Kierowcy ciężarówek nic sobie nie robią z ograniczeń, jakie obowiązują w Strzelinie i łamiąc zakazy, dziesiątkami jeżdżą na skróty, niszcząc drogi i stwarzając utrudnienia w ruchu. Tak jest od tygodni i nic nie wskazuje na to, aby coś miało się zmienić.
Od czasu rozpoczęcia przebudowy strzelińskiego ronda mamy w mieście do czynienia z pewnymi utrudnieniami w ruchu. Wykonawca zadania zobligowany był do przygotowania planu ruchu zastępczego i taki plan został przedstawiony władzom samorządowym. Samochody ciężarowe mają jeździć objazdami, wyznaczonymi przez wykonawcę i zatwierdzonymi przez inwestora, czyli GDDKiA.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informowała w sierpniu, że objazdy wiązać się będą z utrudnieniami. Szczególnie odczuwalne są objazdy dla samochodów ciężarowych, gdyż są one dość długie. Dla pojazdów powyżej 3.5t wyznaczono objazd przez DK-8 Łagiewniki - Ząbkowice - Ziębice - Henryków - Strzelin, ulica Ząbkowicka.
Obecnie zamknięty jest zjazd z ronda w stronę ul. Dzierżoniowskiej. Wcześniej zamknięty był wjazd od strony ul. Ząbkowickiej. W obu przypadkach ciężarówki nie miały możliwości przejechania przez Strzelin w stronę Ziębic, a teraz na Łagiewniki. Musiały i muszą korzystać z kilkudziesięciokilometrowych objazdów, omijających zamknięte dla nich ulice. Niestety, części kierowców ciężarówek takie rozwiązanie się nie podoba i dojeżdżając do Strzelina, korzystali i nadal to robią z objazdów wyznaczonych dla samochodów osobowych (do 3,5 tony), łamiąc zakazy. Tak było w przypadku zamknięcia ul. Ząbkowickiej, gdzie ciężarówki skręcały przy cukrowni w ul. Świerkową i przejeżdżały przez Gęsiniec albo jechały ulicą Stefana Szybalskiego w stronę Mikoszowa.
Obecnie ruch przez Gęsiniec się zmniejszył, ale przejazdy przez Mikoszów idą na całego.
Kilka tygodni jeżdżenia ul. Świerkową sprawiło, że droga ta, na ostrym zakręcie z ul. Modrzewiową, została bardzo mocno zniszczona, gdyż ciężarówki nie były w stanie zmieścić się w znajdujący się tam ostry zakręt i zjeżdżały na pobocze, a nawet przyległe pole. Efekty widoczne są w postaci dziur i dołów na poboczu.
Cały artykuł zamieściliśmy w 38 (1226) wydaniu papierowym Słowa Regionu.











































































Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij