Na polskim rynku działa wiele firm oferujących energię elektryczną i gaz. Wśród sprzedawców pojawiają się też tacy, którzy stosują nieuczciwe praktyki. W związku z licznymi sygnałami napływającymi do URE o nieuczciwych praktykach sprzedawców prądu lub gazu, przypominamy, że:
· Urząd Regulacji Energetyki jest niezależnym organem administracji państwowej i nie prowadzi sprzedaży energii elektrycznej i paliw gazowych
· Pracownicy Urzędu Regulacji Energetyki nie prowadzą żadnych działań, które wymagałby wizyt
w domach/mieszkaniach odbiorców indywidualnych
· Każdy sprzedawca energii lub gazu do umowy na świadczenie usług dołącza poradnik przygotowany przez URE. W żadnym wypadku nie oznacza to jednak, że URE firmuje lub gwarantuje zgodność z prawem praktyk stosowanych przez tych sprzedawców
· Umowę należy uważnie przeczytać przed jej podpisaniem, a w razie jakikolwiek wątpliwości skontaktować się z miejskim lub powiatowym rzecznikiem konsumentów lub którąś z organizacji świadczących bezpłatną pomoc konsumentom. Lista tych organizacji dostępna jest na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
· Przy Urzędzie Regulacji Energetyki działa Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 15:00
· Na stronie internetowej www.ure.gov.pl w zakładce Konsument znajdują się przydatne informacje dla odbiorców energii i gazu w gospodarstwach domowych. Wśród nich Zbiory praw konsumenta energii elektrycznej i gazu
· Od umowy zawartej na odległość (czyli np. przez telefon) lub poza lokalem przedsiębiorcy (czyli np. w domu Klienta) można odstąpić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia)
Przypominamy, że w przypadku otrzymania oferty zmiany sprzedawcy energii odbiorca powinien:
- upewnić się, czy osoba składająca ofertę jest rzeczywiście przedstawicielem przedsiębiorstwa energetycznego, za którego się podaje; odbiorca powinien zatem poprosić o okazanie legitymacji służbowej bądź identyfikatora lub upoważnienia;
- przed podpisaniem umowy sprzedaży energii należy dokładnie zapoznać się z jej treścią, sprawdzając m.in. nazwę dostawcy, określone w umowie opłaty, okres obowiązywania umowy, warunki jej rozwiązania;
- nie należy ulegać presji przedstawiciela handlowego w przypadku namawiania do szybkiego podpisania umowy bez uprzedniego jej przeczytania;
- w przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do treści umowy należy poprosić przedstawiciela handlowego, aby pozostawił druk umowy oraz kontakt do siebie;
- dopilnować aby po zawarciu umowy odbiorca otrzymał egzemplarz podpisanej umowy wraz ze wszystkimi jej załącznikami (cennik, ogólne warunki umowy, wzór oświadczenia o odstąpieniu z oznaczeniem nazwy oraz adresem siedziby tego przedsiębiorstwa).
Agnieszka Głośniewska
Rzecznik prasowy
Departament Komunikacji Społecznej URE
UWAGA!
Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.
RE: Uwaga na nieuczciwych sprzedawców energii elektrycznej i gazu
T.Filzman. powiedziała : zbierz siebie franka w&w spuśćkera i strzelinianina na krawędzi wyrobiska i zróbcie zrzutkę. wszystkim będzie lżej.RE: Uwaga na nieuczciwych sprzedawców energii elektrycznej i gazu
Ja sprzedaje uczciwie gaz w butlach a moim stałym odbiorcą jest nijaki spaiker . On kupuje ode mnie gaz i się nim zimą dogrzewa . Nie płacił rachunków za co i mu spółdzielni a zdemontowała grzejniki więc się musi palnikiem gazowym tzw. słoneczkiem dogrzewać . Nie płacił rachunków bo mu Państwo zabiera 23 % vat , 45 % ZUS i 20 % PIT . Może jakąś zrzutę zrobić spaikerowi ?