ZNAJDŹ NA STRONIE

Dolny Śląsk jest jednym z regionów najbardziej inwestujących w kolej. Chcemy zlikwidować białe plamy komunikacyjne w województwie – Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego odpowiedzialny m.in. za rozwój transportu w regionie
W naszym regionie realizowany jest niezwykle ambitny i niespotykany w skali całego kraju projekt rewitalizacji nieczynnych linii kolejowych. Jeszcze w tym roku do użytku zostaną przekazane co najmniej dwie kolejne! O komfort pasażerów i ekologię dbają Koleje Dolnośląskie, które na nowe pociągi wydały w ostatnich latach prawie 900 mln zł.
Jednym z priorytetów Samorządu Województwa Dolnośląskiego jest walka z wykluczeniem komunikacyjnym. Dlatego w całym regionie przejmowane są nieczynne, często od kilkudziesięciu lat, linie kolejowe. Kolejny krok to ich rewitalizacja i przywracanie na nich połączeń pasażerskich. Samorząd Województwa Dolnośląskiego przejął od państwa ponad dwadzieścia linii kolejowych na terenie całego regionu - to w sumie ponad 300 km.
Sukces i popularność uruchomionych już połączeń do Bielawy czy Chocianowa pokazuje, że Dolnoślązacy chętnie poruszają się po regionie komunikacją zbiorową, a zwłaszcza pociągami, jeśli mają taką możliwość. W drugiej połowie tego roku planowane jest uruchomienie kolejnych linii: z Gryfowa Śląskiego do Mirska i dalej do Świeradowa Zdroju, a także z Jeleniej Góry przez Mysłakowice do Karpacza.
- Dolny Śląsk jest jednym z regionów najbardziej inwestujących w kolej. Chcemy zlikwidować białe plamy komunikacyjne w województwie. Dając ludziom możliwość bezpośredniego dojazdu do pracy czy szkoły. Zrewitalizowane połączenia do Bielawy czy Chocianowa udowodniły, że ludziom zależy na transporcie kolejowym i chętnie z niego korzystają, dlatego idziemy za ciosem i cały czas rozwijamy kolejową sieć połączeń na Dolnym Śląsku w oparciu o kolejne miejscowości. Już niebawem pociągi wrócą między innymi do Karpacza czy Świeradowa Zdroju – mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Ogromnym plusem transportu kolejowego jest czas przejazdów. Pociągi nie stoją w korkach, dlatego do centrów miast można się dostać na ich pokładzie nawet kilkukrotnie szybciej, niż samochodem. Kolej na Dolnym Śląsku jest także komfortowa i nowoczesna! Regionalny przewoźnik nieustannie inwestuje w swój tabor – przez ostatnich kilka lat kupionych zostało w sumie 31 elektrycznych i hybrydowych pociągów za łączną kwotę prawie 900 mln zł. Dzięki tym zakupom Koleje Dolnośląskie już niedługo będą mogły się pochwalić jedną z najnowocześniejszych flot w Polsce, wśród której aż 65 proc. będą stanowiły pojazdy elektryczne. Kupiono:
6 pociągów hybrydowych Impuls II – wszystkie jeżdżą już po Dolnym Śląsku. To pierwsze polskie pojazdy tego typu, które mogą obsługiwać zarówno linie zelektryfikowane, jak te, gdzie konieczne jest użycie pociągów spalinowych. Koszt inwestycji – niemal 170 mln zł.
25 pociągów elektrycznych Elf 2 – w regionie pojawiły się pierwsze dwa, kolejnych 12 wyjedzie na trasy w tym roku, a pozostałe dotrą do nas w 2024 roku. Te pięcioczłonowe pojazdy liczą ponad 90 metrów długości, na pokład zabrać mogą nawet 540 osób! Posiadają klimatyzację, ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami, dostęp do WiFi, a także miejsca do przewozu rowerów i dodatkowego bagażu. Koszt inwestycji – 726 mln zł.
Wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców, do czasu powrotu połączeń kolejowych, regionalny przewoźnik uruchamia w różnych częściach województwa Kolejową Komunikację Autobusową. Pierwsze takie pojazdy pojawiły się 4 września 2022 na trasie z Kłodzka do Stronia Śląskiego i Lądka Zdroju. Przez pierwsze 4 miesiące skorzystało z nich ponad 25 tys. pasażerów.
Autobusy są skomunikowane z pociągami zatrzymującymi się w Kłodzku. Przystanki autobusowe zostały uwzględnione w kolejowym rozkładzie jazdy. Podróżni wygodnie mogą też kupić jeden bilet na całą podróż, np. przez internet. Trasę obsługują nowoczesne, niskopodłogowe autobusy. Jest w nich możliwość przewożenia wózków lub rowerów. Już wkrótce do sieci połączeń autobusowych KD zostaną dodane linie: z Legnicy – przez Złotoryję i Lwówek Śląski – do Jeleniej Góry, z Chocianowa – przez Przemków i Radwanice – do Głogowa oraz z Sycowa do Oleśnicy.
Od grudnia tego roku pociągi Kolei Dolnośląskich będą obsługiwały także wszystkie połączenia na Trasie Nadodrzańskiej z Wrocławia do Głogowa. Mieszkańcy m.in. Brzegu Dolnego, Wołowa, a także Ścinawy dojadą do pracy czy szkoły szybko i w komfortowych warunkach.
Unowocześnianie taboru i przywracanie połączeń kolejowych owocuje. Z usług Kolei Dolnośląskich w 2022 roku skorzystała rekordowa liczba 16 mln pasażerów! To o prawie 2 mln więcej, niż przed pandemią. KD podaje, że w 2019 roku przewiozło 14,1 mln osób.

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
spajker.
RE: Na Dolnym Śląsku trwa rewolucja transportowa. Samorząd Województwa walczy z wykluczeniem komunikacyjnym!
w czasach prl w każdym wagonie była kolejowa mapa polski z zaznaczonymi liniami kolejowymi. widać było na niej że na terenach poniemieckich nasycenie torami kolejowymi było 30ci razy większe aniżeli w polsce centralnej czy wschodniej. od czasów solidarności wszystko sie posypało. tory rozkradizine dworce zdewastowane na torowiskach rosna chwasty.dzisiaj odtwarza sie to co było i jest to nazywane rewolucją. od roku 1989 była też rewolucja czyli masowa przesiadka z pociągów i z rowerów na samochody. na taką rewolucje to ja ziewam z nudów. wystarczy poczekać 30 lat i to co było kiedys standardem po 30tu latach jest nowością. jest rewolucją.
0

Przeczytaj także