Naszą redakcję odwiedził pan Kazimierz Fehr, mieszkaniec Sadowic w gminie Kondratowice. Przyniósł ze sobą fakturę za wodę i odcinek dla wpłacającego.
Pan Kazimierz zwrócił uwagę na to, że oba dokumenty są drukowane na dużych kartkach A4, a w przypadku blankietu dla wpłacającego – zajmują niewielką część jej powierzchni. – Tyle mówi się, że trzeba oszczędzać, że gmina nie ma pieniędzy, a tu takie marnotrawstwo – mówił mieszkaniec Sadowic. – Nie można tych dokumentów zmniejszyć i drukować na jednej stronie? Co miesiąc marnuje się tyle papieru, bo przecież wielu mieszkańców dostaje w tej formie dokumenty. Ani to oszczędne, ani ekologiczne – dodał.
W związku z tym zwróciliśmy się z kilkoma pytaniami do Moniki Skórki, kierownik Zakładu Usług Komunalnych w Kondratowicach. Chcieliśmy wiedzieć, czy funkcjonuje alternatywny sposób przekazywania faktur i ilu mieszkańców z niego korzysta, a także czy istnieje możliwość, aby zarówno fakturę, jak i odcinek dla wpłacającego drukować na jednej kartce. W obszernej odpowiedzi kierownik Monika Skórka podkreśliła, że na drukowanej fakturze znajdują się ważne informacje, uwzględniające m.in. właściwe rozliczenie, na które składają się nazwy usługi, stawki opłat, liczba zużytych m³ wody i odprowadzonych ścieków oraz ewentualne bonifikaty bądź dopłaty do stawek.
Cały artykuł zamieściliśmy w 9 (1197) wydaniu papierowym Słowa Regionu. Materiał ten, w całości, przeczytasz również na portalu egazety.pl, eprasa.pl, a także e-kiosk
UWAGA!
Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.