Właśnie trafia do Waszych rąk najnowszy, 31 numer powiatowego tygodnika. W dzisiejszym Słowie piszemy o problemie lokalnego transportu ciężarowego, który został praktycznie sparaliżowany wprowadzonymi zakazami. Czy jest jakieś wyjście z tej sytuacji? O tym piszemy na stronie 4.
Przeczytacie także o sprawie, którą zgłosiła nam nasza Czytelniczka, a dotyczy pewnej mogiły.
Wiązowianie dowiedzą się, co zrobiła wrocławska instytucja w sprawie firmy, która składuje odpady na terenie byłej suszarni przy ul. Kolejowej. Z kolei miłośników biografii zapraszamy do lektury drugiej części przygód i życiorysu Zbigniewa Korpowskiego.
W Przewornie szykują się personalne zmiany. Z funkcji kierownika ZUK odchodzi Łukasz Kunderman. Kto go zastąpi?
W Kondratowickiej polityce ciąg dalszy dynamicznych zmian. Dziś rozmawiamy o przyszłości Rady z jej nowym przewodniczącym Marcinem Szczurowskim.
Sporo się dzieje w sprawie służby zdrowia, zarówno tej strzelińskiej jak i powiatowej. O tym w dwóch materiałach.
Nie brakuje też informacji na temat lokalnych inwestycji, jak i materiałów o wydarzeniach kulturalnych, sportowych i patriotycznych.

Zapowiedzi wybranych artykułów, jak zawsze znajdziecie na zdjęciu pierwszej strony gazety. Tradycyjnie znajdziecie także w Słowie cotygodniową kronikę policyjną i strażacką, wydarzenia kulturalne, około 300 ogłoszeń drobnych.
Przy tej okazji zwracamy się do Was drodzy Czytelnicy z apelem. Jeśli wiecie o rzeczach, które Waszym zdaniem powinny zostać nagłośnione, zrobiliście ciekawe zdjęcia lub nakręciliście wyjątkowy film, to skontaktujcie się z nami, wysyłając maila: kontakt@sloworegionu.pl lub za pomocą naszego profilu facebookowego. Dzięki Waszym zgłoszeniom mobilizujemy urzędników, instytucje i służby do działania.
Zapraszamy do lektury najnowszego numeru Słowa.  

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
dst
RE: Zakazy dla ciężarówek zabójcze dla lokalnych przewoźników
Boguś powiedziała :
Jakie biedactwa ci przedsiębiorcy, może lepiej nic nie remontować żebyście mogli gdzie jeździć tymi klockami 40 tonowymi.Nie narzekać bo się słabo robi.
Bartuś twoje pojmowanie rzeczywistości w szerszym kontraście musi być dalece upośledzenie. Jakbyś wyjeżdżał do roboty dajmy nato do oławy i przy remoncie drogi wyznaczonoby objazd przez Brzeg to jakieś 25 km i zpowrotem to 50 km. z pewnością byś się radował że codziennie musisz wydać tylko na paliwo parę złotych więcej. Nie licząc innych kosztów przejazdu i własnego czasu. Ale nie rzecz tylko w pieniądzach A w bezpieczeństwie komunikacyjnym mieszkańców miasta i innych podróżujących . sytuacja dzisiejsza obdarza słabość naszego systemu i totalny brak alternatywy na wypadek blokady ronda czy nawet wyremontowanej ulicy Wolności. A jak chcecie zobaczyć efekty tej sytuacji to stań na Piłsudskiego albo jeszcze lepiej puść swoje dziecko przez przejście dla pieszych. A szkoła rusza już we wrześniu. Wy nie macie wyobraźni do czasu wypadku. później będziecie składać kondolencje i wylewać żale.

0
Gravatar
bajzel
RE: Zakazy dla ciężarówek zabójcze dla lokalnych przewoźników
BART powiedziała :
Chciałem zapytać dlaczego objazd nie jest poprowadzony przez Sczawin ,przecież jakiś czas temu remontowano tam nawierzchnię właśnie po to aby przenieść tam ruch na czas remontu Wolności.
Ponieważ z przyczyn "niewiadomych" postawiono tam ograniczenie tonażowe na wiadukcie. Swoją drogą jakby wybuchła wojna to wystarczyłoby wysadzić jedną ulicę w Strzelinie i cały region sparaliżowany, bo żadna inna droga nie nadaje się do przejazdu samochodów ciężarowych. Masakra!

0
Gravatar
spajker.
RE: Zakazy dla ciężarówek zabójcze dla lokalnych przewoźników
Dorota powiedziała :
Jest remont są utrudnienia i tyle w temacie jak wam nie pasuje to zamknijcie się w domu i płaczcie w kącie.
tyle w temacie????? jest inaczej. nie ma remontu to źle. jest remont to też źle. mówią od 15tu lat o remoncie też źle. można by na czas remontu rozłożyć składaną autostradę ale mogłaby ona biec obok rezydencji firmy transportowej to też niedobrze.

