ZNAJDŹ NA STRONIE

 

Droga, prowadząca na bocznicę w Górce Sobockiej

Czy lokalne kopalnie są zainteresowane odtworzeniem linii kolejowej nr 319 na trasie Strzelin – Łagiewniki? W Górce Sobockiej już myślą o modernizacji bocznicy i remoncie drogi. A co ze strzelińską kopalnią? 

Trwają prace związane z odtworzeniem linii kolejowej nr 319 relacji Strzelin – Łagiewniki. Inwestycja, za którą odpowiada Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego i o którą od lat zabiegali lokalni samorządowcy, kosztować będzie 80 milionów złotych. Z wyremontowanego odcinka w pierwszej kolejności będą mogły korzystać m.in. lokalne kopalnie – spółka Mineral ze Strzelina i spółka Duna z Górki Sobockiej.

Jesteśmy bardzo zainteresowani tym, żeby linia została odnowiona – podkreśla Arnold Kumór, dyrektor kopalni w Górce Sobockiej. – Mamy własną bocznicę, którą w kolejnych latach planujemy zmodernizować. Obecnie korzystamy z bocznicy w Strzelinie. Ze względu na odległość, na pewno ekonomiczniej dla nas będzie wozić surowiec na własną bocznicę w Górce. Zakładamy, że docelowo ten transport kolejowy będzie się zwiększał – dodaje.

To dodatkowy atut

Jak podkreśla dyrektor Kumór, w przypadku lokalnych inwestycji bardziej opłacalny jest transport kołowy. Kolej zyskuje jednak przewagę przy wysyłkach w odleglejsze miejsca naszego kraju. – Mamy dobry produkt, który wysyłamy w całą Polskę – zaznacza dyrektor Kumór. – Drogi są remontowane, planowane są duże inwestycje, także w okolicy, jak np. budowa drogi s8. Przymierzamy się do produkcji tłucznia kolejowego i prowadzimy rozmowy z CPK. Trwają także zaawansowane prace projektowe, jeśli chodzi o elektrownię atomową. Nie każde kruszywo w Polsce spełnia określone normy i wymagania, a nasz granit doskonale nadaje się do betonów na podbudowy dróg i do mieszanek mineralno-asfaltowych. Linia kolejowa w bliskiej odległości i bocznica na pewno dają nam dodatkowe atuty przy pozyskiwaniu nowych, dużych klientów – podkreśla nasz rozmówca.

Ta linia kolejowa ma służyć w pierwszej kolejności do transportu kruszywa, a w drugiej, po odtworzeniu linii kolejowej od Łagiewnik w kierunku Kobierzyc, będzie planowana także do transportu osobowego – zapowiadał na łamach naszej gazety wicemarszałek Wojciech Bochnak. Mając to na uwadze, kopalnia w Górce Sobockiej planuje taką modernizację bocznicy, która nie będzie kolidowała z transportem pasażerskim. – Chcemy, żeby nasza bocznica była nowoczesna i jak najmniej inwazyjna. Nie szacowaliśmy na razie kosztów modernizacji, ale zabezpieczyliśmy środki na wykonanie projektu jej przebudowy. Chcemy się do tego dobrze przygotować, bo to inwestycja na lata – zaznacza dyrektor Kumór.

Cały artykuł zamieściliśmy w 45 (1282) wydaniu papierowym Słowa Regionu.

UWAGA!
Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.
Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Przeczytaj również