujęciu rolą projektu było także zracjonalizowanie zarządzania turystyką rowerową na obszarze pogranicza polsko-czeskiego, do którego doprowadzić miała bliska współpraca polskich i czeskich podmiotów ze sfery samorządowej i pozarządowej. Dzięki temu na obszarze realizacji projektu poprawiłyby się warunki rozwijania zrównoważonej turystyki rowerowej i jeszcze wciąż mniej popularnej w Polsce turystyki rolkowej, co w efekcie zaktywizowałoby lokalne gospodarki, przynosząc wymierne zyski mieszkańcom regionu – podkreśla Maciej Zathey, Dyrektor Instytutu Rozwoju Terytorialnego, który w imieniu samorządu województwa jest liderem projektu.
Ważnym punktem konferencji było podpisanie listu intencyjnego potwierdzającego wolę współpracy na rzecz realizacji projektu budowy cyklostrady po trasie zlikwidowanej linii kolejowej Kondratowice – Ząbkowice Śląskie – Srebrna Góra. Planowana 40-kilometrowa cyklostrada wpisuje się w przebieg długodystansowej trasy rowerowej wyznaczonej w ramach projektu. Deklaracja polityczna podpisana przez przedstawicieli Województwa Dolnośląskiego, Powiatu Ząbkowickiego oraz gmin: Ciepłowody, Kondratowice, Stoszowice i Ząbkowice Śląskie jest ważnym krokiem we wdrażaniu ustaleń projektu długodystansowej trasy rowerowej na pograniczu polsko-czeskim.

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
Życzliwy
RE: Cykloprojekt – odważne plany na rozwój ruchu rowerowego na pograniczu polski-czeskim
Panie wójcie kilka rad:- nie zawsze tzw. przyjaciel to faktycznie przyjaciel,- za głupim człowiekiem, który głośno krzyczy zawsze stoi mądrzejszy, który pozornie poszukuje kompromisów,- przyjaciele Pana wrogów to nie są Pana przyjaciele.Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia.
0
Gravatar
spajker
RE: Cykloprojekt – odważne plany na rozwój ruchu rowerowego na pograniczu polski-czeskim
Wyda się setki milionów na budowę ścieżek a polskie bogoce w jeden dzień rozjadą to suvami i quadami.Urzędnicy będą tym zaskoczeni.
0

Przeczytaj także