W poniedziałek, 9 marca, w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Strzelinie odbyło się spotkanie przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z samorządowcami z powiatu strzelińskiego. Dotyczyło ono studium korytarzowego rozbudowy autostrady A4 na odcinku Wrocław-Krzyżowa.
Organizator spotkania przygotował i omówił trzy warianty rozbudowy A4. Uczestniczyli w nim m. in. szef Powiatowego Zarządu Dróg w Strzelinie Zdzisław Ziąber i specjalista ds. inwestycji w PZD Bogdan Sokołowski. Wśród przedstawionych trzech koncepcji jedna dotyczyła budowy A4 nowym śladem i wówczas ok. 2,3 km przechodziłoby przez północną część gminy Borów. - Byłoby to na wysokości miejscowości Brzoza na pograniczu powiatu wrocławskiego i strzelińskiego. Nie daje to, niestety, połączenia z drogą wojewódzką 346, która przebiega w tym rejonie - powiedział Zdzisław Ziąber. Dodatkowo wjazd na autostradę mieściłby się poza granicami powiatu.
Cały artykuł przeczytasz tu lub tutaj.


Komentarze   

dst Permalink10 0 dst
Gorąco zapraszamy do Kondratowic
Gorąco zapraszamy pana Ziąbra do Kondratowic na spotkanie, chętnie się dowiemy dlaczego żadna z dróg powiatowych w gminie Kondratowicach nie została wyremontowana, dlaczego do dnia dzisiejszego nie zostały załatane dziury, no i oczywiście czy są w planie rzetelne remontów naszych bezdroży?
2020-06-29 15:58 Cytować Zgłoś administratorowi
Nemo Permalink9 0 Nemo
RE: Czy autostrada A4 „pójdzie” przez powiat strzeliński?
Pan Dyrektor PZD o rozbudowie autostrady A4.Przecież oni nie potrafią złożyć prostego wniosku o dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych.
No chyba, że rozbudowa A4 ma polegać na zrobieniu kupki z masy bitumicznej a później jej rozdeptaniu.
2020-06-29 10:39 Cytować Zgłoś administratorowi
Jola Permalink8 -5 Jola
RE: Czy autostrada A4 „pójdzie” przez powiat strzeliński?
Cytuję Stary:
Cytuję Jet:
Ale o czym w ogole jest tutaj mowa? Jaki nowy przebieg autostrady, jak nie ma i nie będzie na to pieniędzy po tapnieciu globalnych rynkow. Najtaniej i najprościej jest dobudować trzeci pas na istniejącym szlaku, a to jak widać przekracza już teraz możliwości finansowe.


Dlatego zostało sporządzonych kilka koncepcji ponieważ przebudowa autostrady starym korytarzem wcale nie jest tańszym rozwiązaniem od wybudowania całkowicie nowej autostrady po innym torze, a na pewno przebudowa starego korytarza byłaby bardzo uciążliwa. Budowa nowego korytarza przede wszystkim nie wprowadza utrudnień w ruchu gdyż ruch odbywałby się starym korytarzem. Zauważmy że A4 na odcinku Wrocław - krzyżowa nie ma pasa awaryjnego a 80% obiektów mostowych wybudował wujek Adolf + parę wiaduktów dołożył towarzysz gierek - wszystkie nadają się do rozbiórki a światło pod wiaduktami już na tą chwilę jest na tyle wąskie że mieszczą się pod nimi tylko po 2 pasy. Dobudowa 3 pasa wiązałaby się z dobudową 3 pasa + pasa awaryjnego. Nasypy autostradowe nie zostały wybudowane z myślą o dobudowie 3 pasa więc należałoby przebudować całe nasypy, co jest kłopotliwe. Kolejnym problemem jest szerokość pasa autostrady, miejscami może być zbyt wąski na dobudowanie kolejnych pasów ruchu co wiązałoby się z koniecznością wykupu sąsiednich gruntów a zważywszy że działki przy autostradzie są zabudowane halami logistycznymi to raczej nie wyburzą hal. Ta przebudowa ruszy najszybciej za 10 lat więc też jest brane pod uwagę jak aglomeracja Wrocławska się rozbuduje a Wrocław na pewno chętnie widziałby starą a4 jako odcinek obwodnicy miasta. Dodam jeszcze że A4 na odcinku Wrocław - krzyżowa została zaprojektowana tak aby wpasować się w to co zapoczątkował wujek Adolf a co kilkukrotnie próbował dokończyć gierek więc łamie ona wszelkie aktualne normy. Z resztą przy aktualnym ruchu na tym odcinku to nie chciałbym stać w korkach podczas przebudowy.

Prawie doslowne cytowanie artykulu z Gazety Wroclawskiej. Cos od siebie prosimy.
2020-04-05 17:31 Cytować Zgłoś administratorowi
Xxxx Permalink7 +2 Xxxx
RE: Czy autostrada A4 „pójdzie” przez powiat strzeliński?
Cytuję ściśle tajne:
PZD i autostrada coś tu totalnie zgrzyta. po groma ta konferencja chyba że nie ma na co wydawać pieniędzy. czekam na spotkanie radnych powiatu z inwestorami przekory mierzei wiślanej no i oczywiście na owoce tegoż spotkania.


