Starosta Anna Horodyska (z prawej), i Anna Woroniecka, naczelnik Wydziału Komunikacji, przy biletomacie. Foto. Starostwo Powiatowe w Strzelinie
Nie tylko zły stan dróg jest zmorą kierowców. Równie stresujące i zabierające dużo czasu było rejestrowanie pojazdu. Czy po ostatnich zmianach w wydziale komunikacji coś się zmieni?
Katalog spraw, z którymi udajemy się do wydziału komunikacji jest długi. Jeszcze dłuższe bywały kolejki w strzelińskim starostwie. Oczekiwanie na możliwość podejścia do okienka i wyjaśnienia, z jaką sprawą przychodzimy przedłużało się, co powodowało nerwowość. Prawdziwą loterią było również, ile zajmie nam to czasu. Godzinę, a może dłużej? - Od pewnego czasu testowaliśmy w wydziale komunikacji elektroniczny system biletomatu kolejkowego - powiedziała Anna Horodyska, starosta. - Urządzenie kosztowało kilkadziesiąt tysięcy złotych a zakupiliśmy je ze środków zewnętrznych (COVID). System jest nowoczesny, można go rozbudowywać ,oferując interesantom coraz to nowe funkcje. Dziś biletomat uwzględnia cztery główne grupy spraw, z którymi przychodzą interesanci – dodała starosta.
Podstawową zaletą nowego systemu jest jego elastyczność i przewidywalność czasu oczekiwania na podejście do okienka. - Zasady działania systemu są proste – powiedziała Anna Woroniecka, naczelnik wydziału komunikacji. - Po wejściu do holu wydziału należy podejść do biletoamtu i na ekranie wybrać rodzaj sprawy, z którą przychodzimy. Na razie są to tylko cztery przyciski. Z czasem będzie ich przybywało, ale na początek, żeby przyzwyczaić kierowców do nowego systemu, są tylko cztery. Jeżeli przychodzimy zarejestrować pojazd, to przyciskamy A – REJESTRACJA POJAZDU. W tej grupie spraw ujęliśmy wszystkie sprawy związane z rejestracją pojazdów bez względu na to czy jest to pojazd nowym czy z rynku wtórnego. Przycisk B – KRÓTKIE CZYNNOŚCI, to np. odebranie dowodu rejestracyjnego. Pełna lista spraw, jakie nazwaliśmy krótkimi czynnościami znajduje się obok biletomatu. Trzeci przycisk, to C – PRAWA JAZDY. Jak łatwo się domyślić, pod tym hasłem kryją się sprawy dotyczące prawa jazdy. Z panelu wiszącego na ścianie można dowiedzieć się, ile osób „stoi” przed nami w kolejce – wyjaśniła nasza rozmówczyni.
Tekst ukazał się w 1 (1040) wydaniu "Słowa Regionu". Cały tekst przeczytasz tu lub tutaj

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
spajker.
RE: Czy anty-kolejkowy system w wydziale komunikacji skróci kolejki?
Grzyb powiedziała :
coś Spajker ucichł ostatnio na temat możnych tego miasta. Chyba go w końcu dorwali :D i ukrócili ozór :D
możnych w mieście brak. miasta brak. dorwali mnie i zabili mnie zdjęciem z przedszkola z nowymi zabawkami, na tle których się fotografują dodając sobie splendoru.

