Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
Niemiecka firma chce zbudować w Przewornie przyzakładową kotłownię. Mieszkańcy obawiają się, że spalane odpady mogą być szkodliwe dla zdrowia. Padało wiele pytań i wątpliwości, a niektórzy dali ponieść się emocjom.
We wtorek, 2 lipca, w Gminnym Ośrodku Kultury w Przewornie odbyło się spotkanie z inicjatywy wójta Andrzeja Łuczaka. Mieszkańcy mieli wydać opinię dotyczącą budowy kotłowni zakładowej na paliwo stałe przy zakładzie Kessler w Przewornie. Wśród zaproszonych gości znaleźli się m.in. Zbigniew Sobków, który jest dyrektorem zarządzającym firmy Kessler i Włodzimierz Orzeł (audytor ds. energetyki Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej). Sobków zapewnił, iż jego firma nie planuje budowy spalarni odpadów, ani innych niebezpiecznych związków chemicznych. Dodał, że zakład Kessler chce zmodernizować kotłownię na paliwo stałe, posiadając przy tym wszelkie pozwolenia i odbiory. Do tego nowa instalacja ma być wyposażona w specjalne filtry gwarantujące bardzo niską emisję szkodliwych substancji. Sobków zagwarantował też otwartość na współpracę i przejrzystość wszelkich działań firmy.
Następnie głos zabrał audytor Włodzimierz Orzeł. Tłumaczył, że łączny bilans mocy dwóch kotłów jest obecnie za niski w stosunku do potrzeb rozbudowy zakładu, więc powstała propozycja, aby zastąpić oba kotły jednym, który ma posiadać rozbudowaną automatykę z wysoce rozwiniętą technologią. Do tego kocioł ma mieć konstrukcję, która uniemożliwi spalanie czegokolwiek innego niż trociny. Emisja zanieczyszczeń ma spaść też o ok. 20%. Radna Rady Gminy Przeworno Sylwia Bujak-Porębska zwróciła uwagę, iż w składzie trocin znajduje się sklejka. - Dookoła są domki i smród z procesu spalania jest niesamowity. Nie ma filtrów i nikt się tym nie przejmuje - stwierdziła. Wojciech Cerkowniak z Przeworna odczytał nazwy kilku materiałów produkcyjnych, które będą spalane. Jego obawy wzbudził fakt, że nie brzmią one jak naturalne drewno, tylko szkodliwe substancje. Orzeł odparł, iż skład procentowy tych substancji jest niewielki.

„Da mi pan gwarancję...?”
- Nam nie wolno palić żadnymi tekturami, sklejkami, czy śmieciami. Wy będziecie palić te wszystkie odpady. Dlaczego firma niemiecka u siebie nie pali, tylko wszystko do Polski. W Niemczech tego nie ma i nie pali się tego, więc te firmy uciekają tutaj - odparła jedna z mieszkanek Przeworna.
- My, jako rada, mówimy stanowcze nie na budowę kotłowni - oznajmił radny Rady Gminy Przeworno Tomasz Błażejewski. - Mieszkańcy też! - padały głosy z sali. Orzeł wyjaśniał, że substancje zawarte w sklejce...
Więcej w wydaniu papierowym.

Komentarze   

Permalink10 0 spajker
RE: Stanowcze NIE dla kotłowni w Przewornie
Cytuję henio:
Cytuję Ala:
Tym razem Spajker ma rację - ci ludzie mają specyficzny sposób myślenia. Fabryka - tak. Nowe miejsca pracy - tak, bo przecież niewielu z nich stworzy cokolwiek. Ale kotłownię niech sobie firma rozbudowuje w Niemczech.

Nie pisz glupot nie chodzi o żadne miejsce pracy chodzi o postawienie większej rury do spalania . Co za tym idzie więcej spalania odpadów. Dziwne ,że się nie martwiłaś jak likwidowano szkoły i miejsca pracy, jak bajerowano strefą wolnocłową. Natomiast przyjmowano do Urzędu ludzi którzy nic nie produkują nabrano tyle ,że trudno zamknąć drzwi jak przychodzą do pracy i trzeba upychać nogami jak w autobusie.

Protestują ludzie którzy palą w domu śmieci miałem i oponami.
2019-07-21 19:00 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink9 0 Ala
RE: Stanowcze NIE dla kotłowni w Przewornie
Cytuję henio:
Cytuję Ala:
Tym razem Spajker ma rację - ci ludzie mają specyficzny sposób myślenia. Fabryka - tak. Nowe miejsca pracy - tak, bo przecież niewielu z nich stworzy cokolwiek. Ale kotłownię niech sobie firma rozbudowuje w Niemczech.

Nie pisz glupot nie chodzi o żadne miejsce pracy chodzi o postawienie większej rury do spalania . Co za tym idzie więcej spalania odpadów. Dziwne ,że się nie martwiłaś jak likwidowano szkoły i miejsca pracy, jak bajerowano strefą wolnocłową. Natomiast przyjmowano do Urzędu ludzi którzy nic nie produkują nabrano tyle ,że trudno zamknąć drzwi jak przychodzą do pracy i trzeba upychać nogami jak w autobusie.

Panie Henio, chyba nie pozostaje panu nic innego, jak zostać wójtem (albo nawet prezydentem) i zrobić z tym porządek.
2019-07-21 08:14 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink8 +1 henio
Stanowcze NIE dla kotłowni w Przewornie
Cytuję Ala:
Tym razem Spajker ma rację - ci ludzie mają specyficzny sposób myślenia. Fabryka - tak. Nowe miejsca pracy - tak, bo przecież niewielu z nich stworzy cokolwiek. Ale kotłownię niech sobie firma rozbudowuje w Niemczech.

