ZNAJDŹ NA STRONIE

 

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


ioputg
Po co?
Baron powiedziała :
Tak na marginesie mówiąc to czy opłaca się robić moderny za duże pieniądze do prędkości 160 km/h, czy nie lepiej dołożyć trochę pieniędzy i zrobić trasy pod 250-350 km/h (dla pociągów osobowych) tak jak zrobił Gierek budując w latach 70' linie kolejową nr 4 (CMK)?Wg. mnie jak już robić, to robić porządnie, a nie odgrzewać stare kotlety, faktem jest że wymagało by to zastosowania nowego systemu zasilania i sterowania pociągów oraz wyposażenia trasy w przejazdy bezkolizyjne.
A po co tu do Kłodzka, czy dalej do Czech linia o Vmax 250-350 km/h? CMK łączy największe okręgi przemysłowe i najludniejsze aglomeracje - stolicę ze Śląskiem i ma kilkaset kilometrów długości, a tu Wrocław z kilkoma miasteczkami i 150 km długości? Tym bardziej że po stronie czeskiej jest kreta górska linia z prędkością 100 km/h

0
spajker
RE: Światełko w tunelu
pasażer powiedziała :
Baron powiedziała :
Tak na marginesie mówiąc to czy opłaca się robić moderny za duże pieniądze do prędkości 160 km/h, czy nie lepiej dołożyć trochę pieniędzy i zrobić trasy pod 250-350 km/h (dla pociągów osobowych) tak jak zrobił Gierek budując w latach 70' linie kolejową nr 4 (CMK)?Wg. mnie jak już robić, to robić porządnie, a nie odgrzewać stare kotlety, faktem jest że wymagało by to zastosowania nowego systemu zasilania i sterowania pociągów oraz wyposażenia trasy w przejazdy bezkolizyjne.
Żeby zrobić coś porządnie, to trzeba się na tym znać. Aby pozyskać środki z UE, trzeba umieć napisać wniosek. Patrząc na 8 lat rządów PO czyli kolesi Pana Gulczyńskiego, to nie sądzę, że coś im by się udało zrobić na naszym odcinku przez kolejne 28 lat. Oni nawet dodawać nie potrafią, bo chcą stworzyć jedną składkę. Ale nadchodzi ich kres. Dojeżdżam tę linią od 25 lat. Pamiętam lata 80-te. I tak źle nigdy nie było. Ale jak fotograf się bierze za kolej, politolog za ochronę zdrowia, prawnik za sport, teolog za wymiar sprawiedliwości, dziennikarka za edukację, to czego można się spodziewać. To tak jakby księgowa podawała zastrzyki w szpitalu, pielęgniarka ścigała złodziei, a lekarz prowadził tramwaj. Do Gierka im dużo brakuje.
fakt, dużo im brakuje. gierek był górnikiem z 4 klasami podstawówki a zarządzał całym państwem, stalin był księdzem a trząsł całym globem, teraz lekarka jest premierem, profesor socjalistyczneg o prawa pracy jest ścigaczem i katem socjalistów a syn wisielca z niedotlenionym mózgiem jest frontmanem pewnej partii na posła zarządzającego rp3. palce lizać. na razie polacy uciekają do anglii a i niepiśmienni syryjczycy wolą uciec do niemiec niż do polski.

0
pasażer
#1 Światełko w tunelu
Baron powiedziała :
Tak na marginesie mówiąc to czy opłaca się robić moderny za duże pieniądze do prędkości 160 km/h, czy nie lepiej dołożyć trochę pieniędzy i zrobić trasy pod 250-350 km/h (dla pociągów osobowych) tak jak zrobił Gierek budując w latach 70' linie kolejową nr 4 (CMK)?Wg. mnie jak już robić, to robić porządnie, a nie odgrzewać stare kotlety, faktem jest że wymagało by to zastosowania nowego systemu zasilania i sterowania pociągów oraz wyposażenia trasy w przejazdy bezkolizyjne.
Żeby zrobić coś porządnie, to trzeba się na tym znać. Aby pozyskać środki z UE, trzeba umieć napisać wniosek. Patrząc na 8 lat rządów PO czyli kolesi Pana Gulczyńskiego, to nie sądzę, że coś im by się udało zrobić na naszym odcinku przez kolejne 28 lat. Oni nawet dodawać nie potrafią, bo chcą stworzyć jedną składkę. Ale nadchodzi ich kres. Dojeżdżam tę linią od 25 lat. Pamiętam lata 80-te. I tak źle nigdy nie było. Ale jak fotograf się bierze za kolej, politolog za ochronę zdrowia, prawnik za sport, teolog za wymiar sprawiedliwości , dziennikarka za edukację, to czego można się spodziewać. To tak jakby księgowa podawała zastrzyki w szpitalu, pielęgniarka ścigała złodziei, a lekarz prowadził tramwaj. Do Gierka im dużo brakuje.

