W ubiegłym tygodniu rząd skierował do realizacji ostatni odcinek krajowego przebiegu trasy S3 z Bolkowa do granicy państwa. To ważny moment, aby rozmawiać o szczegółach budowy tej ważnej dla Dolnego Śląska trasy. W programie konferencji, w której udział wziął marszałek Cezary Przybylski oraz wicemarszałek Iwona Krawczyk zaprezentowano aktualne uwarunkowania planistyczne i makroekonomiczne budowy połączenia dróg S3 z czeską drogą D11. Wiele miejsca poświęcono zaawansowaniu prac nad realizacją połączenia tych dróg po stronie polskiej i czeskiej, które przedstawiały instytucje odpowiedzialne za realizację inwestycji. Połączenie obu dróg realizowane jest na podstawie międzynarodowej umowy rządowej, podpisanej w 2005 r. w Straszynie.
Konferencja zakończyła się podpisaniem „Deklaracji Lubawskiej 2017”, która ma podkreślić istotne znaczenie budowy trasy ekspresowej S3 dla polskich i czeskich regionów oraz wyrażaną przez dolnośląski samorząd determinację na rzecz jej jak najszybszej realizacji. Deklaracja zostanie przekazana stronie rządowej w Polsce i w Republice Czeskiej.
Droga ekspresowa S3 stanowi element korytarza paneuropejskiego - Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego (CETC - The Central European Transport Corridor). Jako fragment europejskiej trasy E65 wiodącej z północy na południe Europy, docelowo połączy miasto Malmö w Szwecji, będące ważnym ośrodkiem gospodarczym i portowym, z południem Europy. Na terenie Polski droga ekspresowa S3 przebiega południkowo od zespołu portów morskich Szczecin - Świnoujście na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju, poprzez okolice Gorzowa Wielkopolskiego i Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry do południowej granicy Polski w Lubawce.
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Komentarze
"Budowa 31 km trasy S3 od węzła w Bolkowie do granicy będzie kosztować 3,2 mld zł."---trochę żwiru, trochę asfaltu. 1 mercedes ma długość 5,5 metra, kosztuje 200 000 złotych. na odcinku 31 kilometrów można zatem jeden za drugim ustawić 5 635 sztuk mercedesów. te 31 kilometrów mercedesów będzie kosztować 5 635 X 200 000 = 1 127 272 727,- złotych czyli 3 razy mniej niż piach i asfalt. dałem zły przykład z merolami? to może tak poukładać najnowocześniejsze komputery high-tech z doliny krzemowej ale wyjdą z tego tysiące kilometrów a nie 31 km. gdybym odnalazł 1 milion złotych pociągów wypełnionych bursztynowymi komnatami to były by one mniej warte od tych 31 km asfaltu.
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.