ZNAJDŹ NA STRONIE

Adam Piskorz z Romanowa twierdzi, że wyznaczenie pasów do lewoskrętu i prawoskrętu na ul. Bolka I Świdnickiego nie rozwiąże problemu wyjazdu z tej drogiJazda po mieście, zwłaszcza w godzinach szczytu, to niełatwa przeprawa. Kierowy narzekają m.in. na skrzyżowanie ul. Bolka I Świdnickiego z ul. Dzierżoniowską. – Wyjazd w kierunku ronda to udręka – mówi jeden ze zmotoryzowanych.

Zmotoryzowani poruszający się po Strzelinie nie mają łatwego życia. Jazda po mieście, zwłaszcza w godzinach szczytu, jest utrudniona. W ubiegłym tygodniu do naszej redakcji zwrócił się jeden z kierowców, który narzekał na skrzyżowanie ul. Bolka I Świdnickiego z ul. Dzierżoniowską. – Wyjazd z tej ulicy w kierunku ronda to udręka. Trzeba mieć nerwy ze stali, żeby tamtędy przejechać – skarży się. – To skrzyżowanie jest bardzo niebezpieczne. Gmina powinna w jakiś sposób spróbować rozwiązać ten problem – dodaje. Jak zauważył mężczyzna, poruszanie się samochodów w tym miejscu ułatwiłoby choćby wyznaczenie pasów do lewoskrętu i prawoskrętu (podobnie jak na ul. Wolności). O tym pomyśle rozmawialiśmy z kilkoma kierowcami. – Faktycznie jest to duży problem i ciężko włączyć się tam do ruchu. Uważam, że jest to dobre rozwiązanie – mówi Jan Nowakowski z Boreczka. – Chciałbym również zauważyć, że nie jest to jedyny mankament na ul. Bolka I Świdnickiego. Choć przy tej ulicy znajduje się kilka instytucji (prokuratura, urząd skarbowy), to nie ma tam ani jednego miejsca dla osób niepełnosprawnych – dodaje. Drugi z zapytanych kierowców nie jest do końca przekonany o tym, iż wyznaczenie pasów rozwiąże problem. –To nic nie da – mówi Adam Piskorz z Romanowa. - Drogą główną w stronę ronda jeździ bardzo dużo aut. Jeżeli kierowcy poruszający się ul. Dzierżoniowską nie wpuszczą czekających na ul. Bolka I Świdnickiego, to wyjazd jest bardzo trudny. Podobny problem jest na skrzyżowaniu ul. Wolności z ul. Mickiewicza. Wielu kierowców omija te drogi. Sygnalizacja świetlna ułatwiłaby poruszanie się w mieście, ale zapewne jest to duży koszt i gmina nie zdecyduje się na takie rozwiązanie – dodaje.

Zdaniem Jana Nowakowskiego, wyznaczenie pasów to dobry pomysł, choćjak zauważa, lepszym rozwiązaniem byłoby zamontowanie sygnalizacji świetlnej

Czy jest szansa na światła?

W tej sprawie zwróciliśmy się do Urzędu Miasta i Gminy Strzelin. - Informuję, że podjęcie decyzji w przedmiotowej sprawie należy do kompetencji zarządcy drogi wyższej kategorii. W tym przypadku do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu – tłumaczy burmistrz Dorota Pawnuk. -Gmina Strzelin uważa wniosek za zasadny i przygotowuje stosowne pismo do zarządcy drogi o utworzenie prawoskrętu, lewoskrętu oraz sygnalizacji świetlnej, co w znacznym stopniu ułatwi kierowcom wyjazd na ulicę Dzierżoniowską - dodaje. Jak zauważa burmistrz, podobna sytuacja jest również w rejonie skrzyżowań dróg wojewódzkich z drogami gminnymi, np. ul. Wolności z ul. Mickiewicza, ul. Wrocławskiej z ul. Wyjazd z ul. Bolka I Świdnickiego w kierunku ronda nie należy do łatwych. Kierowcy często sązmuszeni liczyćna uprzejmośćjadących ul. Dzierżoniowską, którzy ich wpuszczająPiłsudskiego oraz Okulickiego, ulicy Wrocławskiej z ul. Sienkiewicza. - Również w tych przypadkach decyzję o zmianie organizacji ruchu podejmuje zarządca drogi wyższej kategorii, tj. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu – wyjaśnia Pawnuk. Jak się okazuje magistrat niejednokrotnie w poprzednich latach wnioskował do w/w jednostki o zamontowanie sygnalizacji świetlnej. - Zdaniem dyrekcji DSDiK, skrzyżowania te nie spełniają wymaganych warunków i każdorazowo otrzymywaliśmy odmowną decyzję - zaznacza. 

Zapytaliśmy burmistrza Strzelina również o możliwość wyznaczenia miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych na ul. Bolka I Świdnickiego. – Nigdy nikt takiego wniosku do nas nie zgłaszał. Jest to jak najbardziej zasadne. W związku z tym, przygotujemy zmianę organizacji ruchu – zapewnia Pawnuk.

 

 

 

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
GorveQ
RE: Trzeba mieć nerwy ze stali, żeby tamtędy przejechać
Co powoduje korki na rondzie?A chociażby to, że "pseudo kierowcy" nie włączają kierunku opuszczając rondo. Wystarczy trochę kultury i jeździ się lepiej
0
Gravatar
sudafet
RE: Trzeba miećnerwy ze stali, żeby tamtędy przejechać
Miejsca dla niepełnosprawny ch przy urzędzie skarbowym winny być bezwzględnie zrobione oraz pod kinem. Co zaś do jazdy po Strzelinie to trzeba mieć umiejętności a nie nerwy ze stali i trochę kultury. Wpuszczamy tych z bocznych uliczek i ok. - problemem nie jest rondo tylko za blisko ustawione przejścia dla pieszych. Jesli już pani burmistrz szuka dobrych miejsc dla niepełnosprawny ch to ja proponuję ze dwa na Kościuszki - na wysokości sklepu "pod kamyczkami" oraz w rynku tam gdzie są nowe delikatesy i pod aptekami.
0
Gravatar
dyrdymał
Tylko jeden kierunek
Nie ma problemu tylko jeden kierunek w stronę PKP. Jeśli sprawy dróg będzie rozwiązywał taki fachowiec jak ten co obiecuje kanalizację Głębokiej Śl.to oławka popłynie do Ziębic a na rądzie dostaniemy skrętu karku
0
Gravatar
adfafa
RE: Trzeba miećnerwy ze stali, żeby tamtędy przejechać
światła na skrzyżowaniu bolka z dzierżoniowską nie mają sensu bytu ze względu na bliskość ronda. Sygnalizacja w tym miejscu zablokuje rondo. Już można powiedzieć że wniosek o sygnalizację świetlną w tym miejscu zostanie odrzucony, szkoda zawracać głowę GDDKiA.
0
Gravatar
K2K
RE: Trzeba miećnerwy ze stali, żeby tamtędy przejechać
Sygnalizacja świetlna na ul Wolności nie ma prawa bytu jeżeli 100m wcześniej mamy rondo, na którym przy większym natężeniu ruchu tworzył by się zator. Jedynym skrzyżowaniem nad którym należało by się zastatnowić to ul Wrocławska /Piłsudskiego - rondo rozwiązało by problem.
0
Gravatar
res
tiaaaa
Jezeli chodzi o miejsca dla niepełnosprawny ch to zgadzam się w 100 %.Mam wrażenie że panowie którzy wypowiadają się na temat ruchu nie jeżdzili nigdy np. po Wrocławiu...
0

Przeczytaj również