Nie pisz glupot nie chodzi o żadne miejsce pracy chodzi o postawienie większej rury do spalania . Co za tym idzie więcej spalania odpadów. Dziwne ,że się nie martwiłaś jak likwidowano szkoły i miejsca pracy, jak bajerowano strefą wolnocłową. Natomiast przyjmowano do Urzędu ludzi którzy nic nie produkują nabrano tyle ,że trudno zamknąć drzwi jak przychodzą do pracy i trzeba upychać nogami jak w autobusie.
2019-07-21 03:27 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink7 -1 spajker
RE: Stanowcze NIE dla kotłowni w Przewornie
Cytuję BT:
"Cytuję spajker:
Nic dziwnego że firmy uciekają tutaj mówi jedna z mieszkanek przewrotna.
Taki najazd firm na Polskę to prawdziwe nieszczęście. Polakom wystarczy pomnik smoleński i zasiłki.
"
Spajker wiele opinii i komentarzy Pana są rzeczowe. Ale ale kompletnie nie jesteś w tym temacie zorientowany i rozsądnie należy nie znając zagadnienia siedzieć cicho. Gdybyś miał wiedzę to myślę ,że pozwoliłbyś mieszkańcom decydować a nie wypływać z takim komentarzem. Jestem mieszkańcem tej wsi na zebraniu nie byłem obecny, pomimo to znam doskonale fakty- popieram brak zgody. Ty Spajker nie wychylaj się z takimi tekstami typu pomnik, zasiłki itp. Sumując należy zapoznać się gruntownie z tematem, żeby wyrażać opinię. Ty nie mając elementarnej wiedzy zrobiłeś to w sposób złośliwy . Pozdrawiam.

Te firmy i ta cywilizacja na wsi to już jakaś plaga. We Wrocławiu każdego dnia pół miliona samochodów w korkach smrodzie truje i hałasuje. Czas zamknąć ten Wrocław bo w kolejce po zasiłek już stać jest niezdrowo.
2019-07-20 19:01 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink6 -1 Marko
Do madrali
Cytuję Ala:
Tym razem Spajker ma rację - ci ludzie mają specyficzny sposób myślenia. Fabryka - tak. Nowe miejsca pracy - tak, bo przecież niewielu z nich stworzy cokolwiek. Ale kotłownię niech sobie firma rozbudowuje w Niemczech.

Zacznij nad sobą pracować jest coraz gorzej.
2019-07-20 14:38 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink5 +3 XYZ
RE: Stanowcze NIE dla kotłowni w Przewornie
Cytuję Ala:
Tym razem Spajker ma rację - ci ludzie mają specyficzny sposób myślenia. Fabryka - tak. Nowe miejsca pracy - tak, bo przecież niewielu z nich stworzy cokolwiek. Ale kotłownię niech sobie firma rozbudowuje w Niemczech.


Kotłownia czemu nie, niech stawiają nawet dwie, tylko dlaczego mają spalać odpadki zawierające trujące substancje?
Jest teraz tyle metod wytwarzania energii cieplnej, które nie są uciążliwe dla ludzi i środowiska.
2019-07-20 13:40 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink4 0 Ala
RE: Stanowcze NIE dla kotłowni w Przewornie
Tym razem Spajker ma rację - ci ludzie mają specyficzny sposób myślenia. Fabryka - tak. Nowe miejsca pracy - tak, bo przecież niewielu z nich stworzy cokolwiek. Ale kotłownię niech sobie firma rozbudowuje w Niemczech.
2019-07-20 11:30 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink3 +2 BT
Stanowcze NIE dla kotłowni w Przewornie
"Cytuję spajker:
Nic dziwnego że firmy uciekają tutaj mówi jedna z mieszkanek przewrotna.
Taki najazd firm na Polskę to prawdziwe nieszczęście. Polakom wystarczy pomnik smoleński i zasiłki.
"
Spajker wiele opinii i komentarzy Pana są rzeczowe. Ale ale kompletnie nie jesteś w tym temacie zorientowany i rozsądnie należy nie znając zagadnienia siedzieć cicho. Gdybyś miał wiedzę to myślę ,że pozwoliłbyś mieszkańcom decydować a nie wypływać z takim komentarzem. Jestem mieszkańcem tej wsi na zebraniu nie byłem obecny, pomimo to znam doskonale fakty- popieram brak zgody. Ty Spajker nie wychylaj się z takimi tekstami typu pomnik, zasiłki itp. Sumując należy zapoznać się gruntownie z tematem, żeby wyrażać opinię. Ty nie mając elementarnej wiedzy zrobiłeś to w sposób złośliwy . Pozdrawiam.
2019-07-20 00:01 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink2 -3 XYZ
RE: Stanowcze NIE dla kotłowni w Przewornie
Dziwi mnie ten optymizm i brak wątpliwości ze strony audytora, czyżby dostał w łapę za protekcję?
2019-07-19 21:53 Cytować Zgłoś administratorowi
Permalink1 -4 spajker
RE: Stanowcze NIE dla kotłowni w Przewornie
Nic dziwnego że firmy uciekają tutaj mówi jedna z mieszkanek przewrotna.
Taki najazd firm na Polskę to prawdziwe nieszczęście. Polakom wystarczy pomnik smoleński i zasiłki.
2019-07-19 11:58 Cytować Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz