II. edycja konkursu „Nie liczby widzę, a twarze… Literacki obraz zbrodni totalitaryzmów”. Instytut Pamięci Narodowej zaprasza do udziału w II. edycji konkursu „Nie liczby widzę, a twarze… Literacki obraz zbrodni totalitaryzmów”.
Konkurs jest skierowany do pełnoletnich uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz studentów studiów licencjackich, magisterskich i doktoranckich.
Jego celem jest przywracanie pamięci o ofiarach zbrodniczych systemów – nazizmu i komunizmu oraz pokazanie uniwersalnych zagrożeń, jakie niosą ze sobą systemy totalitarne.
Zadaniem uczestników jest napisanie tekstu prozatorskiego, ukazującego losy jednostki w systemie totalitarnym. Historia przedstawiona w pracy może być oparta na faktach lub być fikcją literacką opartą o wydarzenia historyczne.
Zasady udziału w konkursie określa załączony regulamin. Nagrodą w konkursie jest udział w historycznym konwersatorium objazdowym do miejsc związanych ze zbrodniami totalitaryzmu na terenie Republiki Federalnej Niemiec, które odbędzie się we wrześniu 2015 roku.
Termin nadsyłania prac upływa 1 czerwca 2015 r.
Prace należy nadsyłać w wersji elektronicznej na adres: karolina.kolbuszewska@ipn.gov.pl wraz ze skanem własnoręcznie podpisanej, wygenerowanej z elektronicznego formularza zgłoszeniowego metryczki pracy.
Wyniki konkursu zostaną opublikowane na stronie internetowej do dnia 30 czerwca 2015 r.
Szczegółowych informacji udziela Karolina Kolbuszewska (tel. 22 581 85 95, karolina.kolbuszewska@ipn.gov.pl)
UWAGA!
Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.