Starostwo zapłaci 53 tys. zł za przewozy kolejowe na trasie Wrocław-Strzelin-Ziębice. Radni przyjęli program profilaktyki wczesnego wykrywania osteoporozy. Po remoncie na salę konferencyjną wróci krzyż i godło.
O czym debatowali radni na ostatniej sesji? Rozstrzygnięto przetarg na przebudowę drogi między Mikoszowem a Karszowem. Wykonawcą jest firma Strabag. W tym tygodniu ma zostać podpisana umowa na inwestycję. Powiat otrzymał na nią promesę z Banku Gospodarstwa Krajowego. W kolejnym punkcie sesji radni udzieli pomocy finansowej województwu dolnośląskiemu jako rekompensatę na kolejowy transport pasażerski.
– Przepisy ustawy o finansach publicznych i samorządzie powiatowym dopuszczają możliwość udzielenia tego typu pomocy innym jednostkom samorządu terytorialnego. Uchwałę rada powiatu podejmuje regularnie od lat, wspierając transport, który dotyczy mieszkańców – zaznaczyła starosta Magdalena Krupa.
Chodzi o ruch na trasie Wrocław-Strzelin-Ziębice i kwotę ponad 53 tys. zł. Pieniądze na ten cel przekazywane są raz w roku. W dalszej części radni przyjęli program profilaktyki wczesnego wykrywania osteoporozy.
– Jest on elementem wczesnego wykrywania osteoporozy wśród mieszkańców na lata 2024-2025. Na mocy uchwały Sejmiku Województwa Dolnośląskiego został on przyjęty. W jego ramach powiat strzeliński otrzymał dofinansowanie w wysokości 50 tys. zł – poinformowała pani starosta.
Cały artykuł zamieściliśmy w 26 (1214) wydaniu papierowym Słowa Regionu.
UWAGA!
Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.
nie trzeba o tym pisać. ten austriacki monopolista wykonuje wszystko a szef tej firmy nawet nie wie gdzie ta polska.
co ciekawe remont drogi to zerwanie starej nawierzchni , wyrównanie podkładu i naklejenie nowego asfaltu. polacy nie potrafią zrobić tego sami. firma strabag nie ma własnych maszyn ani własnego personelu. ona bierze polskiego bolka z prywatną koparką a ten robi jako podwykonawca. polski bolek ma obowiązek umieścić na swojej prywatnej koparce napis strabag. taki monopolista wykończy konkurencję. podobnie jest z firmą eurovia. kilka osób siedzi tam w biurze na bielanach wrocławskich i to jest cała eurovia. bez majątku bez personelu ale zlecenia na grube miliony otrzymuje.
polacy nie potrafią zrobić prostej drogi ani uszyć prostych kaleson. te trzeba importować z chin. jak była największa i najnowocześniej sza firma komputerowa optimus to polacy ją zniszczyli. jak inż karpińśki skonstruował komputer k2 wyprzedzający ibm o 10 lat to polacy to zniszczyli. adolf mawiał że polacy to prości ludzie dedykowani do wykonywania prostych prac.