Dlaczego musieli poprawić?
O komentarz poprosiliśmy zarządcę drogi, czyli Powiatowy Zarząd Dróg w Strzelinie. - Droga powiatowa relacji Gęsiniec-Dębniki poddana została renowacji poprzez zastosowanie technologii powierzchniowego podwójnego utrwalenia nawierzchni jezdni. Jest ona najprostszym i najtańszym zabiegiem utrzymaniowym wydłużającym czas eksploatacji. Ma za zadanie odnowę nawierzchni drogowej poprzez jej uszczelnienie (wypełnienie pęknięć i ubytków) oraz poprawę szorstkości dla zwiększenia bezpieczeństwa ruchu. Realizuje się ją poprzez skropienie jezdni emulsją asfaltową i rozłożenie warstw kruszywa, bazaltowego grysu kamiennego o frakcji 5/8 i 8/11 (przy podwójnym utrwaleniu) z zawałowaniem walcem ogumionym 8-10 Mg. Po zakończeniu tego zabiegu następuje zlot części kruszywa w ilości ok. 5%. Stąd też możliwość pojawienia się nielicznych ilości luźnego grysu. Należy przy tym mieć świadomość, że zabieg ten nie doprowadzi do całkowitego wyrównania nawierzchni. Istniejące wcześniej zapadnięcia czy wybrzuszenia zostaną jedynie łagodzone - tłumaczył specjalista ds. inwestycji PZD Bogdan Sokołowski.
Dodał także, że po zakończeniu prac wykonawca zgłosił gotowość drogi do odbioru końcowego, stwierdzenia czy prace zostały faktycznie ukończone, a samo zadanie zrealizowane zgodnie z przyjętą technologią i ogólnymi technicznymi zasadami realizacji tego rodzaju przedsięwzięć. - W trakcie przeprowadzonej kontroli ujawniliśmy kilka niedociągnięć, których opis znalazł się w protokole z oględzin. Wykonawca usunął je niemalże natychmiast, co potwierdziliśmy po kolejnej kontroli drogi. W związku z osiągnięciem gotowości zadania do odbioru końcowego, ustalony został jego termin na 9 października. W czynnościach odbiorowych uczestniczyć będą przedstawiciele PZD, przedstawiciele gminy Strzelin z uwagi na współfinansowanie przedsięwzięcia, inspektor nadzoru oraz oczywiście wykonawca prac - podsumował Sokołowski.
UWAGA!
Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.
RE: Dlaczego musieli poprawić?
Dzisiaj jechałam tą drogą. Nie ma różnicy jak była bez remontu. to się we łbie nie mieści.Konsekfencje
Grażyno czy Ci nie ż powiedziała : Znajac życie to faktycznie nikt ( ja widzę to tak że obecna władza jeśli chodzi o Gminę zwali to na radnych którzy głosowali za przyjęciem :( a Powiat Pan naczelnik zawsze tryska ) tylko szkoda że nie wiedza((((RE: Dlaczego musieli poprawić?
Ciekawe czy ktoś poniesie konsekwencje za decyzję związane z tym bublem? Znając życie naszego grajdoła.....wszystko rozejdzie sie po kościach a to dziadostwo ostanieRoad 66
Dziś już nic nie robi się solidnie nawet słynąca z solidności Toyota produkuje samochody psujące się często A po co to robi skoro potrafi produkować solidne auta A no po to żeby Biznes się kręci auto Bubble szybciej trafiają na złom i Klienci kupują nowe . Moim zdaniem niestety podobnie jest z drogami jak firma dziś zrobi solidnie remont jakiegoś odcinka to co będzie robił ona w następnym sezonie remontowym sami Odpowiedzcie sobie na to pytanie.
SPECJALISTA ds. inwestycji Bogdan Sokołowski, widząc stan dróg powiatowych i rzekome naprawy nawierzchni stwierdzam, że Pan Sokołowski skończył podstswówkę a miano specjalista jakim się go określa urąga znaczeniu tego słowa.RE: Dlaczego musieli poprawić?
Tanie mięso jedzą psy. Tak potraktowano użytkowników tej drogi.Porażka
Jak się "utrwala" drogę, która jest w stanie tragicznym to wychodzi to tak jak powyżej. Trzeba było raz zainwestować więcej i położyć nową nawierzchnię, a nie na ten ulep sypać kamyczki. Tak to można łatać pęknięcia na drodze osiedlowej, a nie nawierzchnię która się jest złożona z łat i wstawek. Za rok będzie znowu to samo.Beczka
Przecież tam z beczki smoła się wylała to jak miało starczyć na druga warstwę;(.
Gdyby ta droga przebiegała pod domem osoby, która nadzoruje takie inwestycje to by była prosta jak stół.Droga Bez Powrotu
Przecież to już na tym zdjęciu widać jaka ta droga jest garbata.