0
Gravatar
Grzyb
SPAJKER
coś Spajker ucichł ostatnio na temat możnych tego miasta. Chyba go w końcu dorwali :D i ukrócili ozór :D
0
Gravatar
Jur
RE: Czy anty-kolejkowy system w wydziale komunikacji skróci kolejki?
dobre rozwiązanie!!!!
0
Gravatar
kosek23
RE: Czy anty-kolejkowy system w wydziale komunikacji skróci kolejki?
,,,twoje wrażenie też pozostaje tylko twoim wrażeniem... nawet tam nie byłeś a próbujesz oceniać ... i jeszcze pouczasz...ja tam byłem , moje wrażenia poparte są kilkugodzinną obserwacją ... na stojąco - więc pole obserwacji miałem wyjątkowo dobre...W firmie prywatnej taka sytuacja nie do pomyślenia... nawet w Biedrze jak jest młyn to kierownik siada za kasę i obsługuje...no ale ty oczywiście wiesz lepiej , w ramach "jedynej słusznej prawdy"... ,,,,może zacznijmy od tego że wyrażam jedynie swoje zdanie i nikogo tu nie pouczam :> i nie sadzę że jest to jedyna ,,słuszna prawda,, jak to napisałeś.To jest internet każdy może wyrazić swoje zdanie :ppp Piszesz że tam nie byłem i próbuje oceniać ,a powiem ci że byłem pare razy i nie jest zachwycająco ani najgorzej porównując np. do wrocławia :>>
0
Gravatar
Misio
RE: Czy anty-kolejkowy system w wydziale komunikacji skróci kolejki?
Najprawdopodobn iej niedociągnięcie w obostrzeniach panujących w starostwie ,ale to się zdarza wszędzie :3Tak trochę mam wrażenie że twój argument jest wyssany z palca.W urzędzie każdy ma swoje zadania i przydział ,a nagle nie mogą sobie pójść i robić za kogoś innego ... Nie jesteś w stanie potwierdzić czy pracują aktywnie czy nie :> Jako potencjalny klient.Z tego widzę tylko próbujesz pojechać po ludziach ,którzy tam pracują i tyle. Trochę rozwagi ... :p kosek23 powiedziała :
Pan Czesuaw powiedziała :
kosek23 powiedziała :
[quote name="Pan Czesuaw"][quote name="kosek23"][quote name="Wsiowy"]prawda jest taka ... w firmie prywatnej nikt by nie powolił sobie na picie kawy i pogaduszki w momencie kiedy klienci czekają po kilka godzin na podłodze bo miejsc do siedzenia nie ma... I nawet szef , właśnie po to żeby dać dobry przykład, usiądzie do kompa żeby rozładować kolejkę...P.SPani Naczelnik dumnym krokiem wielokrotnie przemierzała swoje włości... na ten pomysł jednak nie wpadła...
Co jak co ale chyba zacofałeś się trochę w tym co piszesz .Istnieje od jakiegoś czasu takie coś jak obostrzenia przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa ,a ty tu piszesz że nie ma gdzie sobie przyklapnąć.Czy wydział jest takim miejscem w dobie pandemii? No, tak niezbyt :>
Najprawdopodobn iej niedociągnięcie w obostrzeniach panujących w starostwie ,ale to się zdarza wszędzie :3Tak trochę mam wrażenie że twój argument jest wyssany z palca.W urzędzie każdy ma swoje zadania i przydział ,a nagle nie mogą sobie pójść i robić za kogoś innego ... Nie jesteś w stanie potwierdzić czy pracują aktywnie czy nie :> Jako potencjalny klient.Z tego widzę tylko próbujesz pojechać po ludziach ,którzy tam pracują i tyle. Trochę rozwagi ... :p
twoje wrażenie też pozostaje tylko twoim wrażeniem... nawet tam nie byłeś a próbujesz oceniać ... i jeszcze pouczasz...ja tam byłem , moje wrażenia poparte są kilkugodzinną obserwacją ... na stojąco - więc pole obserwacji miałem wyjątkowo dobre...W firmie prywatnej taka sytuacja nie do pomyślenia... nawet w Biedrze jak jest młyn to kierownik siada za kasę i obsługuje...no ale ty oczywiście wiesz lepiej , w ramach "jedynej słusznej prawdy"...

0
Gravatar
kosek23
RE: Czy anty-kolejkowy system w wydziale komunikacji skróci kolejki?
Pan Czesuaw powiedziała :
kosek23 powiedziała :
Pan Czesuaw powiedziała :
kosek23 powiedziała :
Wsiowy powiedziała :
prawda jest taka ... w firmie prywatnej nikt by nie powolił sobie na picie kawy i pogaduszki w momencie kiedy klienci czekają po kilka godzin na podłodze bo miejsc do siedzenia nie ma... I nawet szef , właśnie po to żeby dać dobry przykład, usiądzie do kompa żeby rozładować kolejkę...P.SPani Naczelnik dumnym krokiem wielokrotnie przemierzała swoje włości... na ten pomysł jednak nie wpadła...
Co jak co ale chyba zacofałeś się trochę w tym co piszesz .Istnieje od jakiegoś czasu takie coś jak obostrzenia przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa ,a ty tu piszesz że nie ma gdzie sobie przyklapnąć.Czy wydział jest takim miejscem w dobie pandemii? No, tak niezbyt :>
A co powiesz na to że ludzie stali, siedzieli na podłodze ???
Obostrzenia są jakie są każdego to obowiązuje :3 Jak na razie to zasługa pandemii w naszym kraju
Obostrzenia są ... ale w urzędzie nie ma obostrzeń dotyczących ilości osób które mogą wejść do środka i limitu numerków wydawanych ...więc skoro się wpuszcza do środka 12 osób a są 3 miejsca do siedzenia to jak to wytłumaczyć ? tym bardziej że korytarz taki długi i można zachować dystans skoro system ogłasza kolejny numer ...A tak naprawdę to nie jest kwestia ilości miejsc do siedzenia tylko ilości pracowników rejestrujących, jak się widzi 3 aktywnie pracujących na 10 osób w wydziale... że już o pani naczelnik nie wspomnę...
Najprawdopodobn iej niedociągnięcie w obostrzeniach panujących w starostwie ,ale to się zdarza wszędzie :3Tak trochę mam wrażenie że twój argument jest wyssany z palca.W urzędzie każdy ma swoje zadania i przydział ,a nagle nie mogą sobie pójść i robić za kogoś innego ... Nie jesteś w stanie potwierdzić czy pracują aktywnie czy nie :> Jako potencjalny klient.Z tego widzę tylko próbujesz pojechać po ludziach ,którzy tam pracują i tyle. Trochę rozwagi ... :p

