Foto: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Foto: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
W dolnośląskich Miszkowicach (gmina Lubawka) odbyła się dziś współorganizowana przez Europejskie Ugrupowanie Współpracy Terytorialnej NOVUM oraz Samorząd Województwa Dolnośląskiego konferencja poświęcona budowie transgranicznej drogi ekspresowej S3, która na Dolnym Śląsku będzie przebiegała przez granicę Państwa w Lubawce. Budowa 31 km trasy S3 od węzła w Bolkowie do granicy będzie kosztować 3,2 mld zł. Inwestycja ma zostać ukończona do 2023 r.
W ubiegłym tygodniu rząd skierował do realizacji ostatni odcinek krajowego przebiegu trasy S3 z Bolkowa do granicy państwa. To ważny moment, aby rozmawiać o szczegółach budowy tej ważnej dla Dolnego Śląska trasy. W programie konferencji, w której udział wziął marszałek Cezary Przybylski oraz wicemarszałek Iwona Krawczyk zaprezentowano aktualne uwarunkowania planistyczne i makroekonomiczne budowy połączenia dróg S3 z czeską drogą D11. Wiele miejsca poświęcono zaawansowaniu prac nad realizacją połączenia tych dróg po stronie polskiej i czeskiej, które przedstawiały instytucje odpowiedzialne za realizację inwestycji. Połączenie obu dróg realizowane jest na podstawie międzynarodowej umowy rządowej, podpisanej w 2005 r. w Straszynie.
Konferencja zakończyła się podpisaniem „Deklaracji Lubawskiej 2017”, która ma podkreślić istotne znaczenie budowy trasy ekspresowej S3 dla polskich i czeskich regionów oraz wyrażaną przez dolnośląski samorząd determinację na rzecz jej jak najszybszej realizacji. Deklaracja zostanie przekazana stronie rządowej w Polsce i w Republice Czeskiej.
Droga ekspresowa S3 stanowi element korytarza paneuropejskiego - Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego (CETC - The Central European Transport Corridor). Jako fragment europejskiej trasy E65 wiodącej z północy na południe Europy, docelowo połączy miasto Malmö w Szwecji, będące ważnym ośrodkiem gospodarczym i portowym, z południem Europy. Na terenie Polski droga ekspresowa S3 przebiega południkowo od zespołu portów morskich Szczecin - Świnoujście na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju, poprzez okolice Gorzowa Wielkopolskiego i Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry do południowej granicy Polski w Lubawce.
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
spajker
RE: Marszałek podpisał "Deklarację Lubawską" na rzecz szybkiej budowy trasy ekspresowej S3
"Budowa 31 km trasy S3 od węzła w Bolkowie do granicy będzie kosztować 3,2 mld zł."---trochę żwiru, trochę asfaltu. 1 mercedes ma długość 5,5 metra, kosztuje 200 000 złotych. na odcinku 31 kilometrów można zatem jeden za drugim ustawić 5 635 sztuk mercedesów. te 31 kilometrów mercedesów będzie kosztować 5 635 X 200 000 = 1 127 272 727,- złotych czyli 3 razy mniej niż piach i asfalt. dałem zły przykład z merolami? to może tak poukładać najnowocześniej sze komputery high-tech z doliny krzemowej ale wyjdą z tego tysiące kilometrów a nie 31 km. gdybym odnalazł 1 milion złotych pociągów wypełnionych bursztynowymi komnatami to były by one mniej warte od tych 31 km asfaltu.
0

Przeczytaj także