Wystarczy, żeby zachorowało kilku pracowników. Potem następni i mamy „suszę” w domu. Nie ma w czym umyć się, nie ma jak ugotować obiadu. Czy w strzelińskim ZWiK-u dbają o covidowe bezpieczeństwo pracowników?

Wstaję rano, chcę się umyć, a w kranie nie ma wody. Napiłby się człowiek przed pracą kawy, a tu nie ma wody. Niby dwie prawdopodobne sytuacje, ale trudno uwierzyć, że może nas to spotkać czy to w Strzelinie, czy w innych miejscowościach. Kreśląc czarny scenariusz, musimy jednak brać go pod uwagę. Jak w czasach pandemii wygląda praca w strzelińskich wodociągach? Czy możemy spać spokojnie, że nie zabraknie wody w kranach? Poprosiliśmy Stanisława Klimaszewskiego, prezesa ZWiK-u, o krótki wywiad na ten temat.
Jak pandemia wpływa na funkcjonowanie ZWiK-u?
- Pojawienie się covidu zakłóciło normalne funkcjonowanie nas wszystkich. Nie inaczej jest z instytucjami i przedsiębiorstwami. Mam tu na myśli bieżącą działalność ZWiK-u, prowadzone remonty, a także obsługę klientów. Najdotkliwsze dla nas i naszych klientów są obostrzenia dotyczące kontaktów międzyludzkich...

Tekst ukazał się w 46 (1035) wydaniu "Słowa Regionu". Cały tekst przeczytasz tu lub tutaj

Komentarze   

Listonosz kop Permalink8 +2 Listonosz kop
Czy cowid może odciąć dopływ wody w kranach?
Czy prawdą jest że pracownicy zwiku dostali premię roczną za swą ciężką pracę w wysokości bagatela 300 zł ?????????
2020-12-22 19:55 Cytować Zgłoś administratorowi
spajker. Permalink7 0 spajker.
RE: Czy cowid może odciąć dopływ wody w kranach?
Cytuję AS:
Cytuję zjadacz chleba:
energetyka podaje prąd i tyle ją to obchodzi, gazownia dostarcza gaz i nie interesuje się co2. "Wodociągi" ujmują filtrują i dystrybuują wodę my ją wykorzystujemy i oddajemy ścieki, a Oni muszą je oczyścić i odprowadzić do rzeki. W większości przypadków nie mają wpływu co ludzie do kanału wrzucają i wlewają. A w takiej pandemi ludzie ci są w ogromnym stopniu narażeni na zakażenie wirusem. Są też potencjalnym ogniskiem i wtórnym źródłem zakażeń. Warto by docenić tych ludzi Panie prezesie, a nie żeby tak odpowiedzialną pracę wykonywali za minimalną krajową.


Wszyscy macie rację, za ciężką, niebezpieczną i odpowiedzialną pracę powinna być godziwa zapłata, ale kto by się robotnikami ze Zwiku przejmował?
Lepiej wydawać miliony na bezsensowny ratusz, stworzyć w urzędzie kilka śmiesznych stanowisk poobsadzać urząd znajomkami, porobić kilka zdjęć do gminnej gazetki i wszyscy są szczęśliwi.
Uśmiech się skończy, jak ludzie podchodzą na emerytury i nie będzie komu robić, bo nikt młody nie przyjdzie robić do zwiku za 1500-2000 zł, gdzie trzeba wsiąść na koparkę, ciężarówkę, znać się na hydraulice itp. To lepiej u prywaciarza robić na Wrocławiu za 4-5 tys. albo jechać w delegację po Polsce i zarabiać 5-7 tys.Po za tym pensje, pensjami, ale Zwik wymaga inwestycji, nie tylko w infrastrukturę (zwłaszcza w kanalizację), ale w sprzęt, ostatnio spaliła się kamera i nie ma czym kamerować kanałów, (zaraz trzeba będzie płacić krocie prywaciarzowi, za usługi kamerowania i oceny kanalizacji), Wuko Kaiser, ma swoje lata, zużyło się eksploatacyjnie i też trzeba pomyśleć nad nowym, albo chociaż nowszym, to samo ze starą wywrotką, która ledwo jeździ i odpala. Wiem że prezes Klimaszewski się nie odezwie, bo boi się P. burmistrz, że go ze stołka wyrzuci, jak się będzie czegoś domagał, bo gdzie on znajdzie tak dobrą posadkę? 204 tysiące za rok pracy, co daje ok. 17 tys. miesięcznie, to nawet premier tyle nie zarabia.

