W ostatnim czasie na drogach w Przewornie można niekiedy spotkać czarną „Wołgę”. Dziś to bardzo rzadki widok. Tym bardziej, że auto wygląda jakby przed chwilą wyjechało prosto z linii produkcyjnej. Jest to prawdopodobnie jedyny egzemplarz tego samochodu w powiecie strzelińskim. I o dziwo, nie jeździ nim emeryt, ale znany w gminie Przeworno prezes dużej firmy rolnej.
Ireneusz Kaproń, prezes firmy RPPH PrzewornoMowa o Ireneuszu Kaproniu, szefie RPPH Przeworno. Jak sam mówi, nie jest pasjonatem zabytkowych aut i jakichkolwiek samochodów. - Jestem pasjonatem motocykli - opowiada Ireneusz Kaproń. - Jeżdżę od wielu lat i sprawia mi to ogromną przyjemność. Jadąc „gdzie bądź”, po prostu odpoczywam. Wyruszając w trasę mam jakiś określony cel, ale po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów może się on zmienić. I jadę wtedy, gdzie mi się żywnie podoba. „Wołga” widziana na drogach powiatu strzelińskiego wzbudza duże zainteresowanie kierowców
Jak to się więc stało, że prezes RPPH Przeworno został posiadaczem „Wołgi”? - Pod koniec ubiegłego roku przeglądałem internet, szukając starego, polskiego Fiata 125p - kontynuuje nasz rozmówca. - Kiedyś mój ojciec miał taki samochód, w kolorze zielonym. I pomyślałem, że może z sentymentu kupić takie auto i je „odpicować”. Nie mogłem jednak znaleźć żadnej, odpowiadającej mi oferty sprzedaży fiata 125p. Wówczas przypomniała mi się „Wołga”. To duża, rzadko spotykana w tej chwili limuzyna. Sami to widzieliśmy. Tapicerka samochodu i pokrowce siedzeń są jak nowe