Na polskim rynku działa wiele firm oferujących energię elektryczną i gaz. Wśród sprzedawców pojawiają się też tacy, którzy stosują nieuczciwe praktyki. W związku z licznymi sygnałami napływającymi do URE o nieuczciwych praktykach sprzedawców prądu lub gazu, przypominamy, że:
· Urząd Regulacji Energetyki jest niezależnym organem administracji państwowej i nie prowadzi sprzedaży energii elektrycznej i paliw gazowych
· Pracownicy Urzędu Regulacji Energetyki nie prowadzą żadnych działań, które wymagałby wizyt
w domach/mieszkaniach odbiorców indywidualnych
· Każdy sprzedawca energii lub gazu do umowy na świadczenie usług dołącza poradnik przygotowany przez URE. W żadnym wypadku nie oznacza to jednak, że URE firmuje lub gwarantuje zgodność z prawem praktyk stosowanych przez tych sprzedawców
· Umowę należy uważnie przeczytać przed jej podpisaniem, a w razie jakikolwiek wątpliwości skontaktować się z miejskim lub powiatowym rzecznikiem konsumentów lub którąś z organizacji świadczących bezpłatną pomoc konsumentom. Lista tych organizacji dostępna jest na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
· Przy Urzędzie Regulacji Energetyki działa Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 15:00
· Na stronie internetowej www.ure.gov.pl w zakładce Konsument znajdują się przydatne informacje dla odbiorców energii i gazu w gospodarstwach domowych. Wśród nich Zbiory praw konsumenta energii elektrycznej i gazu
· Od umowy zawartej na odległość (czyli np. przez telefon) lub poza lokalem przedsiębiorcy (czyli np. w domu Klienta) można odstąpić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia)
Przypominamy, że w przypadku otrzymania oferty zmiany sprzedawcy energii odbiorca powinien:
- upewnić się, czy osoba składająca ofertę jest rzeczywiście przedstawicielem przedsiębiorstwa energetycznego, za którego się podaje; odbiorca powinien zatem poprosić o okazanie legitymacji służbowej bądź identyfikatora lub upoważnienia;
- przed podpisaniem umowy sprzedaży energii należy dokładnie zapoznać się z jej treścią, sprawdzając m.in. nazwę dostawcy, określone w umowie opłaty, okres obowiązywania umowy, warunki jej rozwiązania;
- nie należy ulegać presji przedstawiciela handlowego w przypadku namawiania do szybkiego podpisania umowy bez uprzedniego jej przeczytania;
- w przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do treści umowy należy poprosić przedstawiciela handlowego, aby pozostawił druk umowy oraz kontakt do siebie;
- dopilnować aby po zawarciu umowy odbiorca otrzymał egzemplarz podpisanej umowy wraz ze wszystkimi jej załącznikami (cennik, ogólne warunki umowy, wzór oświadczenia o odstąpieniu z oznaczeniem nazwy oraz adresem siedziby tego przedsiębiorstwa).
Agnieszka Głośniewska
Rzecznik prasowy
Departament Komunikacji Społecznej URE











































































Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij
RE: Uwaga na nieuczciwych sprzedawców energii elektrycznej i gazu
T.Filzman. powiedziała : zbierz siebie franka w&w spuśćkera i strzelinianina na krawędzi wyrobiska i zróbcie zrzutkę. wszystkim będzie lżej.RE: Uwaga na nieuczciwych sprzedawców energii elektrycznej i gazu
Ja sprzedaje uczciwie gaz w butlach a moim stałym odbiorcą jest nijaki spaiker . On kupuje ode mnie gaz i się nim zimą dogrzewa . Nie płacił rachunków za co i mu spółdzielni a zdemontowała grzejniki więc się musi palnikiem gazowym tzw. słoneczkiem dogrzewać . Nie płacił rachunków bo mu Państwo zabiera 23 % vat , 45 % ZUS i 20 % PIT . Może jakąś zrzutę zrobić spaikerowi ?