0
Gravatar
Pan Czesuaw
RE: Czy anty-kolejkowy system w wydziale komunikacji skróci kolejki?
kosek23 powiedziała :
Pan Czesuaw powiedziała :
kosek23 powiedziała :
Wsiowy powiedziała :
prawda jest taka ... w firmie prywatnej nikt by nie powolił sobie na picie kawy i pogaduszki w momencie kiedy klienci czekają po kilka godzin na podłodze bo miejsc do siedzenia nie ma... I nawet szef , właśnie po to żeby dać dobry przykład, usiądzie do kompa żeby rozładować kolejkę...P.SPani Naczelnik dumnym krokiem wielokrotnie przemierzała swoje włości... na ten pomysł jednak nie wpadła...
Co jak co ale chyba zacofałeś się trochę w tym co piszesz .Istnieje od jakiegoś czasu takie coś jak obostrzenia przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa ,a ty tu piszesz że nie ma gdzie sobie przyklapnąć.Czy wydział jest takim miejscem w dobie pandemii? No, tak niezbyt :>
A co powiesz na to że ludzie stali, siedzieli na podłodze ???
Obostrzenia są jakie są każdego to obowiązuje :3 Jak na razie to zasługa pandemii w naszym kraju
Obostrzenia są ... ale w urzędzie nie ma obostrzeń dotyczących ilości osób które mogą wejść do środka i limitu numerków wydawanych ...więc skoro się wpuszcza do środka 12 osób a są 3 miejsca do siedzenia to jak to wytłumaczyć ? tym bardziej że korytarz taki długi i można zachować dystans skoro system ogłasza kolejny numer ...A tak naprawdę to nie jest kwestia ilości miejsc do siedzenia tylko ilości pracowników rejestrujących, jak się widzi 3 aktywnie pracujących na 10 osób w wydziale... że już o pani naczelnik nie wspomnę...

0
Gravatar
kosek23
RE: Czy anty-kolejkowy system w wydziale komunikacji skróci kolejki?
Pan Czesuaw powiedziała :
kosek23 powiedziała :
Wsiowy powiedziała :
prawda jest taka ... w firmie prywatnej nikt by nie powolił sobie na picie kawy i pogaduszki w momencie kiedy klienci czekają po kilka godzin na podłodze bo miejsc do siedzenia nie ma... I nawet szef , właśnie po to żeby dać dobry przykład, usiądzie do kompa żeby rozładować kolejkę...P.SPani Naczelnik dumnym krokiem wielokrotnie przemierzała swoje włości... na ten pomysł jednak nie wpadła...
Co jak co ale chyba zacofałeś się trochę w tym co piszesz .Istnieje od jakiegoś czasu takie coś jak obostrzenia przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa ,a ty tu piszesz że nie ma gdzie sobie przyklapnąć.Czy wydział jest takim miejscem w dobie pandemii? No, tak niezbyt :>
A co powiesz na to że ludzie stali, siedzieli na podłodze ???
Obostrzenia są jakie są każdego to obowiązuje :3 Jak na razie to zasługa pandemii w naszym kraju

0
Gravatar
Pan Czesuaw
RE: Czy anty-kolejkowy system w wydziale komunikacji skróci kolejki?
kosek23 powiedziała :
Wsiowy powiedziała :
prawda jest taka ... w firmie prywatnej nikt by nie powolił sobie na picie kawy i pogaduszki w momencie kiedy klienci czekają po kilka godzin na podłodze bo miejsc do siedzenia nie ma... I nawet szef , właśnie po to żeby dać dobry przykład, usiądzie do kompa żeby rozładować kolejkę...P.SPani Naczelnik dumnym krokiem wielokrotnie przemierzała swoje włości... na ten pomysł jednak nie wpadła...
Co jak co ale chyba zacofałeś się trochę w tym co piszesz .Istnieje od jakiegoś czasu takie coś jak obostrzenia przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa ,a ty tu piszesz że nie ma gdzie sobie przyklapnąć.Czy wydział jest takim miejscem w dobie pandemii? No, tak niezbyt :>
A co powiesz na to że ludzie stali, siedzieli na podłodze ???

0
Gravatar
adamzwis
RE: Czy anty-kolejkowy system w wydziale komunikacji skróci kolejki?
Bardzo dobre rozwiązanie !!!!
0

Przeczytaj także