ZNAJDŹ NA STRONIE

Ludwik Białkowski (z lewej) otrzymał wyróżnienie od wojewody Pawła Hreniaka
Niedawno pisaliśmy o złym stanie poboczy na drodze powiatowej w kierunku Prus. Zarządca drogi jakiś czas temu uzupełnił ubytki kruszywem. - Prace związane z naprawą poboczy realizowane są w ramach bieżącego utrzymania infrastruktury drogowej i wykonywane są siłami własnymi Powiatowego Zarządu Dróg w Strzelinie. Podjęliśmy je z własnej inicjatywy, chociaż wnioskowali o nie także sami mieszkańcy, również za pośrednictwem radnych - poinformował Bogdan Sokołowski, specjalista ds. inwestycji w PZD.
- Naprawę poboczy omawianej drogi rozpoczęto już przed końcem 2018 r., utwardzając odcinek na wysokości boiska w miejscowości Prusy. Z uwagi na postępującą nadal degradację tego elementu drogi, prace są i będą kontynuowane. Główną przyczyną takiego stanu drogi jest transport kruszywa ciężkimi pojazdami z pobliskiej kopalni. Mając to na uwadze, podjęliśmy negocjacje z kierownictwem kopalni. Ich efektem jest uzyskanie korzystnej dla nas ceny kruszywa wbudowywanego w pobocza. Dzięki temu, koszty będą znacznie niższe niż początkowo zakładaliśmy i zamkną się kwotą ok. 2,5 tys. zł. Jest to tylko koszt zakupu materiału, bowiem robocizna i sprzęt jest po naszej stronie - podsumował Sokołowski.

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
cyklistka
Poboczem
Rrrrrr powiedziała :
dst powiedziała :
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem jakim zagrożeniem są ,,kamole'' na skrajni wąskiej drogi, za chwile sam się przekonasz. Skrajnię jezdni zasypuje się ,,mączką'' kamienną. Wysokie pobocze, woda .
Pobocza gruntowe wykonuje sie kruszywem łamanym o uziarnieniu ciągłym 0-31,5 i tak tu jest zrobione. Druga sprawa, że te pobocza należy zagęścić do odpowiednich parametrów technicznych wynikających z klasy drogi i kategorii ruchu. Nie komentuj jak nie masz pojęcia. Ustawodawca określił sposób wykonywania poboczy w rozporządzeniu.
Tam nikt nie wykonuje żadnych poboczy gruntowych po prostu zasypuje się kamieniami dziury i kałuże i to całkiem sporych rozmiarów kamieniami nie drobnym gresem bazaltowym jak to się powinno robić tylko granitowymi odpadami zasypuje się tłuczniem granitowym zagęszcza małą ręczną budowlaną zagęszczarką i ma być Git Ale git nie jest jak to tu piszą stwarza się duże zagrożenie rzekami wylatujące spod opony samochodu uszkodzi inne auto uderzę pierwszego rowerzysty czy motocyklista i nieszczęście gotowe no i Tu powstaje pytanie Kto wymyślił taką technologię poziom techniczne tej naprawy jest taki sam jak rzucanie masy asfaltowej do dziury w asfalcie przy klepanie łopatą. Ciekawe jaki jest koszt tej pseudo naprawy stwarzającej realne niebezpieczeńst wo dla ruchu drogowego, zarządcą tej drogi puścił tam ruch ciężkich tirów Ta droga jest jest wąska nie przystosowana do ciągłego ruchu ciężkich tirów z kamieniołomu kierowcy sygnalizują miejscowej władzę że ta Droga doprowadzi do nieszczęścia obawiają się że TIR łapiąc pobocze przewróci się i zmiażdży jakiś samochód wraz z pasażerami. Markuję się działania które Mało tego że nie poprawiają bezpieczeństwa to ja to jej jeszcze pogarszają nie mają pieniędzy żeby zrobić droga z prawdziwego zdarzenia którą bezpiecznie i bezproblemowo mogłyby się poruszać 40 tonowe tiry i to w ruchu ciągłym bo koszt takiej drogi to 8-10 milionów za kilometr. Ale Polska to taki kraj złośliwie można powiedzieć z dykty a wszystko związane sznurkiem i skręcone drutem w naszej okolicy wydobywa się kamień który służy do budowy dróg a jak Stare przysłowie mówi szewc bez butów chodzi bo drogi buduje się w całej Polsce dobre drogi a A u nas każdy widzi jak jest, a tirów coraz więcej i więcej a drugie coraz bardziej rozjeżdżone. Potem w wyrobiskach zrobi się wysypiska śmieci gmina czy powiat będą mieli pieniądze na inwestycje ha ha ha ha