0
Baron
RE: Światełko w tunelu
Tak na marginesie mówiąc to czy opłaca się robić moderny za duże pieniądze do prędkości 160 km/h, czy nie lepiej dołożyć trochę pieniędzy i zrobić trasy pod 250-350 km/h (dla pociągów osobowych) tak jak zrobił Gierek budując w latach 70' linie kolejową nr 4 (CMK)?Wg. mnie jak już robić, to robić porządnie, a nie odgrzewać stare kotlety, faktem jest że wymagało by to zastosowania nowego systemu zasilania i sterowania pociągów oraz wyposażenia trasy w przejazdy bezkolizyjne.
0
Baron
RE: Światełko w tunelu
spajker powiedziała :
pytanie techniczne. co trzeba zrobić z szynami , z podkładami, z nasypami aby Vmax doszło do 160 kmh? ile kosztuje 1 km przebudowy torowiska wrocław - kamieniec w taki sposób aby pociągi mogły jechać szybko?? mam jakieś przekonanie że przebudowa torowiska przez liczne państwowe spółki będzie droższa od zagospodarowania marsa. zmierzam do tego aby wiedzieć czy taniej jest wybudować autostradę wrocław- kłodzko czy też ulepszyć linię kolejową.
Technicznie to proste, każda klasa linii oraz każda prędkość posiada wyznacznik jaki mają być szyny, podkłady, ilość tłucznia, skrajnia, siec trakcyjna itp.Na pewno trzeba by dużo pracy oraz pieniędzy aby uzyskać standard prędkości 160 km/h, ale mamy do tego dobry fundament. Co do odcinka Strzelin - Kamieniec Ząbkowicki, sprawa się trochę komplikuje, ale niema rzeczy niemożliwych, bo tam kiedyś był drugi tor, ale trzeba go wybudować od początku.Czy remont wykona państwowa spółka czy firma prywatna, to koszt będzie zbliżony, pod warunkiem że nie będzie to przekrętów typu że mamy zastosować ekstra-geowłókninę na 50 zł m2, a faktycznie dajemy taką za 50 gr która i tak jest zbędna, a kasą dzieli się armia urzędników i wykonawca.Największym problemem jak i kosztem będą decyzje środowiskowe, studium wykonalności, projekty, pozwolenia na budowę i wiele spotkań, konferencji w które kosztują tyle co sam remont a często są zmieniane i modyfikowane po kilka razy co powoduje dodatkowe koszty.

0
Abi
RE: Światełko w tunelu
Nie dość że będę dostawała 500zł miesięcznie na dziecko, kwota wolna od podatku mi wzrośnie do 8 tysięcy, płacić będę 10% podatku i nie będę płacić na ZUS i NFZ, mój kredyt we frankach się przewalutuje po kursie kupna, to jeszcze dzięki temu panu ze zdjęcia już po wyborach będę jeździła tym pięknym pociągiem Kolei Dolnośląskich do Wrocławia.
0
spajker
RE: Światełko w tunelu
Dziunio powiedziała :
Co za bzdury, linia Wrocław - Kamieniec nigdy nie była nawet przewidywana do przebudowy do szybkości 160 km/h, a najwyżej 120km/h. Nawet przebudowa do prędkości 120 km/h nie jest jeszcze pewna. Priorytetem na tej linii jest dodanie 2 toru na odcinku Strzelin - Kamieniec i jeżeli w ogóle w najbliższych latach dojdzie do jakiejś modernizacji tej linii, to najpierw będzie ona polegać na dobudowie tego 2 toru aby zlikwidować to wąskie gardło w przewozach - przede wszystkim towarowych, a dopiero potem podniesieniu Vmax do 120, ale nie 160 km/h. Po co więc na linii, gdzie w porywach przez najbliższe lata będzie można jechać 100 km/h i to tylko miejscami, pociąg przystosowany do jazdy z prędkością 160 km/h, których brakuje na liniach do tego dostosowanych.
pytanie techniczne. co trzeba zrobić z szynami , z podkładami, z nasypami aby Vmax doszło do 160 kmh? ile kosztuje 1 km przebudowy torowiska wrocław - kamieniec w taki sposób aby pociągi mogły jechać szybko?? mam jakieś przekonanie że przebudowa torowiska przez liczne państwowe spółki będzie droższa od zagospodarowani a marsa. zmierzam do tego aby wiedzieć czy taniej jest wybudować autostradę wrocław- kłodzko czy też ulepszyć linię kolejową.

0
Dziunio
Bzdury
Co za bzdury, linia Wrocław - Kamieniec nigdy nie była nawet przewidywana do przebudowy do szybkości 160 km/h, a najwyżej 120km/h. Nawet przebudowa do prędkości 120 km/h nie jest jeszcze pewna. Priorytetem na tej linii jest dodanie 2 toru na odcinku Strzelin - Kamieniec i jeżeli w ogóle w najbliższych latach dojdzie do jakiejś modernizacji tej linii, to najpierw będzie ona polegać na dobudowie tego 2 toru aby zlikwidować to wąskie gardło w przewozach - przede wszystkim towarowych, a dopiero potem podniesieniu Vmax do 120, ale nie 160 km/h. Po co więc na linii, gdzie w porywach przez najbliższe lata będzie można jechać 100 km/h i to tylko miejscami, pociąg przystosowany do jazdy z prędkością 160 km/h, których brakuje na liniach do tego dostosowanych.
0
pasażer
Światełko w tunelu
Niesamowite cuda nam obiecują. Po tym jak obiecano nam obniżenie wieku emerytalnego, darmowe leki dla seniorów, likwidacja składek, podwyżki pensji, nowe mieszkania, więcej miejsc pracy, likwidacja śmieciówek, dochodzi nagle nowoczesna kolej i to na odcinku Strzelin- Wrocław. Panie Gulczyński. Najpierw niech Pan zobaczy jakie przepełnione składy kursują na naszej trasie. Zadbaj Pan może o to aby je zwiększyć od października jak dojdą studenci. Ja osobiście nie wierzę już w ani jedno słowo Paniom i Panom z PO. Grają emocjami ludzi i straszą PIS-em, którego też nie jestem zwolennikiem ale się wcale nie boję. Nasz odcinek obsługują najgorsze składy, których średnia wieku wynosi blisko 40 lat. Nagle przed wyborami obiecuje nam się nowe cacka. PRZYPADEK?. Na zwiększenie składów brakuje środków i ludzi wozi się jak bydło.
0

Przeczytaj także