Wracamy do sprawy naboru na sekretarza gminy Strzelin. Dwa tygodnie temu burmistrz Dorota Pawnuk ogłosiła konkurs na to stanowisko. Do tej pory funkcję tę pełnił Marek Charowski. Objął ją w marcu ubiegłego roku. Wcześniej był m.in. kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego. O powodach zmiany na jednym z najważniejszych stanowisk w magistracie rozmawialiśmy z szefową gminy. – W urzędzie zrobił się wakat w Referacie Spraw Społecznych i Mieszkaniowych, ponieważ pan Marek Mierzwiński (kierownik wydziału- red.) przeszedł do powiatowego oddziału Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa – zaczyna burmistrz Dorota Pawnuk. – Po rozmowie z panem Markiem Charowskim doszliśmy do wniosku, że lepiej będzie się realizował na stanowisku kierowniczym w referacie ds. mieszkaniowych. Podjęliśmy decyzję, że zastąpi pana Marka Mierzwińskiego – dodaje. Podkreśla jednocześnie, że rotacja nie wynikała z zastrzeżeń do pracy byłego sekretarza. – To była wspólna decyzja i nie była podyktowana oceną pracy sekretarza. Pan Marek Charowski jest wieloletnim urzędnikiem gminy Strzelin. Sekretarzem został w bardzo trudnym dla gminy okresie, gdzie byliśmy zasypywani pytaniami o dostęp do informacji publicznej. Takich pytań dziennie było nawet kilkanaście. Do tego dochodziły inne okoliczności. Nadzór prawny wojewody bardzo szczegółowo badał uchwały podejmowane przez Radę Miejską Strzelina i część zapisów, z niezrozumiałych dla mnie przyczyn, uchylał. Nie sugeruję, że była to wina sekretarza. Niewątpliwie był to okres bardzo stresujący dla urzędnika na tym szczeblu – tłumaczy.

Spekulacje i giełda nazwisk…
Sekretarz gminy to jedna z najważniejszych funkcji w urzędzie i prawa ręka włodarza. Czego oczekuje burmistrz od nowego pracownika? – Przede wszystkim pełnego zaangażowania, doskonałej znajomości przepisów i dyspozycyjności. To nie może być urzędnik, który pracuje od 7.45 do 15.45. Sekretarz, oprócz tego, że zajmuje się sprawami związanymi z urzędem, kontroluje pracę wydziałów ds. obywatelskich (dowody osobiste, sprawy działalności gospodarczych). Prowadzi także dokumentacje spółek komunalnych, zajmuje się sprawami społecznymi, np. organizacjami pozarządowymi, budżetem obywatelskim, współpracą z miastami partnerskimi. Zakres obowiązków jest bardzo duży. Pracownik na tym stanowisku musi być odporny na stres, mieć sporą wytrzymałość fizyczną i psychiczną – wyjaśnia Pawnuk.
Zaraz po ogłoszeniu naboru w środowisku samorządowym pojawiło się sporo spekulacji. Na giełdzie nazwisk wymienia się m.in. Joannę Trojan-Klęsk, byłą szefową nadzoru prawnego wojewody dolnośląskiego, Jacka Gałuszkę, byłego komendanta policji w Strzelinie czy Agnieszkę Bugryn, urzędniczkę w strzelińskim magistracie. Burmistrz Dorota Pawnuk zaprzecza, jakoby któraś z tych osób złożyła dokumenty aplikacyjne. – Nic o tym nie wiem. Nie docierały do mnie żadne sygnały i nie prowadziłam żadnych rozmów z tymi osobami w sprawie zatrudnienia na stanowisku sekretarza gminy Strzelin – ucina. - Chcę również podkreślić, że kandydaci muszą spełniać kryteria określone w ustawie o pracownikach samorządowych. Jednym z nich jest co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym, w tym co najmniej dwuletni na szczeblu kierowniczym – dodaje burmistrz.
Dokumenty aplikacyjne można było składać do końca maja. Szczegóły oferty i wymagania, które musi spełnić kandydat, można zobaczyć na stronie internetowej bip.gmstrzelin.finn.pl. Jeśli konkurs zostanie przeprowadzony pomyślnie, to nowego sekretarza możemy poznać jeszcze w czerwcu.












































































Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij
kryterium na
" Sekretarzem został w bardzo trudnym dla gminy okresie, gdzie byliśmy zasypywani pytaniami o dostęp do informacji publicznej. Takich pytań dziennie było nawet kilkanaście." chyba wykończył go TM ale jest nadzieja "Pracownik na tym stanowisku musi być odporny na stres, mieć sporą wytrzymałość fizyczną i psychiczną " czy to kryteria napewno na sekretarzq czy na emocje? czy do .... ;-) ?RE: Kto zostanie prawą ręką burmistrza?
Według mnie Pan Charowski to bardzo dobry był sekretarz. Szkoda że już nie będę pełnił tej funkcji.RE: Kto zostanie prawą ręką burmistrza?
to już wiadomo czemu słowo tak promuje burmistrz. Naczelny swoją siostrę chce ustawić.