40 milionowy pasażer Kolei Dolnośląskich
Dla 40 milionowego pasażera przygotowano wyjątkową niespodziankę. Otrzymał on voucher na darmowe przejazdy, a na Dworcu Głównym czekał na niego tort, czerwony dywan i orkiestra.
- Bardzo miły początek dnia nie tylko dla 40 milionowego pasażera, ale także dla nas, samorządowców. Na Dolnym Śląsku zbudowaliśmy jedną z najefektywniejszych spółek kolejowych w kraju – Koleje Dolnośląskie. Pojawienie się na torach taboru Kolei Dolnośląskich całkowicie zmieniło krajobraz transportu szynowego w naszym regionie. Pasażerowie, którzy lata temu zrezygnowali z tej formy podróżowania, znów wybierają kolej. Jestem przekonany, że dzisiejsze wydarzenie to wstęp do kolejnych sukcesów Spółki. Nie chcemy spoczywać na laurach. Cały czas pracujemy nad rozwojem Kolei Dolnośląskich. W planach mamy m.in. koncepcję Dolnośląskiej Trójaglomeracji połączonej szybkimi regionalnymi pociągami - mówił marszałek Cezary Przybylski podczas jubileuszowej uroczystości.
Idea Dolnośląskiej Trójaglomeracji zakłada połączenie ekspresowym transportem regionalnym trzech głównych obszarów województwa: Wrocławskiego, Sudeckiego i Legnicko-Głogowskiego poprzez budowę nowych linii kolejowych, modernizację istniejących oraz reaktywację zlikwidowanych odcinków. Takie rozwiązanie umożliwiłoby mieszkańcom sprawne przemieszczanie się między aglomeracjami i np. podejmowanie pracy w innym mieście województwa przy zachowaniu codziennego, szybkiego i komfortowego dojazdu koleją.
- Dzięki modernizacji obecnej infrastruktury kolejowej oraz jej rozbudowie, centralne ośrodki tych aglomeracji, czyli Wałbrzych, Lubin i Wrocław powinny uzyskać wzajemne połączenie między sobą w czasie poniżej 45 minut regionalnymi pociągami ekspresowymi – wyjaśniał Patryk Wild, radny województwa.
Wśród proponowanych przez samorządowców inwestycji, które mają torować drogę do utworzenia Dolnośląskiej Trójaglomeracji są m.in.: przebudowa Wrocławskiego Węzła Kolejowego, budowa kolei aglomeracyjnej zagłębia miedziowego oraz nowe linie kolejowe na trasach Świdnica-Wałbrzych, Szczawno-Zdrój – Sędzisław.
- To także przejmowanie przez samorząd regionu i reaktywacja zlikwidowanych linii kolejowych w Sudetach prowadzących do kluczowych ośrodków turystycznych regionu, parków narodowych, pomników historii, uzdrowisk i głównych ośrodków turystyki górskiej – dodaje radny Sejmiku Województwa Dolnośląskiego, Michał Bobowiec.
UWAGA!
Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.