0
Gravatar
Zbyś
TIRY NA TORY
Tiry na tory i tyle w temacie.
0
Gravatar
Angela
Remont
Dorota powiedziała :
Jest remont są utrudnienia i tyle w temacie jak wam nie pasuje to zamknijcie się w domu i płaczcie w kącie.
Dokładnie.

0
Gravatar
Dorota
Remont
Jest remont są utrudnienia i tyle w temacie jak wam nie pasuje to zamknijcie się w domu i płaczcie w kącie.
0
Gravatar
Boguś
OBJAZD
Jakie biedactwa ci przedsiębiorcy, może lepiej nic nie remontować żebyście mogli gdzie jeździć tymi klockami 40 tonowymi.Nie narzekać bo się słabo robi.
0
Gravatar
BART
SZCZAWIN
Chciałem zapytać dlaczego objazd nie jest poprowadzony przez Sczawin ,przecież jakiś czas temu remontowano tam nawierzchnię właśnie po to aby przenieść tam ruch na czas remontu Wolności.
0
Gravatar
Ppppp
RE: Zakazy dla ciężarówek zabójcze dla lokalnych przewoźników
dsr powiedziała :
[to pokazuje słabość sieci dróg w polsce. władze znajdują pieniądze na 500+ na 1000+ na becikowe na budowę komunalek, które mieszkańcy zniszczą za kilka lat, są pieniądze na pomniki na rocznice na pałac saski na komisje smoleńskie. w takich okolicznościach brakuje pieniędzy na drogi. w niemczech jest więcej dróg niż pomników i rocznic a w polsce jest odwrotnie. polska jest o 100 lat zacofana w stosunku do chin. w strzelinie postawiono pomnik legionisty czyli strzelin myślami jest w roku 1920. chiny sa myślami w przyszłości i codziennie budują kilometr autostrady i wysyłaja satelity w kosmos. polski kontakt z kosmosem odbywa się wirtualnie podczas nabożeństw czczących sprawy sprzed kilku tysięcy lat.
To pokazuje brak odpowiedzialnoś ci rządzących tu w Strzelinie za bezpieczeństwo komunikacyjne. Zęby przy takim układzie komunikacyjnym nie było jakiegokolwiek wyboru to koszmar. Wystarczy że na rondzie dojdzie do jakiegokolwiek zdarzenia ( co miało już miejsce) całe miasto stoi i wyłaczone jest z ruchu. A ciężarówki przede wszystkim. Przykład z dnia wczorajszego z ronda jest zjazd na wolności ale chwilowo go zamknięto bo trwał rozładunek. I co dwa tiry wjechały na rondo i zablokowały cały ruch na wjazdach i na wyjazdach na tylko 15 minut. To koszmar.I to jest właśnie przykra prawda. Jakby napadli na strzelin teroryści to by zablokowali rondo i to by wystarczyło żeby zaburzyć ruch w połowie województwa i wywołac korek na autostradzie i ósemce - patologia. Jakby nie patrzeć z punktu widzenia mieszkańca naszego zacnego grodu to gdzie bym nie chciał jechac to musze przejechać przez rondo.

0
Gravatar
dsr
RE: Zakazy dla ciężarówek zabójcze dla lokalnych przewoźników
[to pokazuje słabość sieci dróg w polsce. władze znajdują pieniądze na 500+ na 1000+ na becikowe na budowę komunalek, które mieszkańcy zniszczą za kilka lat, są pieniądze na pomniki na rocznice na pałac saski na komisje smoleńskie. w takich okolicznościach brakuje pieniędzy na drogi. w niemczech jest więcej dróg niż pomników i rocznic a w polsce jest odwrotnie. polska jest o 100 lat zacofana w stosunku do chin. w strzelinie postawiono pomnik legionisty czyli strzelin myślami jest w roku 1920. chiny sa myślami w przyszłości i codziennie budują kilometr autostrady i wysyłaja satelity w kosmos. polski kontakt z kosmosem odbywa się wirtualnie podczas nabożeństw czczących sprawy sprzed kilku tysięcy lat.To pokazuje brak odpowiedzialnoś ci rządzących tu w Strzelinie za bezpieczeństwo komunikacyjne. Zęby przy takim układzie komunikacyjnym nie było jakiegokolwiek wyboru to koszmar. Wystarczy że na rondzie dojdzie do jakiegokolwiek zdarzenia ( co miało już miejsce) całe miasto stoi i wyłaczone jest z ruchu. A ciężarówki przede wszystkim. Przykład z dnia wczorajszego z ronda jest zjazd na wolności ale chwilowo go zamknięto bo trwał rozładunek. I co dwa tiry wjechały na rondo i zablokowały cały ruch na wjazdach i na wyjazdach na tylko 15 minut. To koszmar.
0

Przeczytaj także