ignacy krasicki już 400 lat temu napisał bajke o 4ech podróżnych, która i dzisiaj i wówczas wcale bajką nie jest. oportunizm to cecha aborygenów australijskich, którzy tak boją sie zmian że do dzisiaj zjedzą kangura na surowo a o deszcz modla sie do wystruganego z drewna kołka. dobrze że w strzelinie oportunistów i konserwatystów brak.
2020-12-09 13:07 Cytować Zgłoś administratorowi
Emerytka b Permalink6 +7 Emerytka b
Czy cowid może odciąć dopływ wody w kranach?
Nic dodać nic ująć może kiedyś zaloga doczeka się lepszych wynagrodzeń może kiedyś jakaś trzynasyka może paczki na mikołaja może może
2020-12-09 10:51 Cytować Zgłoś administratorowi
AS Permalink5 +9 AS
RE: Czy cowid może odciąć dopływ wody w kranach?
Cytuję zjadacz chleba:
energetyka podaje prąd i tyle ją to obchodzi, gazownia dostarcza gaz i nie interesuje się co2. "Wodociągi" ujmują filtrują i dystrybuują wodę my ją wykorzystujemy i oddajemy ścieki, a Oni muszą je oczyścić i odprowadzić do rzeki. W większości przypadków nie mają wpływu co ludzie do kanału wrzucają i wlewają. A w takiej pandemi ludzie ci są w ogromnym stopniu narażeni na zakażenie wirusem. Są też potencjalnym ogniskiem i wtórnym źródłem zakażeń. Warto by docenić tych ludzi Panie prezesie, a nie żeby tak odpowiedzialną pracę wykonywali za minimalną krajową.


Cytuję Anna q:
Zgadzam się z tym że ci ludzie zarabiają najniższą krajową to haniebne i nieludzkie ale odkąd świat istnieje syty nie zrozumie głodnego


Cytuję Anna q:
A może by tak Pani Burmistrz przyjrzała się tym zarobkom tych ludzi pracujących przy ściekach i wodzie dlaczego są tak niskie i się na ten temat wypowiedziała przecież zwik jest spółką gminną


Wszyscy macie rację, za ciężką, niebezpieczną i odpowiedzialną pracę powinna być godziwa zapłata, ale kto by się robotnikami ze Zwiku przejmował?
Lepiej wydawać miliony na bezsensowny ratusz, stworzyć w urzędzie kilka śmiesznych stanowisk poobsadzać urząd znajomkami, porobić kilka zdjęć do gminnej gazetki i wszyscy są szczęśliwi.
Uśmiech się skończy, jak ludzie podchodzą na emerytury i nie będzie komu robić, bo nikt młody nie przyjdzie robić do zwiku za 1500-2000 zł, gdzie trzeba wsiąść na koparkę, ciężarówkę, znać się na hydraulice itp.
To lepiej u prywaciarza robić na Wrocławiu za 4-5 tys. albo jechać w delegację po Polsce i zarabiać 5-7 tys.

Po za tym pensje, pensjami, ale Zwik wymaga inwestycji, nie tylko w infrastrukturę (zwłaszcza w kanalizację), ale w sprzęt, ostatnio spaliła się kamera i nie ma czym kamerować kanałów, (zaraz trzeba będzie płacić krocie prywaciarzowi, za usługi kamerowania i oceny kanalizacji), Wuko Kaiser, ma swoje lata, zużyło się eksploatacyjnie i też trzeba pomyśleć nad nowym, albo chociaż nowszym, to samo ze starą wywrotką, która ledwo jeździ i odpala.

Wiem że prezes Klimaszewski się nie odezwie, bo boi się P. burmistrz, że go ze stołka wyrzuci, jak się będzie czegoś domagał, bo gdzie on znajdzie tak dobrą posadkę? 204 tysiące za rok pracy, co daje ok. 17 tys. miesięcznie, to nawet premier tyle nie zarabia.
2020-12-08 10:42 Cytować Zgłoś administratorowi
Sss Permalink4 0 Sss
RE: Czy cowid może odciąć dopływ wody w kranach?
To
2020-12-07 20:56 Cytować Zgłoś administratorowi
Anna q Permalink3 +13 Anna q
Czy cowid może odciąć dopływ wody w kranach?
A może by tak Pani Burmistrz przyjrzała się tym zarobkom tych ludzi pracujących przy ściekach i wodzie dlaczego są tak niskie i się na ten temat wypowiedziała przecież zwik jest spółką gminną
2020-12-07 12:25 Cytować Zgłoś administratorowi
Anna q Permalink2 +13 Anna q
Czy cowid może odciąć dopływ wody w kranach?
Zgadzam się z tym że ci ludzie zarabiają najniższą krajową to haniebne i nieludzkie ale odkąd świat istnieje syty nie zrozumie głodnego
2020-12-07 12:18 Cytować Zgłoś administratorowi
zjadacz chleba Permalink1 +15 zjadacz chleba
RE: Czy cowid może odciąć dopływ wody w kranach?
energetyka podaje prąd i tyle ją to obchodzi, gazownia dostarcza gaz i nie interesuje się co2. "Wodociągi" ujmują filtrują i dystrybuują wodę my ją wykorzystujemy i oddajemy ścieki, a Oni muszą je oczyścić i odprowadzić do rzeki. W większości przypadków nie mają wpływu co ludzie do kanału wrzucają i wlewają. A w takiej pandemi ludzie ci są w ogromnym stopniu narażeni na zakażenie wirusem. Są też potencjalnym ogniskiem i wtórnym źródłem zakażeń. Warto by docenić tych ludzi Panie prezesie, a nie żeby tak odpowiedzialną pracę wykonywali za minimalną krajową.
2020-12-06 10:01 Cytować Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz. Przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów, nie zamieszczaj nasyconym nienawiścią, obraźliwych komentarzy. Jeśli widzisz wpis, który jest hejtem, użyj opcji - zgłoś administratorowi.