To są konsultacje samorządowe, nie wiem skąd u was to zdziwienie? Zdziwienie to bybyło gdyby wybudowali autostradę na terenie naszego powiatu i nikomu nic nie powiedzieli. Jeden z korytarzy nowego przebiegu autostrady został zaprojektowany przez powiat strzeliński więc GDDKiA zwołało konferencje celem obgadania nowego przebiegu autostrady i wysłuchania wszelkich za i przeciw. Takie konsultacje są konieczne bo być może samorząd miał jakieś plany, które autostrada mogła pokrzyżować lub samorząd wie że np w wyznaczonym przebiegu autostrady znajduje się coś co trzeba będzie wyminąć. Samorząd dostał swoje 5min na zgłoszenie uwag i poprawek do przebiegu autostrady. Na pewno teraz po tej konferencji rusza konsultacje społeczne z mieszkańcami terenów przyległych do autostrady, bo grunty na pewno zostaną wywłaszczone na mocy specustawy.
2020-04-05 11:16 Cytować Zgłoś administratorowi
ściśle tajne Permalink6 +5 ściśle tajne
RE: Czy autostrada A4 „pójdzie” przez powiat strzeliński?
PZD i autostrada coś tu totalnie zgrzyta. po groma ta konferencja chyba że nie ma na co wydawać pieniędzy. czekam na spotkanie radnych powiatu z inwestorami przekory mierzei wiślanej no i oczywiście na owoce tegoż spotkania.
2020-04-04 21:29 Cytować Zgłoś administratorowi
Stary Permalink5 +2 Stary
RE: Czy autostrada A4 „pójdzie” przez powiat strzeliński?
Cytuję Jet:
Ale o czym w ogole jest tutaj mowa? Jaki nowy przebieg autostrady, jak nie ma i nie będzie na to pieniędzy po tapnieciu globalnych rynkow. Najtaniej i najprościej jest dobudować trzeci pas na istniejącym szlaku, a to jak widać przekracza już teraz możliwości finansowe.


Dlatego zostało sporządzonych kilka koncepcji ponieważ przebudowa autostrady starym korytarzem wcale nie jest tańszym rozwiązaniem od wybudowania całkowicie nowej autostrady po innym torze, a na pewno przebudowa starego korytarza byłaby bardzo uciążliwa. Budowa nowego korytarza przede wszystkim nie wprowadza utrudnień w ruchu gdyż ruch odbywałby się starym korytarzem. Zauważmy że A4 na odcinku Wrocław - krzyżowa nie ma pasa awaryjnego a 80% obiektów mostowych wybudował wujek Adolf + parę wiaduktów dołożył towarzysz gierek - wszystkie nadają się do rozbiórki a światło pod wiaduktami już na tą chwilę jest na tyle wąskie że mieszczą się pod nimi tylko po 2 pasy. Dobudowa 3 pasa wiązałaby się z dobudową 3 pasa + pasa awaryjnego. Nasypy autostradowe nie zostały wybudowane z myślą o dobudowie 3 pasa więc należałoby przebudować całe nasypy, co jest kłopotliwe. Kolejnym problemem jest szerokość pasa autostrady, miejscami może być zbyt wąski na dobudowanie kolejnych pasów ruchu co wiązałoby się z koniecznością wykupu sąsiednich gruntów a zważywszy że działki przy autostradzie są zabudowane halami logistycznymi to raczej nie wyburzą hal. Ta przebudowa ruszy najszybciej za 10 lat więc też jest brane pod uwagę jak aglomeracja Wrocławska się rozbuduje a Wrocław na pewno chętnie widziałby starą a4 jako odcinek obwodnicy miasta. Dodam jeszcze że A4 na odcinku Wrocław - krzyżowa została zaprojektowana tak aby wpasować się w to co zapoczątkował wujek Adolf a co kilkukrotnie próbował dokończyć gierek więc łamie ona wszelkie aktualne normy. Z resztą przy aktualnym ruchu na tym odcinku to nie chciałbym stać w korkach podczas przebudowy.
2020-04-04 19:04 Cytować Zgłoś administratorowi
NIKT Permalink4 +15 NIKT
RE: Czy autostrada A4 „pójdzie” przez powiat strzeliński?
Powiatowy Zarząd Dróg zajmuje się przyszłym przebiegiem autostrady A4 ??!! Osobiście wolałbym, żeby zajął się remontem dróg powiatowych, bo takiego dna i wodorostów jak na naszych drogach powiatowych nie spotkałem nigdzie indziej w Polsce.
2020-04-04 17:08 Cytować Zgłoś administratorowi
dno Permalink3 0 dno
PZD
:-x :-x :-*
2020-04-04 14:33 Cytować Zgłoś administratorowi
Jet Permalink2 +3 Jet
Jet
Ale o czym w ogole jest tutaj mowa? Jaki nowy przebieg autostrady, jak nie ma i nie będzie na to pieniędzy po tapnieciu globalnych rynkow. Najtaniej i najprościej jest dobudować trzeci pas na istniejącym szlaku, a to jak widać przekracza już teraz możliwości finansowe.
2020-04-04 14:19 Cytować Zgłoś administratorowi
GOŚĆ Permalink1 0 GOŚĆ
Gradacja
Szanowni państwo, przecież nie zrobią 2 rozjazdów ( węzłów) tak blisko siebie, a ważniejszym jest węzeł na DK8.! Stary korytarz zostanie, więc dojazd ze
Strzelina do Wrocławia będzie taki jak jest teraz. Gorzej mają przedsiębiorcy, którzy zainwestowali w zakłady wzdłuż obecnego korytarza (od Wrocławia po Legnicę).
2020-04-04 07:20 Cytować Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz bez hejtu! Redakcja Słowa Regionu jest przeciwna zamieszczaniu wulgarnych, przesyconych nienawiścią komentarzy. Jeśli widzisz wpis, który jest hejtem użyj opcji - zgłoś administratorowi.