Od pewnego czasu marszałkowskie służby drogowe zajmowały się prostowaniem drogi w Borku Strzelińskim. W połowie listopada odbyła się kolejna narada, gdzie sprawę definitywnie rozstrzygnięto.
Każdy, kto ze Strzelina jechał do Wrocławia, zapamiętał na pewno dwa ostre zakręty w Borku Strzelińskim. Jakiś czas temu pojawiła się koncepcja wyprostowania drogi. - W trzeciej dekadzie listopada (21 - red.) otrzymaliśmy pismo z Dolnośląskiej Dyrekcji Dróg i Kolei DSDiK), że dwa tygodnie wcześniej odbyła się narada techniczna poświęcona „korekcie przebiegu drogi wojewódzkiej nr 395 w Borku Strzelińskim - koncepcja”. Poinformowano nas, że koncepcję korekty przebiegu, czyli mówiąc potocznym językiem wyprostowania zakrętów w Borku Strzelińskim odrzucono. Stało się po to zapoznaniu się z koncepcjami przedstawionymi przez projektanta a także wysłuchaniu naszej opinii w tym względzie. Swoje stanowisko przedstawiliśmy na przełomie sierpnia i września tego roku - powiedział wójt Waldemar Grochowski. - Od początku byliśmy przeciwni takiej korekcie przebiegu drogi 395. Z kilku powodów. Po pierwsze, pociągałoby to za sobą konieczność dokonania uzgodnień z wojewódzkim konserwatorem zabytków, co generowałoby pewne problemy. Mamy przecież do czynienia z centrum wsi, realistyczną zabudową, strefy ochrony konserwatorskiej. Po drugie, wyprostowanie drogi spowodowałoby przyśpieszenie ruchu. Samochody jeździłyby szybciej. A przecież w centrum wsi mamy szkołę, do której uczęszczają dzieci z wioski. Dla ich bezpieczeństwa musielibyśmy wystąpić o spowolnienie ruchu, co wydaje się być działaniem absurdalnym. Po co inwestować w przyśpieszenie ruchu, skoro później trzeba by ponosić koszty jego spowolnienia. A tego wymagałoby bezpieczeństwo uczniów szkoły podstawowej. I po trzecie, nie obyłoby się bez wykupu nieruchomości i wyburzeń. W zależności od koncepcji dotyczyłoby to nawet pięciu rodzin - zauważył wójt.
W piśmie, o którym wspomniał wójt można przeczytać: w wyniku analizy opracowania (dotyczącego korekty drogi 395 - red.) ustalono, że żaden z przedstawionych wariantów nie spełnia założonych celów, koszty realizacji oraz ilość wyburzeń nie kwalifikują zadania do realizacji”. W DSDiK zdecydowano, że należy zatrzymać prace projektowe korekty przebiegu drogi 395 w Borku Strzelińskim na dotychczasowym etapie. W tej sytuacji jedynym sensownym rozwiązaniem problemu pozostaje budowa obwodnicy Borka Strzelińskiego.
UWAGA!
Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.
RE: Decyzja zapadła
wieśniak powiedziała : Te wymienione drogi sa powiatowe, wiec co ma do nich wojewodztwo?RE: Decyzja zapadła
no w końcu jakieś rozważne decyzje - zamiast prostować dobre drogi lepiej zróbcie te które lada chwila się zawalą choćby "niczyj" odcinek za Brzozą , Piotrków - Rochowice i jeszcze kilka by się znalazło.pac
temat zastępczy nic z tego nie będzie - 100%/blisko wybory !!/;-)
"Dla ich bezpieczeństwa musielibyśmy wystąpić o spowolnienie ruchu - po wyprostowaniu"- ;-) ha ha ha Jakie wyprostowanie i czy w terenie zabudowanym w Borku S jedziesz 100km/h chyba jak wyjeżdżasz w kierunku Wrocławia, a przy okazji w terenie jest 50km/h i mnóstwo patroli P.RE: Decyzja zapadła
No wlasnie kiedy ta obwodnica Borka? ? TerminyRE: Decyzja zapadła
I całe szczęście. Tylko kiedy będzie ta obwodnica?Niebezpiecznie
Jedyne co można zrobić to jeszcze bardziej zwolnić auta jadące od strony Wrocławia bo większość wjeżdża do wsi i tak ponad 100km/h a hamują dopiero przed skrętem gdzie wcześniej są pasy i też ciężko przejść na drugą stronę.