Małgorzata Hałas-Koralewska
Strzelińska sztangistka Małgorzata Hałas-Koralewska jest wielokrotną medalistką mistrzostw świata, Europy i Polski. Tym razem walczy o poselski mandat. Czy sportowe doświadczenie wystarczy, aby tworzyć prawo? Jakie są założenia strzelińskiej kandydatki?

Bez wątpienia jest Pani wybitnym sportowcem, ale ma Pani małe doświadczenie w samorządzie i polityce lokalnej i samorządowej. Skąd więc decyzja o starcie w wyborach parlamentarnych?
- Decyzję o starcie w wyborach podjęłam bardzo szybko. Dostałam taką propozycję od marszałka Michała Bobowca oraz burmistrz Strzelina Doroty Pawnuk. Zdecydowałam się na start, ponieważ chciałam zdobyć nowe doświadczenie i zająć się innymi sprawami niż dotychczas. W ten sposób mogę zaistnieć w polityce.

Jakie ma Pani doświadczenie do tworzenia prawa w sejmie?
- Nie mam żadnego doświadczenia do tworzenia prawa w sejmie. Natomiast pomóc chce mi kilku znajomych, którzy mają doświadczenie w tym temacie i z chęcią mi pomogą. Dużo działam społecznie w całej Polsce. Wspieram wiele akcji charytatywnych i w ten sposób zdobywam doświadczenie, które być może zaprocentuje w przyszłości.

W wyborach samorządowych przed rokiem uzyskała Pani słaby wynik. Jak ocenia Pani swoje szanse w trudniejszych wyborach?
- Szanse są zawsze. Nie nastawiam się, że wygram te wybory, ale mam iskierkę nadziei. Ostatnie kilka dni do wyborów będą bardzo intensywne. Zamierzam mocno promować swoją kandydaturę. Ale samorząd bardzo późno ruszył z kampanią i w tydzień nie jestem w stanie zrealizować wszystkich założeń. Dam z siebie wszystko. Dzięki sportowemu doświadczeniu będę walczyć do samego końca. Żyję tym, że uzyskam dużą ilość głosów. Ile ich będzie? Nie jestem w stanie powiedzieć. Wszystko okaże się po ogłoszeniu wyników.

Czy popiera Pani wprowadzenie związków partnerskich i małżeństw jednopłciowych?