O komentarz zwróciliśmy się do właściciela odcinka, Powiatowego Zarządu Dróg w Strzelinie. - Dewastacja poboczy w takiej skali wynika ze wzmożonego transportu kruszywa z kopalni granitu w Górce Sobockiej. Pomimo kilkukrotnego uzupełniania ubytków w ubiegłych latach, pobocza w dalszym ciągu są załamywane przez duże samochody ciężarowe transportujące kamień. Po części wynika to z nieprzystosowania parametrów drogi do obecnego obciążenia ruchem ciężkich pojazdów, a po części od kultury jazdy samych kierowców - poinformował specjalista do spraw inwestycji w strzelińskim PZD, Bogdan Sokołowski.
W takiej sytuacji kierowcom pozostaje jedynie zachować ostrożność, bo znając trudną sytuację finansową powiatu strzelińskiego, nie ma co liczyć na budowę drogi w najbliższej przyszłości.
Komentarze
"Pomimo kilkukrotnego uzupełniania ubytków w ubiegłych latach, pobocza w dalszym ciągu są załamywane przez duże samochody ciężarowe transportujące kamień".
By się wstydzili wypowiadać o jakimś uzupełnianiu to są kpiny. Mieszkam w tej gminie i akurat powiat to zupełnie w d....e ma cala gminę Kondratowice. NIE ROBI TAM NIC.
"...W takiej sytuacji kierowcom pozostaje jedynie zachować ostrożność, bo znając trudną sytuację finansową powiatu strzelińskiego, nie ma co liczyć na budowę drogi w najbliższej przyszłości...."
I nasuwa się pytanie kto do tego doprowadził,że mamy trudną sytuację finansową ?.. hmmm bo wedle włazy mamy czy nie mamy jednak... gubię sie
Cytuję spajker:
Cytuję dstt:
01 09 1939 na polskich granicach nie było znaku zakazu wjazdu do polski pojazdów gąsienicowych i trochę te ciężkie pojazdy w polsce bałaganu narobiły. w przepisach brak jest wyraźnego zakazu uderzenia tesciowej młotkiem no ale za nawet niewielkie szkody na pustej głowie teściowej są deliktem. po to jest park jordanowski aby z niego korzystać. teraz dorosły tłuścioch o wadze 230 kilo zjedzie po zjeżdżalni, zniszczy ją i jeszcze odszkodowania będzie ządał. zjeżdżalnia nie jest objektem jednorazowego użytku dla opasłych dorosłych podobnie jak droga ma służyć mieszkańcom i nie jest prywatnym przedłużeniem linii produkcyjnej jakiejś kopalni/cukrowni. to że urząd do spraw dróg nie wypełnia swoich obowiązków to sprawa jasna. nie pisz im że stwarzają zagrożenie bo postawią zakaz ruchu i będą kryci a ty dostaniesz mandat jak zechcesz dojechać do do domu tą drogą z zakazem. urząd jest od tego aby urzędować a nie od tego aby dał radę jakąkolwiek sprawę załatwić. w latach 70-tych w dahomeyu była agencja rządowa ds wsparcia amerykańskiego programu apollo. usa dało dahomeyowi pomoc czyli jałmużnę pod tym warunkiem że dahomey wyda pieniądze identycznie ze struktura nbudżetu usa. wszystko było na legalu. na wszytsko był papier. nawet rakiety z programu apollo w kosmos leciały.
Zniszczył w jaki sposób?po to jest droga aby po niej jeździć, nie widziałem tam żadnych znaków zakazu jazdy dot. samochodów ciężarowych, czytaj ze zrozumieniem, jeżdżą bo mogą, zarządca nie wypełnia swoich obowiązków, STWARZA PRZEZ TO ZAGROŻENIE dla użytkowników dróg!
Cytuję lili:
winien jest ten kto drogę zniszczył.. droga ma służyć ogólowi ludności a nie transportowi ciężkiemu. kopalnia zarobi 1 milion złotych za pozyskanie kamienia ( a właścicie z zniszczenie kamienia bo kamień się tam kruszy zamiast pozyskiwać płyty bruk itd) a reszta społeczeństwa zapłaci 1 miliard za naprawę drogi. zachowanie kopalni przypomina mi zachowanie pijaka, który odleje się do studni bo lanie do pisuaru 2 złote kosztuje.
Cytuję spajker:
W tym wypadku winnym jest zarządca drogi że nie spełnia ona warunków do wykonywania transportu.
Cytuję dstt:
art 415 kodeksu cywilnego.
zgodnie z jaka ustawą zarządca drogi może wymusić remont drogi od kopalni? a kto pobiera podatki na utrzymanie dróg (gdzie one są) większej bzdury nie słyszałem, pis u władzy głupota sie panoszy!
Jakie wypłaty i ZA CO biorą osoby decyzyjne i odpowiedzialne za drogi w powiecie strzelińskim?
Sam zarządca stwierdza że zły stan dróg wynika ze wzmożonego transportu kruszyw z kopalni. Zarządca drogi powinien wiedzieć że może, i to zgodnie z ustawą, wymusić na kopalni remont drogi a nawet jej przebudowe z dostosowaniem parametrów technicznych do wzmożonego ruchu ciężkiego. Podmiot wydający koncesje na wydobycie złóż skalnych również może zarządać remontu drogi. Wszak trzeba o tym wiedzieć...
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.