0
Gravatar
Rrrrrr
RE: Wysypali kruszywo na pobocza
dst powiedziała :
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem jakim zagrożeniem są ,,kamole'' na skrajni wąskiej drogi, za chwile sam się przekonasz. Skrajnię jezdni zasypuje się ,,mączką'' kamienną. Wysokie pobocze, woda po deszczu podmywa tą pseudo drogę przez co auta niszczą/ wyłamują asfalt, teraz te ubytki zasypuje się ,,kamolami'' .
Pobocza gruntowe wykonuje sie kruszywem łamanym o uziarnieniu ciągłym 0-31,5 i tak tu jest zrobione. Druga sprawa, że te pobocza należy zagęścić do odpowiednich parametrów technicznych wynikających z klasy drogi i kategorii ruchu. Nie komentuj jak nie masz pojęcia. Ustawodawca określił sposób wykonywania poboczy w rozporządzeniu.

0
Gravatar
dst
Czytaj ze zrozumieniem.
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem jakim zagrożeniem są ,,kamole'' na skrajni wąskiej drogi, za chwile sam się przekonasz. Skrajnię jezdni zasypuje się ,,mączką'' kamienną. Wysokie pobocze, woda po deszczu podmywa tą pseudo drogę przez co auta niszczą/ wyłamują asfalt, teraz te ubytki zasypuje się ,,kamolami'' .
0
Gravatar
...
RE: Wysypali kruszywo na pobocza
czy ktoś pomyślał zanim to zrobił?
0
Gravatar
Rrrrrr
RE: Wysypali kruszywo na pobocza
dst powiedziała :
Łatanie ubytków w skrajni drogi zamiast asfaltem tylko ,,kamolami'' z których robi się podbudowę drogi, ,,genialny'' pomysł, szybko tanio i do doopy. Po odszkodowanie do Pana Sokołowskiego za uszkodzony lakier i szyby w samochodach, nie wspomnę już jak taki kamień poleci spod koła w stronę pieszego lub rowerzysty. Pełen profesjonalizm, powtarzam kolejny raz tak to jest jak piekarz buduje domy a nadzór prowadzi zawodowy dyrektor/ kierownik z nadania partii.Nie chcę być złym prorokiem ale ten art. nie raz będzie dowodem w sprawie.
Twoim zdaniem jaki jest odpowiedni materiał do wykonania poboczy gruntowych? Problemem naszego narodu jest to że wszyscy "znamy sie" na medycynie i budowie dróg.

0
Gravatar
dst
Dziadostwa ciąg dalszy
Łatanie ubytków w skrajni drogi zamiast asfaltem tylko ,,kamolami'' z których robi się podbudowę drogi, ,,genialny'' pomysł, szybko tanio i do doopy. Po odszkodowanie do Pana Sokołowskiego za uszkodzony lakier i szyby w samochodach, nie wspomnę już jak taki kamień poleci spod koła w stronę pieszego lub rowerzysty. Pełen profesjonalizm, powtarzam kolejny raz tak to jest jak piekarz buduje domy a nadzór prowadzi zawodowy dyrektor/ kierownik z nadania partii.Nie chcę być złym prorokiem ale ten art. nie raz będzie dowodem w sprawie.
0
Gravatar
Kantyna
Wysypali kruszywo na pobocza
Teraz tylko czekać jak te łupki zaczną wchodzić w koła i po szybie.Super pomysł kolejna dobra inwestycja.Nie dość że kopalnia te drogi rozwala to jeszcze opyla Wam ten łupek.Oby tak dalej.
0

Przeczytaj także